Het gaat toch om een klevende koppeling ( nat) te vermijden ?
Sinds het topic vol staat met lovende berichten over action olie heb ik alleen maar klanten die alleen action in hun motor willen hebben, dus ik verkoop geen duur a merk olie meer, maar die gebruik ik wel voor prive doeleinden.
En er is nog geen 1 motor vastgelopen en iedereen is dol enthousiast over de smeer kwaliteiten
Voor mij nooit meer een a merk
Zo heeft dit dubbel voordeel, geen ontevreden klanten meer en meer revisie werk in de toekomst, gaat zelfs in supersport motoren en nog even en het hele circuitrijdend nederland gaat over op de action.~
Uit je commentaar moet ik dus opmaken dat er bij a-merk olie regelmatig motoren vastlopen, want waarom zou je dat anders vermelden?Sinds het topic vol staat met lovende berichten over action olie heb ik alleen maar klanten die alleen action in hun motor willen hebben, dus ik verkoop geen duur a merk olie meer, maar die gebruik ik wel voor prive doeleinden.
En er is nog geen 1 motor vastgelopen en iedereen is dol enthousiast over de smeer kwaliteiten
Voor mij nooit meer een a merk
Zo heeft dit dubbel voordeel, geen ontevreden klanten meer en meer revisie werk in de toekomst, gaat zelfs in supersport motoren en nog even en het hele circuitrijdend nederland gaat over op de action.~
Uit je commentaar moet ik dus opmaken dat er bij a-merk olie regelmatig motoren vastlopen, want waarom zou je dat anders vermelden?
Er staat ook "high performance" op de doos en iets met een apie....... Dat móet topspul zijn.
iets te kort door de bocht hoor.....
De kwaliteit van de olie is van nóg iets afhankelijk ,.....en die wordt bijna nooit op de verpakking weergegeven ,......dat is de zgn "viscositeits index" ,...hoe hoger dat getal ,....hoe beter 't is .
als die action-sap gewoon bij kroon vandaan komt ,....kun je dat daar op die site gewoon terug vinden onder de spec's van diezelfde multigrade-olie .
( en ik denk niet dat motoren zomaar in elkaar draaien ,....in de half 70-er jaren had je API : SE ,......en de laatste zinvolle dope is bij SF geweest . )
Reden in die jaren niet alle race-motoren met die Castrol plantaardige ongedoopte race-olie ?
Spul was niet giftig ,...je kon er gewoon je eitje in bakken .
Nadeel was dat 't na 1 race weggegooid moest worden ,....vanwege oxidatie oid / vervuiling .
Ik denk overigens dat er voor iedere race nog steeds verse olie in gaat
Reden in die jaren niet alle race-motoren met die Castrol plantaardige ongedoopte race-olie ?
Spul was niet giftig ,...je kon er gewoon je eitje in bakken .
Nadeel was dat 't na 1 race weggegooid moest worden ,....vanwege oxidatie oid / vervuiling .
Ik denk overigens dat er voor iedere race nog steeds verse olie in gaat
De hele echte race motorolie is nieteens in de handel verkrijgbaar en ook hier zijn er verschillende soorten weer van, maar het is geen JASO MA
Totaal ongeschikt voor een wegmotort dat spul.
da's helemaal waar
Sorry, sorry, sorry, wilde echt niet op je tenen staan.Als je niet snapt wat er neergeschreven wordt kan je beter niet reageren lijkt mij.
eerst maar even toestemming aan kevin vragen, mogelijk dat het hem beter lijkt dat ik dat niet gebruik....
in mijn K75
het meeste heb ik er wel van gelezen. Kan je trouwens nu beter niet meer doen. Ik dacht ik lees het ff vanaf 2007 opnieuw, benieuwd wat ik gemist heb maar :Eerste topic " action olie" niet gelezen denk ik
Ook daar 2takt en 4taktolie van in huis gehad.. de longlife 10W40 deed het slecht in het koekblikkie, veel verbruik en lagergeruis uit het blok.
Als je niet snapt wat er neergeschreven wordt kan je beter niet reageren lijkt mij.
Daarom is het ook niet leverbaar in de handel, koop je de duuste en allerbeste olie en dan blijkt een flesje goedkope olie bij de action beter te zijn voor je motor
Daarom is de toepassing van olie ook zo belangrijk, lees maar het relaas van FLSTC
Correctie: high mileage.Longlife moet je ook niet zomaar in je koekblik stoppen als 'ie dat nooit heeft gehad. Schijnt heul slecht te zijn. Omdat het een stuk dunner is -> verbruik en heeft een reinigende werking of zo.
Correctie: high mileage.
Uhuh.. pakkingverbeteraar en 'schone' verbranding van de olie in de cilinders.Aha olie speciaal voor de olieverbruikende motor met meer ervaring