als de accu na een paar maanden droog is ,terwijl hij op peil! was kun je er donder op zeggen dat als hij niet lek is de laadspanning te hoog is geweest
Niet helemaal, althans volgens de boeken. bij 1000 toeren 12,5v, bij 2000 toeren 14,2 en bij 3000 en hoger 15 volt. De 13,9 van PeClaDan als dit bij stationair is kan dat wel kloppen natuurlijknog een opmerking voor je 13.9 is dus telaag bij draaiende motor ! moet minstens 14.5 zijn weer wat geleerd he 13.8 is alleen om de accu op spanning te houden druppelen ongeveer
Was idd met stationair-draaiende motor....Niet helemaal, althans volgens de boeken. bij 1000 toeren 12,5v, bij 2000 toeren 14,2 en bij 3000 en hoger 15 volt. De 13,9 van PeClaDan als dit bij stationair is kan dat wel kloppen natuurlijk
Vanmorgen de accu eruit gehaald;
Hoort daar geen accuvloeistof in te zitten....
Dat ding staat helemaal droog
al na 2 maanden
Op zaterdag 19 juli 2003 08:59 schreef PeClaDan het volgende:Dus, en een nieuwe accu, en een spanningsregelaar......€€€€€€€€!!
Jep, maar ik hoop dat het dat was, want nu is de accu weer voorzien van loeistof, dus ik hoop dat ie het zo blijft doen.dat is het zelfde als met accu,s die leeg verkocht! worden vloeistof erin en rijden gelijk spanning, dacht wel dat het de regelaar was!geluk ermee doei
Als hij met een hoger toerental meer stroom geeft, laadt hij wel bij, maar misschien niet genoeg. Misschien is er te veel interne weerstand in de bedrading (oud). Je kan misschien een nieuwe plusdraad van de regelaar naar de accu plus trekken (wel een zekering ertussen doen!).Vanmorgen starte ie gelukkig..2 uur later niet meer
De knippers doe bij het stoplicht weinig tot niets, als ik weer rijd, doen ze het weer(= meer spanning)
Zou het dan toch aan de dynamo liggen
Dus hiermee omzeil ik dus een lange plus-draad in de bedrading die waarschijnlijk niet meer goed is?Als hij met een hoger toerental meer stroom geeft, laadt hij wel bij, maar misschien niet genoeg. Misschien is er te veel interne weerstand in de bedrading (oud). Je kan misschien een nieuwe plusdraad van de regelaar naar de accu plus trekken (wel een zekering ertussen doen!).
In principe dezelfde dikte en dezelfde zekering als origineel (zek. als orig. hoofdzekering!)Hoeveel mm dikte van de draad daarvoor te gebruiken, en welke amperage zekering is goed genoeg?...10A?
In principe dezelfde dikte en dezelfde zekering als origineel (zek. als orig. hoofdzekering!)
Heb je die nieuwe accu elke nacht op die druppellader gehad? Want daar koken ze ook van droog. Zelfs de beste druppellader kookt de accu op den duur droog.
Ja, maar terwijl je motor bijlaadt, neemt hij ook stroom af. Dat geeft een goede balans. Een druppellader laadt alleen maar bij en houdt de accu continue propvol. Daar kan een accu net zo slecht tegen als continue leeg staan (use it or loose it).Het laadsysteem van een motorfiets is ook een druppellader, en het vloeistofpijl in mijn accu is na een jaar nog hetzelfde...
Ik lach me hier rot.
Wat een "kennis" is hier toch.
Ik lach me hier rot.
Wat een "kennis" is hier toch.
Op maandag 21 juli 2003 11:06 schreef drsrob het volgende:Ja, maar terwijl je motor bijlaadt, neemt hij ook stroom af. Dat geeft een goede balans.
...
...Maar wel een balans die doorslaat naar de kant van bijladen(om de accu vol te houden).
Een druppellader laadt alleen maar bij en houdt de accu continue propvol. Daar kan een accu net zo slecht tegen als continue leeg staan (use it or loose it).
...
...
Als je de motor voor de winter op een druppellader zet, is het 't beste om de motor elke paar weken te starten en flink wat stroom te gebruiken (niet te veel tegelijk, da's ook slecht). Dat voorkomt ook dat je carburateurs vervuilen door oude benzine.
Hoeveel motoren hebben NiCa accu's?Op maandag 21 juli 2003 12:24 schreef jkoehorst het volgende:
Dat ligt aan het type accu, loodaccu's moeten bv. altijd geladen zijn om ze goed te houden (nooit ontladen bewaren) en NiCa mogen best leeg liggen (nooit vol bewaren).