[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Delight

MF'er
16 nov 2018
184
144
43
Hattem
Hoe is de kwaliteit van de GS500E?
Ik twijfel om er eentje aan te schaffen.
Gaat in mijn geval om eentje uit 1998 met 46000km.
Is het slim om die aan te schaffen of heeft hij al teveel op de teller?
 

CravingCookie

Twin Duckling
26 jan 2015
612
90
26
Groningen
Heeft iemand hier ervaring met die benzineslang snelkoppeling dingen (quick release)? Lijkt mij ideaal, maar ik zou niet weten waar ik ze zou moeten verstoppen.
 

xi0n

MF'er
5 mei 2019
62
8
Bergeijk
Hoe is de kwaliteit van de GS500E?
Ik twijfel om er eentje aan te schaffen.
Gaat in mijn geval om eentje uit 1998 met 46000km.
Is het slim om die aan te schaffen of heeft hij al teveel op de teller?
Zolang de prijs goed is, die van mij was optische goed (in t zwart, enkel wat roestig), uit 2000 en had 21000 km's. Heb er 1300 piek voor betaald (bij een bedrijf). Ook technisch was ie volledig in orde, enkel de bandjes waren oud.
 

Corney28

MF veteraan
3 jun 2012
2.448
4
Wilnis
Hoe is de kwaliteit van de GS500E?
Ik twijfel om er eentje aan te schaffen.
Gaat in mijn geval om eentje uit 1998 met 46000km.
Is het slim om die aan te schaffen of heeft hij al teveel op de teller?
Mijn GSje staat bijna op 2ton en rij er nog 5dg/wk woon/werk verkeer mee (66 of 95km/dag) 🤷‍♂️
Een van mijn favoriete uitspraken is "onderhoud is behoud" ;-)
 
  • Wow
  • Like
Waarderingen: PaulNijenhuis en Delight

ronk

Aprilia Shiver 750
@kapiteinkoek Als ex GS500E bezitter lees ik nog steeds mee.
En volg ook in het topic techniek met verhoogde interesse als het om een GS500 gaat.
Ik heb toen een probleem gehad met zomaar uitvallen.
Ik heb het topic weer gevonden hoe ik het toen gevonden hebt wat de oorzaak was.
Misschien interessant met wat aanvullingen in de openingspost te zetten ?
Suzuki GS500E 1989 geen vonk
 

sav

MF veteraan
26 aug 2002
5.950
77
61
Zwijndrecht (Zuid Holland)
Heeft iemand hier ervaring met die benzineslang snelkoppeling dingen (quick release)? Lijkt mij ideaal, maar ik zou niet weten waar ik ze zou moeten verstoppen.

Prima dingen voor een HD of zo maar bij de GS500 zitten ze hopeloos in de weg. Ik vond de beste optie nog de slangen met een ruime bocht onder het beugeltje voor het vastzetten door te laten lopen en onder het zadel de koppelingen te plaatsen. Dat geeft niet echt ruimtewinst. .

Ik heb er nog even aan gedacht aan andere opties:
  • achter in de tank twee aftaptuitjes te maken
  • een haaks bochtje te maken wat direct na het aftapkraantje zit
maar uiteindelijk heb ik besloten dat de kraan dichtdraaien met een lange schroevendraaier eigenlijk nog het beste werkt.
 

CravingCookie

Twin Duckling
26 jan 2015
612
90
26
Groningen
De kraan dichtdraaien met een schroevendraaier is irritant maar niet onoverkomelijk inderdaad, mijn probleem zit 'm meer in het weer installeren van de benzineleidingen. Daar ben ik doorgaans een uur mee bezig voordat 't niet meer lekt en dat is me gewoon te lang. Ik kan er met m'n korte vingers net niet lekker bij en heb er eigenlijk ook te weinig kracht inzitten om de leidingen fatsoenlijk op 't kraantje te zetten, en die combinatie maakt 't een echte schijtklus. Daarom leek zo'n clipding me wel wat. :$
 

Patwik

MF'er
2 okt 2009
241
3
31
Arnhem
Vergat ik zomaar dé ultieme mod! *O*



Was een drop-in idee. Alleen een aantal delen van de linkage moeten aanschaffen van Yamaha, maar staat allemaal perfect uitgelegd op gstwins.com. Ik heb er eentje uit 2011, ik weet zo niet meer met hoeveel km onder z'n kont. :)
Ik heb het gevonden👍🏻, nu nog even de benodigde onderdelen sprokkelen. Mochten mensen zich ook nog willen inlezen, hierbij nog even de link:

 

Carburateur

Suzuki GS 500
18 aug 2018
116
88
Rotterdam
De kraan dichtdraaien met een schroevendraaier is irritant maar niet onoverkomelijk inderdaad, mijn probleem zit 'm meer in het weer installeren van de benzineleidingen. Daar ben ik doorgaans een uur mee bezig voordat 't niet meer lekt en dat is me gewoon te lang. Ik kan er met m'n korte vingers net niet lekker bij en heb er eigenlijk ook te weinig kracht inzitten om de leidingen fatsoenlijk op 't kraantje te zetten, en die combinatie maakt 't een echte schijtklus. Daarom leek zo'n clipding me wel wat. :$
De benzine leidingen gewoon aan de tank laten zitten, je benzine/reservekraantje kun je makkelijk losmaken, en een beetje uit t frame halen, daar heb je veel meer ruimte dan. Daar de leidingen loshalen en vastzetten maakt je leven een stuk eenvoudiger
 
  • Like
Waarderingen: PaulNijenhuis

CravingCookie

Twin Duckling
26 jan 2015
612
90
26
Groningen
De benzine leidingen gewoon aan de tank laten zitten, je benzine/reservekraantje kun je makkelijk losmaken, en een beetje uit t frame halen, daar heb je veel meer ruimte dan. Daar de leidingen loshalen en vastzetten maakt je leven een stuk eenvoudiger
Dat is wel een idee. Al is dat ding volgens mij bij mij niet echt makkelijk los te schroeven (nieuwe model), maar het is allicht het proberen waard. :) Veel irritanter kan 't toch niet worden. :P
 
  • Like
Waarderingen: PaulNijenhuis

IsaacR

Die hard MF'er
12 apr 2016
538
4
Vanavond lekker rondjes gereden op Lelystad :)
Gaat prima met bt45’s eronder.
Dan ben je wel erg diep gegaan :O. Dezelfde bandjes heb ik ook.
---

Ik heb gisteren mijn dynamo doorgemeten met mijn multimeter omdat ik problemen met mijn accu heb. De multimeter gaf iedere keer op 5k toeren, 60v aan. In het werkplaatshandboek in de OP staat dat als ie onder de 75v aangeeft dat ie dan kapot is. Klopt dit denk je? Voor andere motoren zie ik dat 60v gewoon prima is.

Wanneer ik op 5k toeren zit, en de accu meet, blijft deze op 12,5v (ongeveer) het voltage loopt niet op bij toename van toeren.

Ik ga de spanningsmeter dus sowieso maar vervangen. Moet de dynamo ook vervangen worden?
 
31 aug 2017
145
20
49
Vianen
Vandaag van BPH-Motoren een gereviseerde
remklauw voorzijde ontvangen en meteen gemonteerd. Dat had ik veel eerder moeten doen... 8-) hij remde voorheen stukken minder...
Nu kan ik volgende week een stuk veiliger naar Wales...
 
  • Like
Waarderingen: Patwik

Patwik

MF'er
2 okt 2009
241
3
31
Arnhem
12v. is altijd handig👍🏻. Al word ik wel een beetje huiverig als ik kroonsteentjes tussen de motor electronica zie😅😅🙈