Action motorolie: The never ending story !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

vroembert

AI mod.
Crew
Lid geworden
24 mrt 2003
Waarderingsscore
18.174
Voor en tegenstanders van action motorolie discussieren op leven en dood.
Komt je geliefde motorblok van goedkope olie ook in nood.

Het topic loopt gesmeerd, maar hebben we van al het voorgaande ook iets geleerd. :?

Techneuten geven hun geheimen niet prijs, zo worden we nooit olie wijs :+

Al het voorgaande lees je hier: Action Motorolie

In het nieuwe topic veel plezier.

Laatst bewerkt:
Brrrr koud buiten.. it's a dirty job but someone's gotta do it! :+

full

full

Sinds het topic vol staat met lovende berichten over action olie heb ik alleen maar klanten die alleen action in hun motor willen hebben, dus ik verkoop geen duur a merk olie meer, maar die gebruik ik wel voor prive doeleinden.
En er is nog geen 1 motor vastgelopen en iedereen is dol enthousiast over de smeer kwaliteiten *O* *O* *O*
Voor mij nooit meer een a merk
Zo heeft dit dubbel voordeel, geen ontevreden klanten meer en meer revisie werk in de toekomst, gaat zelfs in supersport motoren en nog even en het hele circuitrijdend nederland gaat over op de action. :9~~

iets te kort door de bocht hoor.....

De kwaliteit van de olie is van nóg iets afhankelijk ,.....en die wordt bijna nooit op de verpakking weergegeven ,......dat is de zgn "viscositeits index" ,...hoe hoger dat getal ,....hoe beter 't is .

als die action-sap gewoon bij kroon vandaan komt ,....kun je dat daar op die site gewoon terug vinden onder de spec's van diezelfde multigrade-olie .

( en ik denk niet dat motoren zomaar in elkaar draaien ,....in de half 70-er jaren had je API : SE ,......en de laatste zinvolle dope is bij SF geweest . )
Reden in die jaren niet alle race-motoren met die Castrol plantaardige ongedoopte race-olie ?
Spul was niet giftig ,...je kon er gewoon je eitje in bakken .
Nadeel was dat 't na 1 race weggegooid moest worden ,....vanwege oxidatie oid / vervuiling .
Ik denk overigens dat er voor iedere race nog steeds verse olie in gaat

Sinds het topic vol staat met lovende berichten over action olie heb ik alleen maar klanten die alleen action in hun motor willen hebben, dus ik verkoop geen duur a merk olie meer, maar die gebruik ik wel voor prive doeleinden.
En er is nog geen 1 motor vastgelopen en iedereen is dol enthousiast over de smeer kwaliteiten *O* *O* *O*
Voor mij nooit meer een a merk
Zo heeft dit dubbel voordeel, geen ontevreden klanten meer en meer revisie werk in de toekomst, gaat zelfs in supersport motoren en nog even en het hele circuitrijdend nederland gaat over op de action. :9~~
Uit je commentaar moet ik dus opmaken dat er bij a-merk olie regelmatig motoren vastlopen, want waarom zou je dat anders vermelden? }) _O-

iets te kort door de bocht hoor.....

De kwaliteit van de olie is van nóg iets afhankelijk ,.....en die wordt bijna nooit op de verpakking weergegeven ,......dat is de zgn "viscositeits index" ,...hoe hoger dat getal ,....hoe beter 't is .

als die action-sap gewoon bij kroon vandaan komt ,....kun je dat daar op die site gewoon terug vinden onder de spec's van diezelfde multigrade-olie .

( en ik denk niet dat motoren zomaar in elkaar draaien ,....in de half 70-er jaren had je API : SE ,......en de laatste zinvolle dope is bij SF geweest . )
Reden in die jaren niet alle race-motoren met die Castrol plantaardige ongedoopte race-olie ?
Nadeel was dat 't na 1 race weggegooid moest worden ,....vanwege oxidatie oid / vervuiling .

De hele echte race motorolie is nieteens in de handel verkrijgbaar en ook hier zijn er verschillende soorten weer van, maar het is geen JASO MA

Totaal ongeschikt voor een wegmotort dat spul.

Eerste topic " action olie" niet gelezen denk ik ;)
het meeste heb ik er wel van gelezen. Kan je trouwens nu beter niet meer doen. Ik dacht ik lees het ff vanaf 2007 opnieuw, benieuwd wat ik gemist heb maar :
Warning: Something's Not Right Here!
www.motor-forum.nl contains content from members.lycos.nl, a site known to distribute malware. Your computer might catch a virus if you visit this site.
Google has found malicious software may be installed onto your computer if you proceed. If you've visited this site in the past or you trust this site, it's possible that it has just recently been compromised by a hacker. You should not proceed, and perhaps try again tomorrow or go somewhere else..

dus zeg maar ff wat ik heb gemist???

overigens ben ik het meestal wel eens met kevin hoor, de man weet er echt veel van, maar mijn humor is blijkbaar de zijne niet. Dat kan, geen probleem mee. Maar niemand verteld me dat ik beter mijn mond had kunnen houden omdat ik het niet begrijp.

snap je ? }) _O- stonden er niet voor niets

Maar jullie hebben het steeds over de olie , maar wat zijn de gedachten hier over Slick 50 ????
Ken een echt goeie monteur die zweert er bij. Ik geloof niet in dat spul , heb jaren op het circuit gelopen maar ook nog nooit opgevangen dat iemand zoiets gebruikt.
Heeft iemand er ervaring mee ?? Komt U maar en ventileer uw gedachten hierover liefst met onderbouwing. :]

Ook daar 2takt en 4taktolie van in huis gehad.. de longlife 10W40 deed het slecht in het koekblikkie, veel verbruik en lagergeruis uit het blok. :?

Longlife moet je ook niet zomaar in je koekblik stoppen als 'ie dat nooit heeft gehad. Schijnt heul slecht te zijn. Omdat het een stuk dunner is -> verbruik en heeft een reinigende werking of zo.

Als je niet snapt wat er neergeschreven wordt kan je beter niet reageren lijkt mij.

Waarom niet? Dat de gemiddelde Action werknemer meer verstand van olie heeft dan jou, wil niet zeggen dat jij hier niet mag reageren.. :+

Daarom is het ook niet leverbaar in de handel, koop je de duuste en allerbeste olie en dan blijkt een flesje goedkope olie bij de action beter te zijn voor je motor
Daarom is de toepassing van olie ook zo belangrijk, lees maar het relaas van FLSTC

Eerst koop jij het ''allerbeste''? En vervolgens is een andere olie weer beter?
Over niet snappen wat er neergeschreven wordt gesproken.. ;)

Hier gaat menig persoon ook de fout in, prijs en ''het allerbeste'' zijn niet gelijk aan elkaar. :)

Laatst bewerkt:
Aha olie speciaal voor de olieverbruikende motor met meer ervaring :?
Uhuh.. pakkingverbeteraar en 'schone' verbranding van de olie in de cilinders.
Nou is het inmiddels zes jaar later en de auto blijkt helemaal geen olie te verbruiken.
Althans niet meetbaar. ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan