Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik gebruik zelf deze:Heeft iemand ervaring met het (om)bouwen van een kofferset op de GS500E?
Ik ben van plan om in de zomer een 6000km trip te doen, (nu nog rijbewijs aan het behalen, ondertussen een afgeragde gs500e gekocht en gerepareerd), en heb een krauser K1 kofferset gekocht, wat een jaren 70/80 koffersetje is. Nu heb ik hem even gepast, maar het lijkt niet echt lekker te passen. De onderkant van de rechter zijkofferdrager zit erg dicht tegen de uitlaat aan, en ik zie zo snel geen goede montagepunten. Nu dacht ik een beugel te maken onder het achterhandvat, en misschien 1 tegen de montagebout van de kappen, al word dat lastig ivm het zadel.
Wat zijn jullie oplossingen voor opslag mbt touren?
Helaas past mijn helm ook niet in de topkoffer, dus misschien verkoop ik de hele zooi wel weer gewoon en zoek ik verder. Eventueel alleen de zijkoffers monteren is ook een optie, aangezien het 2x 30L koffers in goede staat zijn.
Kofferset:
Bekijk bijlage 1348227
Goedemiddag, ik heb een aantal vragen over mijn gs500f. Ik kwam erachter dat mijn gs geen oliekoeler (meer) heeft.. misschien ooit nieuw blok in gezet?? Kan dit kwaad of moet ik er een oliekoeler op bouwen? Als dat moet, wat heb ik daarvoor nodig naast de oliekoeler zelf, slangen, en gaten in het oliefilter deksel? Of moet er nieuw deksel komen dan?
Verder heb ik bij ongeveer 1800 a 1900 toeren een hik, wat lijkt alsof hij een ontsteking overslaat, wat zou dit kunnen zijn?
Groet,
Maurits
Ik gebruik zelf deze:
Moto-Detail zadeltassen kopen | Louis motor & vrije tijd
en deze:
Louis Speedbag kopen | Louis motor & vrije tijd
en van de speedbag de 75 liter.
Verder heb ik een rol met self-inflateble slaapmatje er ook nog bij.
De zadeltassen kan je nog verstellen in breedte en hebben waterdichte binnentassen en passen perfect op je zadel,
heb je geen racks voor nodig.
Ik heb wel overigens een klein achterrekje waar normaliter een Shad 45 topkoffer op staat maar die gaat niet mee als ik (pas 1keer gedaan naar de HUBB-UK,
Horizons Unlimited meeting in engeland)
een langere rit over meerdere dagen maak. De roltas en rol slaapmatje heb ik met gewoon spanbanden van de bouwmarkt vastgezet deels op
m'n zadel en deels op het rekje.
Lijkt me handig (nog aan het lessen), hoef ik mijn helm niet de hele dag mee te slepen als ik op mijn school en/of werk ben aangekomen, en ligt alles veilig bij elkaar. De koffer die ik nu heb is net 2-3 cm te laag door een verlaagd stuk in het midden, anders had het gepast. De meeste topkoffers worden ook aangeprijsd als "passen 1 of /2 helmen in", dus ik ging ervan uit dat dit de voornaamste functie was van een topkoffer.Koffers waar een systeemhelm in past zijn echt achterlijk groot vaak. Waarom is dat een eis?
Goedemiddag, ik heb een aantal vragen over mijn gs500f. Ik kwam erachter dat mijn gs geen oliekoeler (meer) heeft.. misschien ooit nieuw blok in gezet?? Kan dit kwaad of moet ik er een oliekoeler op bouwen? Als dat moet, wat heb ik daarvoor nodig naast de oliekoeler zelf, slangen, en gaten in het oliefilter deksel? Of moet er nieuw deksel komen dan?
Verder heb ik bij ongeveer 1800 a 1900 toeren een hik, wat lijkt alsof hij een ontsteking overslaat, wat zou dit kunnen zijn?
Groet,
Maurits
Ik zal dat inderdaad eens proberen.. Thnx! :-)Als je leds over je lampen heen zet (parralel) dan zal je normale verlichting niks meer doen. In serie zal het een stuk beter werken.
Dat meer of minder snel knipperen had ik reeds ondervangen voor m'n led knipperlichten mbv een regelbaar knipper-relais van Ali-Express.Als je richtingaanwijzers in serie toe gaat voegen ze zullen wel minder snel gaan knipperen aangezien er dan meer weerstand is.
Heeft iemand trouwens een oplossing voor het niet laten vastvriezen van de choke en gaskabel? Beide zaten vanochtend muurvast. Gelukkig heb hoef ik pas om 1 uur weg. Een verwarmde schuur is helaas niet mogelijk
Als je richtingaanwijzers in serie toe gaat voegen ze zullen wel minder snel gaan knipperen aangezien er dan meer weerstand is.
Heeft iemand trouwens een oplossing voor het niet laten vastvriezen van de choke en gaskabel? Beide zaten vanochtend muurvast. Gelukkig heb hoef ik pas om 1 uur weg. Een verwarmde schuur is helaas niet mogelijk
Dat meer of minder snel knipperen had ik reeds ondervangen voor m'n led knipperlichten mbv een regelbaar knipper-relais van Ali-Express.
Vwb het niet vastvriezen van de kabels, ik denk als ze ontdooid zijn eens goed met een of ander smeermiddel vol spuiten en je motor onder een hoes zetten denk ik zo.
Zijn er in dit forum ook misschien elektra guru's? Ik heb wel mbv diodes m'n led knipperlichten werken gekregen, maar ik heb 2 ledstrips op mn rekje achter gezet om parallel aan de bestaande verlichting als remlicht en knipperlicht te fungeren om gewoon überduidelijk te zijn dat ik af wil slaan en/of rem.
Maar als ik de strips nu parallel aan de huidige bekabeling aansluit krijg ik weer allerlei dingen, knippers gaan allemaal aan of m'n remlicht gaat knipperen....
ik krijg het niet goed aan de praat, vermoedelijk moet ik ergens ook weer een en ander onderbreken en een diode in de bekabeling opnemen.
Ik snap ook niet goed hoe het standaard systeem werkt..... Ik kan wel het schema lezen maar dan nog vind ik het wel apart hoe bijvoorbeeld de remlichten werken...
Heeft iemand hier ervaring mee of is een WhizKid daarin?
Haha, dat klopt inderdaad, helaas heb ik binnekort geen tijd om eens even langs te wippen. Ik ga eerst wel eens even de ledstrips in serie teJahoor, en volgens mij weet je waar ik woon
Inderdaad, en als ik een en ander in serie aansluit ben ik bang dat ze allemaal wat zwakker gaat branden...Probleem is dat de LED de massa (of plus) via de gloeidraad van het achterlicht halen. Dan moet je vaak met diodes werken om het goed te krijgen.....