Action motorolie deel 3: valt er nog iets toe te voegen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietel

MF veteraan
Lid geworden
21 aug 2008
Waarderingsscore
1
Twee weken zonder uiterst vermakelijke Action olie draad, hoe kan dat nou!!!

Deze keer geen tendentieuze poll maar een quote van de openingspost van het originele topic uit 2007:
Is er al iemand die de olie van de Action in z'n motor heeft?
Techno 15W40 mineraal (euro 1,40/liter) en Techno 10W40 halfsyntheet (euro 2,00/liter)
Ik heb bij de leverancier geinformeerd of in de olie 'friction modifiers' zijn toegepast (gelezen ergens op dit forum, net doen of ik er verstand van heb) en de leverancier heeft laten weten bij de rafinaderij te hebben nagevraagd; geen friction modifiers.
Ik heb nu een minerale 'erkende' motorfietsolie in m'n Yamaha XJ met een verbruik van 1 op 1000 tot 1 op 3000 (rijstijl?).
Misschien dat een halfsyntheet daar wat aan veranderd (je leest wel eens van die wonderlijke berichten :Y )
5 jaar lang is er dus oeverloos gediscussieerd over "friction modifiers" terwijl dat in de eerste post al duidelijk was... Daarna is het tweede topic binnen een jaar volgebrald. En toch blijft het leuk.

Brand maar los met je ervaring met dit product of je mening erover!!!

Action olie na 25 km gebruik. :?
full

He Vroembert , nog steeds die gore Castrol in je Viffert ? ;)

Yep en aangezien hij daar al meer dan 12 jaar op gestookt wordt, kan hij gezien de staat van het blok niet heel slecht zijn. En zolang de olie goor wordt van de troep in het blok, is er niets aan de hand. Als het blok zelf goor wordt, wordt het een stuk minder. ;)

Vriend van me rijdt een gsxr1300 en rijdt al 250km zonder problemen op olie van de action dus het kan geen kwaad in ieder geval..

Vriend van me rijdt een gsxr1300 en rijdt al 250km zonder problemen op olie van de action dus het kan geen kwaad in ieder geval..

Nou, dit is wel zo ongeveer het meest onbetwistbare bewijs.

Slotje?

wel 250km!

Dat is wel mooi 250.000 meter! Weet ik van een MV Brutale rijder...

Mijn 2e vfr inmiddels ook voorzien van wat Actionsap :P (10w40) .

Oude dure castrolmeuk fikt lekker in de oliekachel kwam ik achter :Y (mag ook wel voor die prijs )

Zal wel komen door al die speciale dope"s ;)

Ja joh , kleine milieu deliquent dus ;) (alhoewel ......er rijden ook nog steeds mensen in Trabanten rond 8-) ) maar hou er wel van om producten meer dan 1 keer te gebruiken (heet recyclen toch ? ) Ooit eens gemaakt zo'n ding . Houdt mijn schuurtje van 12 x 6 net een beetje warm als de wind hier over het platteland giert :)

Ja joh , kleine milieu deliquent dus ;) (alhoewel ......er rijden ook nog steeds mensen in Trabanten rond 8-) ) maar hou er wel van om producten meer dan 1 keer te gebruiken (heet recyclen toch ? ) Ooit eens gemaakt zo'n ding . Houdt mijn schuurtje van 12 x 6 net een beetje warm als de wind hier over het platteland giert :)

Vindt het een prima idee hoor. ;)
Wat ik me wel afvraag of je die verbrande olie niet inademt ?

Vorige week mijn tante op bezoek. Met haar Suzuki Swift uit 1995.

Ik hielp even om een stoel in de kofferbak te zetten. En wat zag ik daar liggen? jaja de echte Action Motorolie. Moest wel even grijnzen.

Ging al 20.000km goed 8-)

In zo'n simpel autoblokje als een swift maakt het geen drol uit, ook al gooi je er lauwe diarree in. Mijn Mazda 626 krijg ook alleen maar premium olie van de action

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan