Airbag topic

Hoe past ie jou qua pasvorm, het rst pak?
Ik heb ook wel eens zo'n rst pak gepast, maar vond dat niet goed passen.
Past mij wel goed
Had eerst maat 42 (=EU maat52) besteld, want dat is mijn Dainese pak ook.
Maar die is mij wel echt te klein in de ledematen. Qua romp zat die goed strak voor mij. Maar ik zit dan ook strak bovenin de maattabel voor maat 42. Maar met loeilange benen en armen zat het toch knel op meerdere plekken.
Nu (dus) maatje groter gehaald en die zit gewoon goed :Y
Ruimte voor de ledematen en wel wat ruimte op de romp zeg maar.
 
  • Leuk
Waarderingen: C4rN
Over Dainese airbag pakken gesproken O-)

Iemand interesse om mijn Dainese Misano D-Air over te nemen?

Gekocht in 2019, is intussen een keer bij Dainese geweest voor een firmware update.
Niet mee gevallen, heeft een oud omaatje in gezeten :+

Maatje 52. Oude omaatje is 1m82~ en droog aan de haak 75-ish kg.

Hij mag voor een redelijk zacht prijsje weg (orde grootte 500 euro of zo).
#toevoeging: heb alle originele accessoires, boekjes en factuur nog, ook de meegeleverde level1 back protector en je krijgt er een Dainese level2 back protector bij :)

Deze kleur. Zal als ik thuis ben wel foto's van het pak maken.
dainese_d_air_racing_misano_suit_right.jpg
 
Laatst bewerkt:
Over Dainese airbag pakken gesproken O-)

Iemand interesse om mijn Dainese Misano D-Air over te nemen?

Gekocht in 2019, is intussen een keer bij Dainese geweest voor een firmware update.
Niet mee gevallen, heeft een oud omaatje in gezeten :+

Maatje 52. Oude omaatje is 1m82~ en droog aan de haak 75-ish kg.

Hij mag voor een redelijk zacht prijsje weg (orde grootte 500 euro of zo).
#toevoeging: heb alle originele accessoires, boekjes en factuur nog, ook de meegeleverde level1 back protector en je krijgt er een Dainese level2 back protector bij :)

Deze kleur. Zal als ik thuis ben wel foto's van het pak maken.
dainese_d_air_racing_misano_suit_right.jpg
Dus ruikt naar een mix van urine en groene zeep? 😂
 
In voorbereiding op het seizoen mijn Tech-Air 10 uit de kast gehaald en opgeladen. Helaas lijkt de LED display overleden. Het vest zelf was prima, verbond ook met de app, maar wilde de software niet updaten (net als vorige keer).

Ik lees online een hoop gedoe over de Tech-Air 10, en dit was niet vertrouwenswekkend.
MAAR, de klantenservice was tot nu toe prima, dus nu ook weer even gebeld. Heel goede uitleg en ik kan het vest weer kostenloos opsturen.

Belangrijke verbetering: met de nieuwe software gaat het vest niet meer aan via de contacten in de gordel, maar via de LED display. Ik moest wel eens een tweede keer proberen om contact te maken, dat behoort straks tot het verleden.

Ik blijf dus nog bij mijn Tech-Air 10, hoewel de nieuwe 7x wel interessant is: opvolger van de Race (kan twee keer), waarbij je zelf patronen kunt vervangen (maar niet de bescherming op de heupen).
 
In voorbereiding op het seizoen mijn Tech-Air 10 uit de kast gehaald en opgeladen. Helaas lijkt de LED display overleden. Het vest zelf was prima, verbond ook met de app, maar wilde de software niet updaten (net als vorige keer).

Ik lees online een hoop gedoe over de Tech-Air 10, en dit was niet vertrouwenswekkend.
MAAR, de klantenservice was tot nu toe prima, dus nu ook weer even gebeld. Heel goede uitleg en ik kan het vest weer kostenloos opsturen.

Belangrijke verbetering: met de nieuwe software gaat het vest niet meer aan via de contacten in de gordel, maar via de LED display. Ik moest wel eens een tweede keer proberen om contact te maken, dat behoort straks tot het verleden.

Ik blijf dus nog bij mijn Tech-Air 10, hoewel de nieuwe 7x wel interessant is: opvolger van de Race (kan twee keer), waarbij je zelf patronen kunt vervangen (maar niet de bescherming op de heupen).
Waar heb jij hem gekocht/ in onderhoud?
Ik zal mijn techair 10 ook weer eens uit de kast halen. Kijken of het nog werkt. 🤞
 
In voorbereiding op het seizoen mijn Tech-Air 10 uit de kast gehaald en opgeladen. Helaas lijkt de LED display overleden. Het vest zelf was prima, verbond ook met de app, maar wilde de software niet updaten (net als vorige keer).

Ik lees online een hoop gedoe over de Tech-Air 10, en dit was niet vertrouwenswekkend.
MAAR, de klantenservice was tot nu toe prima, dus nu ook weer even gebeld. Heel goede uitleg en ik kan het vest weer kostenloos opsturen.

Belangrijke verbetering: met de nieuwe software gaat het vest niet meer aan via de contacten in de gordel, maar via de LED display. Ik moest wel eens een tweede keer proberen om contact te maken, dat behoort straks tot het verleden.

Ik blijf dus nog bij mijn Tech-Air 10, hoewel de nieuwe 7x wel interessant is: opvolger van de Race (kan twee keer), waarbij je zelf patronen kunt vervangen (maar niet de bescherming op de heupen).
Hoe moet je hem aanzetten via het led display dan? Daar zit geen knopje oid op toch?
 
Wat de klantenservice mij vertelde: Je zet de LED display op het contact, na 5s gaat het vest aan, daarna haal je het LED display eraf en plakt hem waar je wil. Het vest blijft aan totdat je de display weer op het contact plaatst.
 
Dat is ook wel een beetje onnozel.. de alpinestars pakken zelf hebben zo’n pocket op de mauw waar die display in kan. Dan moet je dat rot ding daar weer uit peuteren om je vest aan de krijgen 😬

Zelf heb ik mn display nooit mee op de motor. Kijk alleen of het vest goed is ingeschakeld, dan leg ik hem in de gereedschap kist. Zou zelf nog wel zo’n pocket op de mauw van m’n Damen pak willen hebben.
 
De Tech-Air race kan geïntegreerd in je pak met de ledjes op de mouw (aan-uit via magneetsluiting). Bij de Tech-Air 10 was dat nooit zo, is een ander systeem.
 
De Tech-Air race kan geïntegreerd in je pak met de ledjes op de mouw (aan-uit via magneetsluiting). Bij de Tech-Air 10 was dat nooit zo, is een ander systeem.
weet ik, ik heb zelf een tech-air 10 en ook een tech-air race gebruikt, alleen er is dus voor die tech air 10 display een pocket/zakje/opberg plek op de mauw van de nieuwere alpinestars pakken (binnenkant linker arm), zodat je ook gewoon de airbag status kunt zien op je mauw. Damen was daar eind vorig jaar ook mee bezig om dat aan te gaan bieden.

het zou dus niet zo handig zijn dat je de display daar uit moet peuteren om hem vervolgens even op je gordel te klikken om de airbag te activeren.

1711451770353.png
 
Ik heb mn techair 10 ook weer uit de kast gehaald, opgeladen en geupdate. Lijkt allemaal probleemloos.

Aangezien het led display een klittenband aan de onderkant heeft, plak ik hem altijd tijdens het rijden op de motor (in het zicht).
 
Ik heb mn techair 10 ook weer uit de kast gehaald, opgeladen en geupdate. Lijkt allemaal probleemloos.

Aangezien het led display een klittenband aan de onderkant heeft, plak ik hem altijd tijdens het rijden op de motor (in het zicht).
Gebruik je nog steeds je Ixon pak?
 
Ja dat gaat prima icm met de teachair 10. Dat ixon pak is airbag ready.
Zeker. Ik gebruik hem met het Ixon vest. Een handigheidje bij het aantrekken is dat je het vest in de overall legt en dan aantrekt. Bij de TA10 speelt dat niet natuurlijk. Ik heb nog een tweede pak gehaald voor iets van € 440. Stond onder een verkeerde prijs op een website ergens :+

Met die andere was ik gecrasht (zonder airbag). Het zijn niet de allerbeste pakken.
 
Krijg net email van Alpinestars. Het wordt het allemaal niet makkelijker op.
@JC-GSX-R je kunt na de update je led Display niet meer in je gereedschapskist laten liggen.!
 

Bijlagen

  • 1000040851.jpg
    1000040851.jpg
    147 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan