Accu probleem(wederom)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Ratz
  • Startdatum Startdatum
Ik lach me hier rot.
Wat een "kennis" is hier toch.
Hee ongeleid projectiel, hoebedoeloe?

bedoel je: ***
'Jullie brikkers kennen d'r allemaal niks van en ikke wel.'
'Jullie op 't MF kennen d'r allemaal niks van en ikke wel.'
'Een of enkele van bovenstaande kent er niks van, maar ikke wel.'

*** doorstrepen wat niet van toepassing is

;)
 
Hee ongeleid projectiel, hoebedoeloe?

bedoel je: ***
'Jullie brikkers kennen d'r allemaal niks van en ikke wel.'
'Jullie op 't MF kennen d'r allemaal niks van en ikke wel.'
'Een of enkele van bovenstaande kent er niks van, maar ikke wel.'

*** doorstrepen wat niet van toepassing is

;)

Ik bedoel dat er mensen ongeleide projectielen bij zitten, die goedbedoelde adviezen geven, maar niet echt veel kaas ervan gegeten hebben. Daardoor kun je als leek volledig de verkeerde kant op gestuurd worden.
Een leuk voorbeeld is de prettige buurman Gorilazz, die denkt dat er maar 1 motor bestaat en dat is DER UBER BMW.
Ik weet niet veel van accu's, maar deze storing is vrij simpel en er zijn al genoeg mensen die de juiste adviezen geven.

Uw ongeleide projectiel.
 
Ik bedoel dat er mensen ongeleide projectielen bij zitten, die goedbedoelde adviezen geven, maar niet echt veel kaas ervan gegeten hebben. Daardoor kun je als leek volledig de verkeerde kant op gestuurd worden.

Uw ongeleide projectiel.
Da's iets politieker uitgedrukt van u. ;)

Als selfappointed communicatiedeskundige wil ik u gaarne adviseren om commentaar direct te richten op het door u gehekelde advies. (dat bedoelde ik met 'ongeleide projectiel', want ik heb het vermoeden dat u op een motorfiets redelijk de besturing onder controle heeft)
 
Op maandag 21 juli 2003 14:14 schreef de ex zot het volgende:Ik weet niet veel van accu's, maar deze storing is vrij simpel en er zijn al genoeg mensen die de juiste adviezen geven.

Uw ongeleide projectiel.
Nou de accu zelf,de spanningsregelaar, de massa, de startrelais, slechte bedrading, de dynamo.........
Dat is zo allemaal voorbij gekomen...........
Voor de 1 een 'vrij simpel probleem'.....
Voor de ander een rampje.......... ;) .....
1 aansluiten spanningsregelaar weet ik nu(ook met die wisselstroom(dynamo-draadjes)
2 het probleem dat door de dynamo kan worden veroorzaakt, (zie stukje van iemand met een Intruder) weet ik ook nu.
3 doormeten 'weet' ik ook nu

Dus de goed bedoelde adviezen etc, zijn bij mij toch goed overgekomen, en weer wat geleerd..........toch........ :)
 
Ik bedoel dat er mensen ongeleide projectielen bij zitten, die goedbedoelde adviezen geven, maar niet echt veel kaas ervan gegeten hebben. Daardoor kun je als leek volledig de verkeerde kant op gestuurd worden.
Een leuk voorbeeld is de prettige buurman Gorilazz, die denkt dat er maar 1 motor bestaat en dat is DER UBER BMW.
Ik weet niet veel van accu's, maar deze storing is vrij simpel en er zijn al genoeg mensen die de juiste adviezen geven.

Uw ongeleide projectiel.


Nein, Das ist ein Bayrisch Motor Wunder

Bij ouwe troep heb je altijd massa problemen, denk maar aan het fiets achterlicht.
Omdat de massa via het frame en wat bout verbindingen gaat krijg je bij ouwe auto's motoren, en trekkers vooral die in de zoute zee rijden altijd massa problemen. Vandaar dat grote stroom verbruikers een eigen massa krijgen bij mij.
Het leuke van BMW is(k) dat het gewoon een auto blok is. Start motor en dynamo etc. Als motoren een aparte spanningregelaar hebben, dan ben ik inderdaad gek. Die HD van mij met =stroom dynamo die had een aparte spannings regelaar. Gelijk vv door een ~stroom dynamo. (stelletje idioten in milwaukie en zitten die nu ook in Japan???? )


Al dat advies voor nop :+

Ik heb nergens gelezen hoe je startmotor is? Die dingen gaan voor ze stuk gaan soms ook heel veel stroom trekken. Dit omdat je de motor zo makkelijk kan aanduwen en je er wel mee kan rijden...... (zie mijn voorgaande reaktie)

deze tip mag de zot niet lezen :+

Dit is geen off-road topic..... ga weg man :X
 
Laatst bewerkt:
Als motoren een aparte spanningregelaar hebben, dan ben ik inderdaad gek.

Oude Japanse motoren (bv. Honda CB 4-cilinders en Yamaha RD250/350 uit de jaren '70) hadden een aparte spanningsregelaar. Bij latere modellen zitten ze bij de gelijkrichter ingebouwd.

Ben je nu dus half gek? :+
 
Oude Japanse motoren (bv. Honda CB 4-cilinders en Yamaha RD250/350 uit de jaren '70) hadden een aparte spanningsregelaar. Bij latere modellen zitten ze bij de gelijkrichter ingebouwd.

Ben je nu dus half gek? :+

Ik vind Yamahas uit 1970 heel erg oude motoren, die mogen een aparte gelijkrichter hebben. Desnoods nog eentje met lampen.... zo een van voor het p en n materiaal.......
 
Ik vind Yamahas uit 1970 heel erg oude motoren, die mogen een aparte gelijkrichter hebben. Desnoods nog eentje met lampen.... zo een van voor het p en n materiaal.......
Ik ben blij dat je dat zo goedgunstig toestaat :+
Mag het zelfs een 9 diode gelijkrichter zijn (zo eentje die normaal een laadstroomcontrole lampje heeft) ? :P
 
Op maandag 21 juli 2003 21:44 schreef Gorilazz het volgende:Ik heb nergens gelezen hoe je startmotor is? Die dingen gaan voor ze stuk gaan soms ook heel veel stroom trekken. Dit omdat je de motor zo makkelijk kan aanduwen en je er wel mee kan rijden...... (zie mijn voorgaande reaktie)

Denk niet dat onderstaande zou optreden als 't (enkel) de startmotor was.


Op zondag 20 juli 2003 10:47 schreef PeClaDan het volgende:
Vanmorgen starte ie gelukkig..2 uur later niet meer :( :(

De knippers doe bij het stoplicht weinig tot niets, als ik weer rijd, doen ze het weer(= meer spanning)
 
Op dinsdag 22 juli 2003 07:50 schreef roestendoenze het volgende:Denk niet dat onderstaande zou optreden als 't (enkel) de startmotor was.

DAt duidt op een slecht werkende dynamo. Daar in een dynamo koolborstels zitten en de motor oud is... zou ik de dynamo wegbrengen.

Of ik als motor nono..... zit er een gelijkstrom dynamo op zonder koolborstels? Dan zou ik alles vervangen, compleet met frame en wielen :+
 
DAt duidt op een slecht werkende dynamo. Daar in een dynamo koolborstels zitten en de motor oud is... zou ik de dynamo wegbrengen.

Of ik als motor nono..... zit er een gelijkstrom dynamo op zonder koolborstels? Dan zou ik alles vervangen, compleet met frame en wielen :+

Hi Gorilazz, bij oude CB'tjes en waarschijnlijk meer van dat oude spul, zit een dynamo zonder koolborstels en wisselstroom :) Spoelen zitten vast en in het midden aan de krukas een "magneet" en voila borstelloze wisselstroom dynamo. :9
 
Hi Gorilazz, bij oude CB'tjes en waarschijnlijk meer van dat oude spul, zit een dynamo zonder koolborstels en wisselstroom :) Spoelen zitten vast en in het midden aan de krukas een "magneet" en voila borstelloze wisselstroom dynamo. :9
Goh die CB'tjes, het lijkt wel een Vespa O-)


Gelukkig heb ik meer verstand van bananen :?
 
DAt duidt op een slecht werkende dynamo. Daar in een dynamo koolborstels zitten en de motor oud is... zou ik de dynamo wegbrengen.

Of ik als motor nono..... zit er een gelijkstrom dynamo op zonder koolborstels? Dan zou ik alles vervangen, compleet met frame en wielen :+
Ik denk dat ik dan ook meteen andere banden er op laat leggen :X .... ;) ......

Jep de dynamo gaat eruit, en wordt opnieuw gewikkeld etc......
 
Ik denk dat ik dan ook meteen andere banden er op laat leggen :X .... ;) ......

Jep de dynamo gaat eruit, en wordt opnieuw gewikkeld etc......

Wat zeg ik nou?
Niet luisteren naar die gek.
 
dat is om jou te stangen! Ook jij snapt niet alles :+
Wat moet ik snappen dan :?

;)

Ik doe wat ik denk dat ik moet doen......

Vandaag met een collega(crosser) liggen soebatten wat het kon zijn..

Er uit gekomen om de dynamo te vervangen.............

tevens denk ik dat verandering van stuur ook wel kan helpen.... :X ..

Adviezen neem ik allemaal op.of ik ze doe is wat anders.... })
 
Wat moet ik snappen dan :?

;)

Ik doe wat ik denk dat ik moet doen......

Vandaag met een collega(crosser) liggen soebatten wat het kon zijn..

Er uit gekomen om de dynamo te vervangen.............

tevens denk ik dat verandering van stuur ook wel kan helpen.... :X ..

Adviezen neem ik allemaal op.of ik ze doe is wat anders.... })

Het punt is, ik geef tips voor auto dynamo's. Dat ding wat in je CB zit is waarschijnlijk gewoon heel. Dat ding heeft geen slijtage onderdelen. Hooguit dat de magneten niet meer zo sterk zijn....
Ik denk dat je dynamo niet stuk is omdat hij als je gas geeft duidelijk stroom geeft (denk aan die opmerking over je licht etc)
De spoel van jou dynamo ken je zo doormeten.
Spanning regelaar vv lijkt mij zinvoller

met vriendelijke groet.
dat alles begrijpen sloeg op die andere gek :+ Dat is zo'n figuur die je dropt in de sahara met een jutte zak met onderdelen en die dan na een paar dagen op de motor er uit komt rijden......

Op dinsdag 22 juli 2003 10:44 schreef BackFire het volgende:Hi Gorilazz, bij oude CB'tjes en waarschijnlijk meer van dat oude spul, zit een dynamo zonder koolborstels en wisselstroom :) Spoelen zitten vast en in het midden aan de krukas een "magneet" en voila borstelloze wisselstroom dynamo. :9
dit bedoel ik, gewoon een probleem loze dynamo.
Bij die auto dingen heb je geen permanente magneet, moet je eerst het veld bekrachtigen etc......
 
Laatst bewerkt:
Op dinsdag 22 juli 2003 18:42 schreef Gorilazz het volgende:Het punt is, ik geef tips voor auto dynamo's. Dat ding wat in je CB zit is waarschijnlijk gewoon heel. Dat ding heeft geen slijtage onderdelen. Hooguit dat de magneten niet meer zo sterk zijn....
Ik denk dat je dynamo niet stuk is omdat hij als je gas geeft duidelijk stroom geeft (denk aan die opmerking over je licht etc)
De spoel van jou dynamo ken je zo doormeten.
Spanning regelaar vv lijkt mij zinvoller

met vriendelijke groet.
dat alles begrijpen sloeg op die andere gek :+ Dat is zo'n figuur die je dropt in de sahara met een jutte zak met onderdelen en die dan na een paar dagen op de motor er uit komt rijden......

Ik heb geen CB.... :( .... ;)
Van die wikkels klopt wel hoor.
Het kan zijn dat de wikkels niet meer in opperbeste conditie zijn, dus laat ik de dynamo 'nieuwe wikkels aanmeten'...... :)

Spanningsregelaar is vervangen ondertussen.

Accu laad gewoon niet meer op...........
 
Ik heb geen CB.... :( .... ;)
Van die wikkels klopt wel hoor.
Het kan zijn dat de wikkels niet meer in opperbeste conditie zijn, dus laat ik de dynamo 'nieuwe wikkels aanmeten'...... :)

Spanningsregelaar is vervangen ondertussen.

Accu laad gewoon niet meer op...........

dan de meest waardevolle tip, gewoon zo'n ding tegen je band monteren.... :+ Werkt bij elke fiets! Da's wel echt rat-bike style :P
 
dan de meest waardevolle tip, gewoon zo'n ding tegen je band monteren.... :+ Werkt bij elke fiets! Da's wel echt rat-bike style :P
U ben geweldig!!!! :} :} :} :}

Even die dynamo aanpassen(anders werkt ie ook niet boven de 6V, en gassen...... :] .....)

:+ ..

:) :)
 
Op dinsdag 22 juli 2003 18:42 schreef Gorilazz het volgende:die andere gek :+ Dat is zo'n figuur die je dropt in de sahara met een jutte zak met onderdelen en die dan na een paar dagen op de motor er uit komt rijden......

:} :} :}
Mag ik um gebruiken als sign.?
 
dynamo van een ouwe cb :P (tenminste die van mijn K6) zijn heel eenvoudig door te meeten, haal de stekker los welke van de dynamo komt, en meet de 3 spoelen( 3 gele draden) maar ff door, moet bij elke combinatie van die draden een bepaalde weerstand uitkomen( drie keer gemeten(elke spoel een maal), ongeveer drie keer de zelfde waarde)

ik had vorig jaar ook laadproblemen, spoelen doorgemeten, zat er een kapotte spoel tussen, toen een 2ede hansje opgezocht, en sindsdien werkt alles weer perfect :P :P .
 
Terug
Bovenaan Onderaan