Action motorolie deel 3: valt er nog iets toe te voegen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietel

MF veteraan
Lid geworden
21 aug 2008
Waarderingsscore
1
Twee weken zonder uiterst vermakelijke Action olie draad, hoe kan dat nou!!!

Deze keer geen tendentieuze poll maar een quote van de openingspost van het originele topic uit 2007:
Is er al iemand die de olie van de Action in z'n motor heeft?
Techno 15W40 mineraal (euro 1,40/liter) en Techno 10W40 halfsyntheet (euro 2,00/liter)
Ik heb bij de leverancier geinformeerd of in de olie 'friction modifiers' zijn toegepast (gelezen ergens op dit forum, net doen of ik er verstand van heb) en de leverancier heeft laten weten bij de rafinaderij te hebben nagevraagd; geen friction modifiers.
Ik heb nu een minerale 'erkende' motorfietsolie in m'n Yamaha XJ met een verbruik van 1 op 1000 tot 1 op 3000 (rijstijl?).
Misschien dat een halfsyntheet daar wat aan veranderd (je leest wel eens van die wonderlijke berichten :Y )
5 jaar lang is er dus oeverloos gediscussieerd over "friction modifiers" terwijl dat in de eerste post al duidelijk was... Daarna is het tweede topic binnen een jaar volgebrald. En toch blijft het leuk.

Brand maar los met je ervaring met dit product of je mening erover!!!

Zit bij de baas maar kachel gemaakt naar idee van joe tjoep........ waste oil burner vind je een heleboel info . Als je wat handig bent met metaal een leuk projectje .. een nadeel , tis wel verotte heet dat ding haha .
[mesage=23814414,noline]Gemojo schreef op 11 november 2012 @ 00:03~[/message]:Ik ben inmiddels heel nieuwsgierig naar die oliekachel van jou. Heb je daar wat meer informatie over en een plaatje van? Afgewerkte olie als brandstof voor werkplaatsverwarming vind ik een inspirerende gedachte. Zo'n kachel wil ik ook!

Zit bij de baas maar kachel gemaakt naar idee van joe tjoep........ waste oil burner vind je een heleboel info . Als je wat handig bent met metaal een leuk projectje .. een nadeel , tis wel verotte heet dat ding haha .
Dat er veel warmte vanaf komt lijkt me juist goed als het koud is :P ?

Laatst bewerkt:
Dan moet jouw motor waarschijnlijk olie met aanduiding VW505.00 hebben. Er zijn tegenwoordig veel motorolie soorten die daar aan voldoen. Action olie weet ik niet. Zou best kunnen van wel, maar de minerale soorten zeker niet.
Techno = SAE: 10W/40 API SL/CF Daimler Benz 229.1 VW 500.00/505.00 ACEA:A3/B3

Dan moet jouw motor waarschijnlijk olie met aanduiding VW505.00 hebben. Er zijn tegenwoordig veel motorolie soorten die daar aan voldoen. Action olie weet ik niet. Zou best kunnen van wel, maar de minerale soorten zeker niet.

Zou goed kunnen ja. Al moet er wel 5w40 in en ik wist niet dat ze die verkochten bij de Action. Moet binnenkort toch verversen dus laat ik het maar proberen. *D

Zou goed kunnen ja. Al moet er wel 5w40 in en ik wist niet dat ze die verkochten bij de Action. Moet binnenkort toch verversen dus laat ik het maar proberen. *D
Heb je niet goed opgelet, post ik het etiket toch gewoon de derde keer. :? ;)

full

Tja, zolang er nog geen motorschades aan te wijten zijn (voor zover bekend) is de voorlopige uitslag van deze test toch positief te noemen.

Dus dat houdt in dat een A merk olie ook goed is????

Weer een mooie wetenschappelijke verantwoording, tenminste duidelijke teksten. Hebben we hier nu 3 topic,s over moeten redetwisten????

@Kevin,

Had het slechte olie geweest, dan had het blok ook slecht gelopen of zelfs al dood geweest. Het uitblijven van het slechte bewijst het goede. Of was het juist andersom? Dat het uitblijven van het goede nieuws de slechte kwaliteit van de Action olie bevestigde? Pffffffff

[me="Yonni"]rijdt gewoon weer vrolijk verder[/me]

De 1800cc 16 klepper in mijn peugeot rijdt alweer dik 10.000 km op action 10W40. Ruim 250.000 op de teller. Volgende oliewissel gaat het er weer in. Loopt als een zonnetje. Maar goed; we weten pas meer als ie straks over de drie ton gaat. In de 740 cc V4 zit nog steeds PAO volsyntheet voor diesel- en benzinemotoren en loopt/schakelt na 8000 km nog steeds perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan