Action motorolie deel 3: valt er nog iets toe te voegen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietel

MF veteraan
Lid geworden
21 aug 2008
Waarderingsscore
1
Twee weken zonder uiterst vermakelijke Action olie draad, hoe kan dat nou!!!

Deze keer geen tendentieuze poll maar een quote van de openingspost van het originele topic uit 2007:
Is er al iemand die de olie van de Action in z'n motor heeft?
Techno 15W40 mineraal (euro 1,40/liter) en Techno 10W40 halfsyntheet (euro 2,00/liter)
Ik heb bij de leverancier geinformeerd of in de olie 'friction modifiers' zijn toegepast (gelezen ergens op dit forum, net doen of ik er verstand van heb) en de leverancier heeft laten weten bij de rafinaderij te hebben nagevraagd; geen friction modifiers.
Ik heb nu een minerale 'erkende' motorfietsolie in m'n Yamaha XJ met een verbruik van 1 op 1000 tot 1 op 3000 (rijstijl?).
Misschien dat een halfsyntheet daar wat aan veranderd (je leest wel eens van die wonderlijke berichten :Y )
5 jaar lang is er dus oeverloos gediscussieerd over "friction modifiers" terwijl dat in de eerste post al duidelijk was... Daarna is het tweede topic binnen een jaar volgebrald. En toch blijft het leuk.

Brand maar los met je ervaring met dit product of je mening erover!!!

Ik ga (voor de auto en scooter) voor een tussenvorm..MPM olie. Stukken goedkoper en toch geen Action meuk

:+
Ik heb enkele jaren MPM olie in het koekblik gegooid en wel de 10W40 high mileage.
Moest ieder jaar twee liter olie bijvullen tussen de beurten.. stapte later over op Lidl olie ..
.. weg geruis bij gasgeven en een dalend olieverbruik..
Nog weer twee jaar later over op Action 5W40 volsynthetische olie. Weg olieverbruik. :? *O*
Ga je ook nog delen met ons waar wij die superieure MPM olie kunnen bemachtigen? :P
Ik denk wel iedere automaterialenzaak.
Ze hebben ook speciale motorfietsolie.. jaren geleden was dat de 5W50. :)
WB heeft er ook tranmissieolie van gebruikt.

Ik denk dat het vooral margetechnisch interessant is voor de handel. :+
Ik lees dit nu pas.. :+ Bedoel je die jawa onderdelen? :$ Die heb ik tegen geringe vergoeding verkocht aan...hoe heet ie ookalweer. seba$
Mitas bandje was toegezegd dus ik verwachtte hem nog. Neef. :+

Laatst bewerkt:
[Off topic modus eventjes aan] He WB hoe s de relatie met Verheul/Lok inmiddels ? [off topic modus uit :) ]
_O-

Slecht, maar wel een goede halve in Amsterdam gelopen. ;)

In januari een week op circuittraining in Spanje met de motor, dus de komende weken gaan we weer opvoeren. Anders kan het leren pakkie niet dicht met borst en rugprotector. O-)

Laatst bewerkt:
Haha , zorgen dat je heel blijft :Y . Is met Verheul / Lok nog wel eens eens probleem na blessures . Mooi dat je weer kan lopen iig :Y
_O-

Slecht, maar wel een goede halve in Amsterdam gelopen. ;)

In januari een week op circuittraining in Spanje met de motor, dus de komende weken gaan we weer opvoeren. Anders kan het leren pakkie niet dicht met borst en rugprotector. O-)

atm.jpg

Correct , maar volgens mij ook geen reacties van mensen die uberhaubt de volsyntheet vd Action in hun fietsen mikken .
Ken persoonlijk 2 mensen (ook lid vd cheap ass club hier ;) ) die het wel gebruikt hebben met slipperdeslip als resultaat . Vandaar mijn bedenkingen hier geuit . Je moet soms weleens op ervaringen van anderen afgaan . Vooral als je het goedkoop wilt houden . Zijn na vervanging vd platen weer teruggegaan naar 10w40 en so far so good :P . Was uiteindelijk ff een tegenvaller in de " cheap ass visie" vd vereniging hier, maar so what , shit happens :) Het is meegenomen in de ledenvergadering als leermoment . :P

Maar als jij je geroepen voelt om het wel in je fiets te mikken .............
MISSCHIEN draait die van jou er prima op . Maar waarom zou je als de gemiddelde fiets prima op de NOG goedkopere 10w40 loopt ? :)
Is dat zo?
Ik heb nog geen reacties gezien betreffende slippende koppelingen met die olie.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan