Hee ongeleid projectiel, hoebedoeloe?Ik lach me hier rot.
Wat een "kennis" is hier toch.
Hee ongeleid projectiel, hoebedoeloe?
bedoel je: ***
'Jullie brikkers kennen d'r allemaal niks van en ikke wel.'
'Jullie op 't MF kennen d'r allemaal niks van en ikke wel.'
'Een of enkele van bovenstaande kent er niks van, maar ikke wel.'
*** doorstrepen wat niet van toepassing is
Da's iets politieker uitgedrukt van u.Ik bedoel dat ermensenongeleide projectielen bij zitten, die goedbedoelde adviezen geven, maar niet echt veel kaas ervan gegeten hebben. Daardoor kun je als leek volledig de verkeerde kant op gestuurd worden.
Uw ongeleide projectiel.
Nou de accu zelf,de spanningsregelaar, de massa, de startrelais, slechte bedrading, de dynamo.........Op maandag 21 juli 2003 14:14 schreef de ex zot het volgende:Ik weet niet veel van accu's, maar deze storing is vrij simpel en er zijn al genoeg mensen die de juiste adviezen geven.
Uw ongeleide projectiel.
Ik bedoel dat ermensenongeleide projectielen bij zitten, die goedbedoelde adviezen geven, maar niet echt veel kaas ervan gegeten hebben. Daardoor kun je als leek volledig de verkeerde kant op gestuurd worden.
Een leuk voorbeeld is de prettige buurman Gorilazz, die denkt dat er maar 1 motor bestaat en dat is DER UBER BMW.
Ik weet niet veel van accu's, maar deze storing is vrij simpel en er zijn al genoeg mensen die de juiste adviezen geven.
Uw ongeleide projectiel.
Als motoren een aparte spanningregelaar hebben, dan ben ik inderdaad gek.
Oude Japanse motoren (bv. Honda CB 4-cilinders en Yamaha RD250/350 uit de jaren '70) hadden een aparte spanningsregelaar. Bij latere modellen zitten ze bij de gelijkrichter ingebouwd.
Ben je nu dus half gek?
Ik ben blij dat je dat zo goedgunstig toestaatIk vind Yamahas uit 1970 heel erg oude motoren, die mogen een aparte gelijkrichter hebben. Desnoods nog eentje met lampen.... zo een van voor het p en n materiaal.......
Op maandag 21 juli 2003 21:44 schreef Gorilazz het volgende:Ik heb nergens gelezen hoe je startmotor is? Die dingen gaan voor ze stuk gaan soms ook heel veel stroom trekken. Dit omdat je de motor zo makkelijk kan aanduwen en je er wel mee kan rijden...... (zie mijn voorgaande reaktie)
Op zondag 20 juli 2003 10:47 schreef PeClaDan het volgende:
Vanmorgen starte ie gelukkig..2 uur later niet meer
De knippers doe bij het stoplicht weinig tot niets, als ik weer rijd, doen ze het weer(= meer spanning)
Op dinsdag 22 juli 2003 07:50 schreef roestendoenze het volgende:Denk niet dat onderstaande zou optreden als 't (enkel) de startmotor was.
DAt duidt op een slecht werkende dynamo. Daar in een dynamo koolborstels zitten en de motor oud is... zou ik de dynamo wegbrengen.
Of ik als motor nono..... zit er een gelijkstrom dynamo op zonder koolborstels? Dan zou ik alles vervangen, compleet met frame en wielen
Goh die CB'tjes, het lijkt wel een VespaHi Gorilazz, bij oude CB'tjes en waarschijnlijk meer van dat oude spul, zit een dynamo zonder koolborstels en wisselstroomSpoelen zitten vast en in het midden aan de krukas een "magneet" en voila borstelloze wisselstroom dynamo.
Ik denk dat ik dan ook meteen andere banden er op laat leggenDAt duidt op een slecht werkende dynamo. Daar in een dynamo koolborstels zitten en de motor oud is... zou ik de dynamo wegbrengen.
Of ik als motor nono..... zit er een gelijkstrom dynamo op zonder koolborstels? Dan zou ik alles vervangen, compleet met frame en wielen
Ik denk dat ik dan ook meteen andere banden er op laat leggen.... ......
Jep de dynamo gaat eruit, en wordt opnieuw gewikkeld etc......
Wat zeg ik nou?
Niet luisteren naar die gek.
dat is om jou te stangen! Ook jij snapt niet alles
Wat moet ik snappen dandat is om jou te stangen! Ook jij snapt niet alles
Wat moet ik snappen dan
Ik doe wat ik denk dat ik moet doen......
Vandaag met een collega(crosser) liggen soebatten wat het kon zijn..
Er uit gekomen om de dynamo te vervangen.............
tevens denk ik dat verandering van stuur ook wel kan helpen......
Adviezen neem ik allemaal op.of ik ze doe is wat anders....
dit bedoel ik, gewoon een probleem loze dynamo.Op dinsdag 22 juli 2003 10:44 schreef BackFire het volgende:Hi Gorilazz, bij oude CB'tjes en waarschijnlijk meer van dat oude spul, zit een dynamo zonder koolborstels en wisselstroomSpoelen zitten vast en in het midden aan de krukas een "magneet" en voila borstelloze wisselstroom dynamo.
Op dinsdag 22 juli 2003 18:42 schreef Gorilazz het volgende:Het punt is, ik geef tips voor auto dynamo's. Dat ding wat in je CB zit is waarschijnlijk gewoon heel. Dat ding heeft geen slijtage onderdelen. Hooguit dat de magneten niet meer zo sterk zijn....
Ik denk dat je dynamo niet stuk is omdat hij als je gas geeft duidelijk stroom geeft (denk aan die opmerking over je licht etc)
De spoel van jou dynamo ken je zo doormeten.
Spanning regelaar vv lijkt mij zinvoller
met vriendelijke groet.
dat alles begrijpen sloeg op die andere gekDat is zo'n figuur die je dropt in de sahara met een jutte zak met onderdelen en die dan na een paar dagen op de motor er uit komt rijden......
Ik heb geen CB........
Van die wikkels klopt wel hoor.
Het kan zijn dat de wikkels niet meer in opperbeste conditie zijn, dus laat ik de dynamo 'nieuwe wikkels aanmeten'......
Spanningsregelaar is vervangen ondertussen.
Accu laad gewoon niet meer op...........
U ben geweldig!!!!dan de meest waardevolle tip, gewoon zo'n ding tegen je band monteren....Werkt bij elke fiets! Da's wel echt rat-bike style
Op dinsdag 22 juli 2003 18:42 schreef Gorilazz het volgende:die andere gekDat is zo'n figuur die je dropt in de sahara met een jutte zak met onderdelen en die dan na een paar dagen op de motor er uit komt rijden......
Mag ik um gebruiken als sign.?
Ben ik toch nog nuttig?
tuulijk, jij wel!