Action motorolie: The never ending story !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

vroembert

AI mod.
Crew
Lid geworden
24 mrt 2003
Waarderingsscore
18.174
Voor en tegenstanders van action motorolie discussieren op leven en dood.
Komt je geliefde motorblok van goedkope olie ook in nood.

Het topic loopt gesmeerd, maar hebben we van al het voorgaande ook iets geleerd. :?

Techneuten geven hun geheimen niet prijs, zo worden we nooit olie wijs :+

Al het voorgaande lees je hier: Action Motorolie

In het nieuwe topic veel plezier.

Laatst bewerkt:
Ik was vandaag nog bij de action en zag tot mijn grote schrik dat de 4 liter 10W40 inmiddels al bijna 10 euro is geworden. Wil niemand alstublieft hier op dit forum nog wat positiefs melden over de TECHNO olie!! Als deze prijs trend zich doorzet, kost 4 liter TECHNO binnenkort ook genoeg om zich tot de A-merken te rekenen en moet ik weer op zoek naar een goedkoop alternatief !! :P

Ik was vandaag nog bij de action en zag tot mijn grote schrik dat de 4 liter 10W40 inmiddels al bijna 10 euro is geworden. Wil niemand alstublieft hier op dit forum nog wat positiefs melden over de TECHNO olie!! Als deze prijs trend zich doorzet, kost 4 liter TECHNO binnenkort ook genoeg om zich tot de A-merken te rekenen en moet ik weer op zoek naar een goedkoop alternatief !! :P
tja sinds ze bovenaan staan in google krijgen ze kapsones

het beste is nivea ,....voor zachte cilinders :/

Heeft niet echt geholpen.... :Y Hele potten opgesmeerd helpt geen kloot... '(
full

ik ben trouwens vanmiddag nog effe bij de Action geweest .....

die 10W40 is API: SL ,....da's niet verkeerd ,....maar geen JASO-MA
( Is dus niet geschikt voor natte koppeling voor de snelle motorfietsen met 1 olie-compartiment )
ZX-9R bij doortrekken op +/- 11.000 rpm van 1 naar 6 en > 200 km/u geen slipperdeslip.. :)

"Is er al iemand die de olie van de Aldi in z'n motor heeft?
Techni 15W40 mineraal (euro 1,40/liter) en Techni 10W40 halfsyntheet (euro 2,00/liter)
Ik heb bij de leverancier geinformeerd of in de olie 'friction modifiers' zijn toegepast (gelezen ergens op dit forum, net doen of ik er verstand van heb) en de leverancier heeft laten weten bij de rafinaderij te hebben nagevraagd; geen friction modifiers.
Ik heb nu een minerale 'erkende' motorfietsolie in m'n Zundapp GJJ Action met een verbruik van 1 op 1000 tot 1 op 3000 (rijstijl?).
Misschien dat een halfsyntheet daar wat aan veranderd (je leest wel eens van die wonderlijke berichten "

:+ :W :+ :W :+ :W :+ :W
AL jaren. In alles wat ik heb, Tweeklepper, R1100GS, Honda CB, auto, K75 zijspan. Door het vorige topic ben ik wel gaan twijfelen, Action Techno is op papier beter.
Zeker dat zijspan heeft het zwaar, volle vakantiebepakking, urenlang snelweg, bergen, hoge buitentemperatuur. Prima olie van de Lidl.

ZX-9R bij doortrekken op +/- 11.000 rpm van 1 naar 6 en > 200 km/u geen slipperdeslip.. :)

tja ,....als de plaatjes niet doorslippen , dan is 't dus oke

het is wel vreemd , dat de olie-kwaliteit zo best wordt , dat er op het letzt weer een beetje "peper en zout" bij gegooid moet worden , om die kopp.-plaatjes niet te laten slippen :?

AL jaren. In alles wat ik heb, Tweeklepper, R1100GS, Honda CB, auto, K75 zijspan. Door het vorige topic ben ik wel gaan twijfelen, Action Techno is op papier beter.
Zeker dat zijspan heeft het zwaar, volle vakantiebepakking, urenlang snelweg, bergen, hoge buitentemperatuur. Prima olie van de Lidl.
Die Lidl heb ik ook in diverse motorfietsen gehad.
Ook met natte koppelingen. :Y

Alleen gaf die na korte ritten bij mij in het koekblik witte sludge, de bekende mayonaise.
Nu met de volsyntheet Action geen last meer van. :)
(maar die kan wellicht weer niet in elke motor..)
tja ,....als de plaatjes niet doorslippen , dan is 't dus oke

het is wel vreemd , dat de olie-kwaliteit zo best wordt , dat er op het letzt weer een beetje "peper en zout" bij gegooid moet worden , om die kopp.-plaatjes niet te laten slippen :?
Nee er moeten gewoon geen kruiden in. :+

Wie verzint dat ook die natte koppelingen, kettingaandrijvingen.. :N
ja , maar dezelfde hoeveelheid drab van MPM ( auto-mat zaak ) kost bijna 3 keer zo veel
Ook daar 2takt en 4taktolie van in huis gehad.. de longlife high milage 10W40 deed het slecht in het koekblikkie, veel verbruik en lagergeruis uit het blok. :?

Laatst bewerkt:
Sinds het topic vol staat met lovende berichten over action olie heb ik alleen maar klanten die alleen action in hun motor willen hebben, dus ik verkoop geen duur a merk olie meer, maar die gebruik ik wel voor prive doeleinden.
En er is nog geen 1 motor vastgelopen en iedereen is dol enthousiast over de smeer kwaliteiten *O* *O* *O*
Voor mij nooit meer een a merk
Zo heeft dit dubbel voordeel, geen ontevreden klanten meer en meer revisie werk in de toekomst, gaat zelfs in supersport motoren en nog even en het hele circuitrijdend nederland gaat over op de action. :9~

Laatst bewerkt:
Was vandaag bij de Action.
Ik dacht, laat ik eens kijken naar de Techno olie.
Er staat alleen een API-SL/SM/CF specificatie op.
Dus geen ACEA A3/B3 of A3/B4 op en ook geen Ford, MB of Volkswagen specificaties op.
Dat vind ik erg verdacht.

Even later zie ik bij Hallfords dat er Castrol GTX 10W40 in de aanbieding is.
Deze heeft wel alle API en ACEA en OEM specificaties.
Maarrr..........deze kost 19.99 euro voor 5 liter.
Dat is 4 euro per liter.
Dat moet dan toch slechte kwaliteit zijn???
Of niet????
Ik heb deze Castrol dus niet gekocht.
Want zo'n lage prijs vertrouw ik niet.
Wat vinden jullie?
Verstandig of niet.

Dus geen ACEA A3/B3 of A3/B4 op en ook geen Ford, MB of Volkswagen specificaties op.

Dat is 4 euro per liter.
Of niet????
Wat vinden jullie?
Verstandig of niet.

En toch ga je voor de action olie, want je hebt niet eens een volkswagen, ford of MB.
Daarom kan je het gerust in je motor gooien, of er moet opstaan dat het niet voor jouw motor geschikt is en een duidelijke onderbouwing van de action medewerkster.

Leesbrilletje niet op zeker! :P

Dat is 4 euro per liter.
Of niet????
Wat vinden jullie?
Verstandig of niet.

...prima toch ,...voor in je volks-wagentje ?

of moeten 'r nog meer mooie titels op staan ? ,....je hebt ook nog mlitaire kwaliteits-normen ,.....zijn de zgn MIL-spec's ,.......ook prachtig hoor !

Ik denk dat fabrikanten dolgelukkig met jou zijn :
Hoe duurder ze het op de markt brengen ,....des te gelukkiger en zekerder jij je voelt.

Ik heb trouwens nog een doosje lucifers voor je te koop ,.....voor slechts 20 euro :/

( dat zijn volgens jou meteen hele goeie ) :z

Laatst bewerkt:
...prima toch ,...voor in je volks-wagentje ?

of moeten 'r nog meer mooie titels op staan ? ,....je hebt ook nog mlitaire kwaliteits-normen ,.....zijn de zgn MIL-spec's ,.......ook prachtig hoor !

Ik denk dat fabrikanten dolgelukkig met jou zijn :
Hoe duurder ze het op de markt brengen ,....des te gelukkiger en zekerder jij je voelt.

Ik heb trouwens nog een doosje lucifers voor je te koop ,.....voor slechts 20 euro :/

( dat zijn volgens jou meteen hele goeie ) :z

:') o mijn god.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan