Het grote IDC topic

Heb mijn verslag en de onboard videos online staan van de Nürburgring:
1658737843975.png
 
Krijg net de mail met technisch reglement binnen, maar waarom moet een katalysator verwijderd zijn? Waarom wil je dit niet op circuit hebben? (Buiten dat ze een zooi vermogen kosten ;))
 
Krijg net de mail met technisch reglement binnen, maar waarom moet een katalysator verwijderd zijn? Waarom wil je dit niet op circuit hebben? (Buiten dat ze een zooi vermogen kosten ;))
Tja het is een relatief zwaar onderdeel wat niet heel erg goed aan de motor bevestigd zit. Dus bij een crash bijv kan een katalysator makkelijk los komen en een eigen leven gaan leiden.
Het bemoeilijkt het gebruik van een dichte onderkuip die als olie opvangbak gebruikt kan worden.
Zo iets denk ik.....
 
Het 2e deel is zeker een feit, echter zal een rijder daar zelf wel achter komen/dat is zijn probleem om op te lossen.
Het eerste, mja kan. Dunnetjes, maar kan ;)

Vroeg het me gewoon af, wat de gedachte erachter was.
 
Het niveau is geweldig maar de kalender helaas niet (naar mijn smaak) dus het word sowieso geen seizoen IDC maar wellicht pak ik een buitenland race mee!
Bekijk bijlage 1812748
Ik ga ook een groot deel van het IDC seizoen draaien. En tijdens de 7 uurs endurance doen we mee met 3 teams. Afgelopen jaar ook mee gedaan en dat was wel echt leuk om mee te maken. We zijn zelfs eerste geworden. AL is dat niet geheel aan mijn inspanningen te wijten :+
 
Geluid schijnt op het 1e weekend al vastgesteld te worden voor het hele seizoen.
Hoop dat iedereen hier goed rekening mee houdt.
Paar jaar geleden was er een race met slechts 6 ronden, puur omdat het geluid " op" was.
Die ellende moeten we niet weer hebben !.
Ook schijnt de inschrijflijst voor de Superbike klasse op 29 april al vol te zijn.
 
Geluid schijnt op het 1e weekend al vastgesteld te worden voor het hele seizoen.
Hoop dat iedereen hier goed rekening mee houdt.
Paar jaar geleden was er een race met slechts 6 ronden, puur omdat het geluid " op" was.
Die ellende moeten we niet weer hebben !.
Ook schijnt de inschrijflijst voor de Superbike klasse op 29 april al vol te zijn.
en dat houd in dat we de volgende weekenden daarna de db killers eruit kunnen halen? of word er wel nog steeds elke dag gecontroleerd?
ze weten toch ondertussen wel hoe het werkt in de praktijk?
 
Zijn er nog mensen die vanuit het zuiden (limburg) naar Oschersleben rijden?
Wellicht leuk om samen te rijden/ af te spreken.
Ik ga ook de vrijdag rijden om ff wat te trainen
 
Terug
Bovenaan Onderaan