[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Hoe is de kwaliteit van de GS500E?
Ik twijfel om er eentje aan te schaffen.
Gaat in mijn geval om eentje uit 1998 met 46000km.
Is het slim om die aan te schaffen of heeft hij al teveel op de teller?
 
In de openingspost staat een document van kapiteinkoek met een checklist, dat is een erg net naslagwerk voor een aankoop
Nou ik kreeg net bericht dat hij achterstallig onderhoud had en gladde banden en al een poos stilstaat...
Ik laat hem dus maar lekker staan.
 
Heeft iemand hier ervaring met die benzineslang snelkoppeling dingen (quick release)? Lijkt mij ideaal, maar ik zou niet weten waar ik ze zou moeten verstoppen.
 
Hoe is de kwaliteit van de GS500E?
Ik twijfel om er eentje aan te schaffen.
Gaat in mijn geval om eentje uit 1998 met 46000km.
Is het slim om die aan te schaffen of heeft hij al teveel op de teller?

Zolang de prijs goed is, die van mij was optische goed (in t zwart, enkel wat roestig), uit 2000 en had 21000 km's. Heb er 1300 piek voor betaald (bij een bedrijf). Ook technisch was ie volledig in orde, enkel de bandjes waren oud.
 
Hoe is de kwaliteit van de GS500E?
Ik twijfel om er eentje aan te schaffen.
Gaat in mijn geval om eentje uit 1998 met 46000km.
Is het slim om die aan te schaffen of heeft hij al teveel op de teller?

Mijn GSje staat bijna op 2ton en rij er nog 5dg/wk woon/werk verkeer mee (66 of 95km/dag) 🤷‍♂️
Een van mijn favoriete uitspraken is "onderhoud is behoud" ;-)
 
@kapiteinkoek Als ex GS500E bezitter lees ik nog steeds mee.
En volg ook in het topic techniek met verhoogde interesse als het om een GS500 gaat.
Ik heb toen een probleem gehad met zomaar uitvallen.
Ik heb het topic weer gevonden hoe ik het toen gevonden hebt wat de oorzaak was.
Misschien interessant met wat aanvullingen in de openingspost te zetten ?
Suzuki GS500E 1989 geen vonk
 
Heeft iemand hier ervaring met die benzineslang snelkoppeling dingen (quick release)? Lijkt mij ideaal, maar ik zou niet weten waar ik ze zou moeten verstoppen.


Prima dingen voor een HD of zo maar bij de GS500 zitten ze hopeloos in de weg. Ik vond de beste optie nog de slangen met een ruime bocht onder het beugeltje voor het vastzetten door te laten lopen en onder het zadel de koppelingen te plaatsen. Dat geeft niet echt ruimtewinst. .

Ik heb er nog even aan gedacht aan andere opties:
  • achter in de tank twee aftaptuitjes te maken
  • een haaks bochtje te maken wat direct na het aftapkraantje zit
maar uiteindelijk heb ik besloten dat de kraan dichtdraaien met een lange schroevendraaier eigenlijk nog het beste werkt.
 
De kraan dichtdraaien met een schroevendraaier is irritant maar niet onoverkomelijk inderdaad, mijn probleem zit 'm meer in het weer installeren van de benzineleidingen. Daar ben ik doorgaans een uur mee bezig voordat 't niet meer lekt en dat is me gewoon te lang. Ik kan er met m'n korte vingers net niet lekker bij en heb er eigenlijk ook te weinig kracht inzitten om de leidingen fatsoenlijk op 't kraantje te zetten, en die combinatie maakt 't een echte schijtklus. Daarom leek zo'n clipding me wel wat. :$
 
Vergat ik zomaar dé ultieme mod! *O*



Was een drop-in idee. Alleen een aantal delen van de linkage moeten aanschaffen van Yamaha, maar staat allemaal perfect uitgelegd op gstwins.com. Ik heb er eentje uit 2011, ik weet zo niet meer met hoeveel km onder z'n kont. :)

Ik heb het gevonden👍🏻, nu nog even de benodigde onderdelen sprokkelen. Mochten mensen zich ook nog willen inlezen, hierbij nog even de link:

http://wiki.gstwins.com/index.php?n=Upgrades.RearShock
 
De kraan dichtdraaien met een schroevendraaier is irritant maar niet onoverkomelijk inderdaad, mijn probleem zit 'm meer in het weer installeren van de benzineleidingen. Daar ben ik doorgaans een uur mee bezig voordat 't niet meer lekt en dat is me gewoon te lang. Ik kan er met m'n korte vingers net niet lekker bij en heb er eigenlijk ook te weinig kracht inzitten om de leidingen fatsoenlijk op 't kraantje te zetten, en die combinatie maakt 't een echte schijtklus. Daarom leek zo'n clipding me wel wat. :$
De benzine leidingen gewoon aan de tank laten zitten, je benzine/reservekraantje kun je makkelijk losmaken, en een beetje uit t frame halen, daar heb je veel meer ruimte dan. Daar de leidingen loshalen en vastzetten maakt je leven een stuk eenvoudiger
 
De benzine leidingen gewoon aan de tank laten zitten, je benzine/reservekraantje kun je makkelijk losmaken, en een beetje uit t frame halen, daar heb je veel meer ruimte dan. Daar de leidingen loshalen en vastzetten maakt je leven een stuk eenvoudiger
Dat is wel een idee. Al is dat ding volgens mij bij mij niet echt makkelijk los te schroeven (nieuwe model), maar het is allicht het proberen waard. :) Veel irritanter kan 't toch niet worden. :P
 
Vanavond lekker rondjes gereden op Lelystad :)
Gaat prima met bt45’s eronder.
 

Bijlagen

  • 4FEBACBD-7B43-4CE2-8205-DAB5C4F1C7DD.jpeg
    4FEBACBD-7B43-4CE2-8205-DAB5C4F1C7DD.jpeg
    135,7 KB · Weergaven: 17
Vanavond lekker rondjes gereden op Lelystad :)
Gaat prima met bt45’s eronder.
Dan ben je wel erg diep gegaan :O. Dezelfde bandjes heb ik ook.
---

Ik heb gisteren mijn dynamo doorgemeten met mijn multimeter omdat ik problemen met mijn accu heb. De multimeter gaf iedere keer op 5k toeren, 60v aan. In het werkplaatshandboek in de OP staat dat als ie onder de 75v aangeeft dat ie dan kapot is. Klopt dit denk je? Voor andere motoren zie ik dat 60v gewoon prima is.

Wanneer ik op 5k toeren zit, en de accu meet, blijft deze op 12,5v (ongeveer) het voltage loopt niet op bij toename van toeren.

Ik ga de spanningsmeter dus sowieso maar vervangen. Moet de dynamo ook vervangen worden?
 
Vandaag van BPH-Motoren een gereviseerde
remklauw voorzijde ontvangen en meteen gemonteerd. Dat had ik veel eerder moeten doen... 8-) hij remde voorheen stukken minder...
Nu kan ik volgende week een stuk veiliger naar Wales...
 
12v. is altijd handig👍🏻. Al word ik wel een beetje huiverig als ik kroonsteentjes tussen de motor electronica zie😅😅🙈
 
12v. is altijd handig👍🏻. Al word ik wel een beetje huiverig als ik kroonsteentjes tussen de motor electronica zie😅😅🙈

Ja dat is even tijdelijk, die connector die er tussen zit heeft t begeven na 20 jaar dus moet even een nieuwe halen. Tijdelijke oplossing dus
 
Terug
Bovenaan Onderaan