Mijn Porsche uit '82 drinkt zo'n liter Action olie per maand (rijdt 2.000km p/m). En hij vind het heerlijk, al dik 2 jaar lang (dus reken uit). Daarvoor stond de teller al op 300.000km.
Misschien is een auto niet met een motor te vergelijken, maar m'n Aprilia RS125 (2-takt), die vind de 2-takt olie van de Action ook heerlijk.
Voor het blok van m'n motor heb ik wel een duurdere moeten kopen, aangezien de koppeling wel motor-motorolie lekker vind.
En zo hebben we allemaal een eigen ervaring (of niet) met goedkope olie. Valt me wel op dat degene mét ervaring er meestal wel positief over zijn, en mensen zónder totaal niet. Maar ach, wie zal het ons vertellen? De grote bazen van dure olieën in ieder geval niet.
Denk dat de gemiddelde action koper totaal niet gehinderd wordt door enige vorm van kennis.
Zodra er een Porsche uit 2012 voor de deur staat, krijgt hij zijn dure voorgeschreven olie.
Kijk de specs maar eens na, die haalt het niet bij de halfsyntheet van de Action.Huismerkolie van Roukama gaat erin bij alle motoren hier, kost ook weinig en de GSX rookt er perfect op.
Ik denk dat de gemiddelde olie koper niet gehinderd wordt door ook maar enige kennis van zaken.Denk dat de gemiddelde action koper totaal niet gehinderd wordt door enige vorm van kennis.
Denk dat de gemiddelde action koper totaal niet gehinderd wordt door enige vorm van kennis.
Zijn meestal de mensen die zeggen van " ik doe het altijd zo ".
Dat zijn mensen die ervan uit gaan als ze altijd iets doen dat het dan ook goed is wat ze doen.
Maar ik ben blij met deze mensen
Amen
Dit is nou ook het hele punt, niemand kan 100% bewijs leveren (alleen ervaringen, die over het algemeen goed zijn) dat goedkope olie slecht is, en dure goed. Wat is goed, en wat is slecht? Dure olie zal zeker beter zijn dan de goedkope, maar daarmee word niet gezegd dat goedkope slecht is.
.
Idd...moet wel van SORBO zijn hoor !En bedankt. Koop er wel eens schuursponsjes. Blijk ik opeens een geen enkele vorm van kennis te hebben. Maar ik schrijf oliepeil niet met lange ij......
Ach, ik ben net zo'n knuppel als de rest van de Nederlandse bevolking. In mijn dieseltje gaat Aldi/Action olie en in mijn motor moet goede olie, afkomstig van Castrol. W'rom? In de overtuiging dat mijn motor 11.500 toeren kan draaien en mijn diesel nog niet de helft. Dan maar idd. het zekere voor het onzekere
Ach... compressieverhouding is iets groter van de diesel. Voordeel is wel dat goedkope olie net zo 10W40 is als dure 10W401 x raden in welke motor de drukken het hoogst zijn en de lagers het meeste te verduren krijgen.
Zijn meestal de mensen die zeggen van " ik doe het altijd zo ".
Dat zijn mensen die ervan uit gaan als ze altijd iets doen dat het dan ook goed is wat ze doen.
Maar ik ben blij met deze mensen
Ja zeg, volgas met de turbo erop bij 2000 toeren, daar moet zo'n diesel toch tegen kunnen? Dat geneuzel over drukken en lagers is voor prutsers die denken dat dure olie beter is1 x raden in welke motor de drukken het hoogst zijn en de lagers het meeste te verduren krijgen.
Ja zeg, volgas met de turbo erop bij 2000 toeren, daar moet zo'n diesel toch tegen kunnen? Dat geneuzel over drukken en lagers is voor prutsers die denken dat dure olie beter is
Hey, ik koop de WD40 altijd bij de action.
Overigens vind ik de prijs ene beetje een irrelevante discussie. Kosten van olie is maar percentueel tov de totale kosten van een motor (banden, brandstof, verzekering...).
Mijn Porsche uit '82 drinkt zo'n liter Action olie per maand (rijdt 2.000km p/m). En hij vind het heerlijk, al dik 2 jaar lang (dus reken uit). Daarvoor stond de teller al op 300.000km.
Misschien is een auto niet met een motor te vergelijken, maar m'n Aprilia RS125 (2-takt), die vind de 2-takt olie van de Action ook heerlijk.
Voor het blok van m'n motor heb ik wel een duurdere moeten kopen, aangezien de koppeling wel motor-motorolie lekker vind.
En zo hebben we allemaal een eigen ervaring (of niet) met goedkope olie. Valt me wel op dat degene mét ervaring er meestal wel positief over zijn, en mensen zónder totaal niet. Maar ach, wie zal het ons vertellen? De grote bazen van dure olieën in ieder geval niet.