a2 motor

Friso a2

MF'er
17 okt 2020
182
76
Beste allemaal,

vandaag heb ik bij grote verbazing mijn getrapte a2 examen gehaald.
1 keer bijna tegen een auto in de bocht en een keer bijna verwisseld van rijbaan terwijl een auto met 160 voobij knalde. dus verbaasd maar toch gehaald.

Nu zit ik te kijken naar a2 motoren die ik gelijk mag rijden zonder dat hij afgesteld moet worden. (volgens mij is dat een gedoe las ik op dit forum) zelf zit ik te kijken naar een Honda cbr of cb500x iemand ervaring met deze motoren of een andere a2 fiets?
 
Moderne motoren zijn helemaal niet moeilijk om te laten herkeuren.
Je brengt hem naar de dealers die past de ecu aan naar 35kw en je krijgt binnen 1 week je nieuwe pasje voor de deur.

Ik was positief verrast over de honda cbr 500 vond het een leuke sturende motor
 

ik weet niet of dit nog actueel is maar als het 700 euro kost voor een motor die ik 2 jaar heb en 2x moet wegbrengen is toch wel veel voor het goeie
 
waarom had je voor de cbr gekozen en niet de cb>? motorblok is volgens mij hetzelfde
 
Hij was niet van mij.
Kennis had hem gekocht, maar nog geen rijbewijs. Ik had toen de eer om hem van Assen naar Rotterdam te rijden. Was tijdens die rit erg verrast over de motor.
Hij had hem gekocht omdat hij de racer stijl leuker vond.
De 500x heeft een veel andere zithouding.

Ik weet dat het bij KTM iig niet zo duur was. Daar kan de dealer het voor je regelen, gaat dan wel om de nieuwere motoren.

Het scheelt in de toekomst wel geld als je niet weer een motor hoeft te kopen en in te ruilen
 
Laatst bewerkt:
Ach gedoe, het is even wat werk en vooral gewoon het juiste bedrag overmaken. Moeilijk is het niet. Persoonlijk zou ik er geen zin in hebben en gewoon zoeken naar een mooie 35kw fiets op kenteken, om daar lekker een jaar of twee mee rond te rijden. Er zijn inmiddels meer dan genoeg exemplaren te koop, zowel nieuw als tweedehands.
Over je motorkeus zelf, een vrij nieuwe CB(R)500 is een prima keuze, maar er zijn zat alternatieven die hier zo vast allemaal voorbij komen :)
 
vandaag heb ik bij grote verbazing mijn getrapte a2 examen gehaald.
44697d6af8c96df1407d58d762e84ca855-20-thumbs-and-ammo-walking-dead.2x.h473.w710.jpg
 
Nu zit ik te kijken naar a2 motoren die ik gelijk mag rijden zonder dat hij afgesteld moet worden. (volgens mij is dat een gedoe las ik op dit forum) zelf zit ik te kijken naar een Honda cbr of cb500x iemand ervaring met deze motoren of een andere a2 fiets?
de Suzuki GSX250R is zoals de naam al zegt een A2 fiets (249CC)
ik weet alleen niet wat je precies zoekt...

heb er zelf eentje gehad, en kan zeggen dat het een fijne, gemakkelijke motor is, die ook prima zn mannetje staat op de snelweg (zolang je niet harder wilt dan 137kmpu, want dan zit je zowat in t rode toerengebied).
een nadeel is wel dat ie bij aftermarket partijen vrij onbekend is.
dus zou je er (ik noem maar wat) zijkoffers op willen hebben, dan vind je geen geschikte voor je motor.
nog bij Suzuki, nog bij andere merken/verkopers.
 
Ik wil sowieso de grens van 35 kw (48)pk aantikken. Ik had bij mijn rijschool een honda cb650 (4 cilinder) die terugeknepen naar a2 is. Rijd dat dan anders als je een a2 motor hebt die 2 cilinder 500cc is want ze hebben allebei 35kw maar de een heeft wel 2 meer cilinders
 
Wat denk je van een Suzuki GS500?
Die staat op 34kW standaard. Dus hoef je niets aan te doen.
Leuk ding om te zien ook. Hieronder een 2007 model bijvoorbeeld.
Niet duur vaak. Wel op km-stand letten natuurlijk, want is vaak best veel mee gereden...
suzuki-gs-500-e-1478377.jpg
 
Waarom zou je per se na 2 jaar moeten upgraden naar A motor? Als je een leuke a2 hebt kun je daar toch gewoon op blijven rijden? Dus gewoon een a2 naar je zin en tegen die tijd eens kijken
 
Waarom zou je per se na 2 jaar moeten upgraden naar A motor? Als je een leuke a2 hebt kun je daar toch gewoon op blijven rijden? Dus gewoon een a2 naar je zin en tegen die tijd eens kijken
ik kom van een 13kw motorfiets a1 naar nu 35kw a2. en ik kan je zeggen dat dat echt een verademing was kwa prestaties. dus als ik na 2 jaar mijn a haal kan ik beoordelen of ik zwaarder wil. maar waarschijnlijk wel ik zit nu al te kijken naar een africa twin of een bmw s1000xr.
de honda cb500x die ik waarschijnlijk ga halen kan met moeite 160 rijden. natuurlijk is dat een verbetering van mijn vorige die de 100 niet eens haalde maar toch na 2 jaar wil ik waarschijnlijk weer meer vermogen.
 
Ik heb ondanks dat ik een A rijbewijs heb toch een CBR500 gekocht.
een geweldige motor die niet eens zoveel langzamer is dan een motor met meer cc.
 
Cbr500 is een zeer goede optie. Echter had ik in uw geval toch voor een cbr650 gekozen omdat deze 4 cilinder is en toch iets meer vermogen dan een 2 cilinder a2 motor. Wellicht het overwegen waard:] of je gaat gewoon een honda fireblade halen dan ben je wel de man op de weg. Zeker met een ander uitlaatje deronder
 
Cbr500 is een zeer goede optie. Echter had ik in uw geval toch voor een cbr650 gekozen omdat deze 4 cilinder is en toch iets meer vermogen dan een 2 cilinder a2 motor. Wellicht het overwegen waard:] of je gaat gewoon een honda fireblade halen dan ben je wel de man op de weg. Zeker met een ander uitlaatje

Honda CBR1000RR 2019 Exhaust Sound,Acceleration 0-300km/h,Top Speed and Race​

 
Cbr500 is een zeer goede optie. Echter had ik in uw geval toch voor een cbr650 gekozen omdat deze 4 cilinder is en toch iets meer vermogen dan een 2 cilinder a2 motor. Wellicht het overwegen waard:] of je gaat gewoon een honda fireblade halen dan ben je wel de man op de weg. Zeker met een ander uitlaatje deronder

HONDA CBR650R VS CBR500R - MOTORRAD TEST​

 
Cbr500 is een zeer goede optie. Echter had ik in uw geval toch voor een cbr650 gekozen omdat deze 4 cilinder is en toch iets meer vermogen dan een 2 cilinder a2 motor. Wellicht het overwegen waard:] of je gaat gewoon een honda fireblade halen dan ben je wel de man op de weg. Zeker met een ander uitlaatje deronder
Not sure if trolling or serious… stap anders lekker op een 1000cc fireblade of een Hayabusa, weet zeker dat 99%vd motorrijders hier je alsnog zoek rijdt, als de ambulancedienst je al niet van t asfalt moet schrapen. Je opmerking slaat m.i. werkelijk nergens op als dit echt serieus is.
 
Ik zeg alleen dat een cbr500r niet een snelle motorfiets is zoals boven gesuggereerd wordt. Hierbij laat ik videos zien van motorfietsen die een upgrade zijn van de cbr. Ik ben me zeer bewust van het vermogen van motorfietsen omdat ik op een 125cc begonnen ben en dus ervaring opbouw. Dus uw assumptie dat ik onbewust ben en aan het trollen ben is onjuist.
 
Maar terug naar het topic zijn er mensen die een a2 motor hebben gereden en die deze kunnen aanraden? Alvast bedankt
 
Ik heb een hoop motoren gehad en de laatste aankoop was een 125. Mijn zwaarste tweewieler is momenteel een A2. Meer kubieke centimeters is niet altijd een must om meer plezier te hebben .. vind ik dan.
 
Klopt zolang je meekomt met het verkeer is het helemaal goed. Zelf vond ik 125cc motoren niet geschikt op de snelweg. Persoonlijk is een 4 Cilinder 650 het beste voor mij. Welke a2 heb je momenteel?
 
Ik heb een hoop motoren gehad en de laatste aankoop was een 125. Mijn zwaarste tweewieler is momenteel een A2. Meer kubieke centimeters is niet altijd een must om meer plezier te hebben .. vind ik dan.
Helemaal mee eens.
 
Ik zeg alleen dat een cbr500r niet een snelle motorfiets is zoals boven gesuggereerd wordt. Hierbij laat ik videos zien van motorfietsen die een upgrade zijn van de cbr. Ik ben me zeer bewust van het vermogen van motorfietsen omdat ik op een 125cc begonnen ben en dus ervaring opbouw. Dus uw assumptie dat ik onbewust ben en aan het trollen ben is onjuist.

Ging mij om de opmerkingen dat je persoonlijk voor meer vermogen had gekozen en vervolgens ook nog zegt of je koopt een fireblade dan ben je het mannetje, met een filmpje van een 0-300kmh sprint erbij… toen dacht ik huh is dit serieus…
 
Klopt zolang je meekomt met het verkeer is het helemaal goed. Zelf vond ik 125cc motoren niet geschikt op de snelweg. Persoonlijk is een 4 Cilinder 650 het beste voor mij. Welke a2 heb je momenteel?
Ik hoeft in ieder geval (zeg ik nu) nooit meer een viercilinder. Een leuke 1- of 2-cilinder zie ik in de toekomst nog wel zitten.
Momenteel rij ik geen motoren, maar motorscooters. De huidige A2 motorscooter die ik rij is de Vespa GTS 300. Het is ondertussen mijn vijfde van dit type en het bevalt mij goed.
 
Ging mij om de opmerkingen dat je persoonlijk voor meer vermogen had gekozen en vervolgens ook nog zegt of je koopt een fireblade dan ben je het mannetje, met een filmpje van een 0-300kmh sprint erbij… toen dacht ik huh is dit serieus…
Ja snap ik nu ik het zo lees. Wilde alleen illustreren dat er hele snelle motorfietsen boven de 500cc zijn8)7:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan