[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Okay dus de remschijf ziet er op het oog recht uit, afstand tussen randje van de remklauw en de schijf blijft gelijk als ik het wiel ronddraai. Ik voel ook helemaal geen speling in het achterwiel. Bij lage snelheden heb ik een pompende rem. Dat is onder de 30 km/h. Heel vervelend als je rustig wil remmen en de motor begint te schudden. Wat zou het kunnen zijn? Ik wil niet met geld smijten want dat heb ik niet.

Ik zou ook eens meten tussen de achterbrug en de schijf, kijken of die afstand hetzelfde blijft.
 
Ik heb een sateprikker tussen achterbrug en remleiding geklemd en deze de remschijf bijna laten raken. Blijft overal precies gelijk. Was goed te zien in de weerspiegeling van de schijf, als hij dichterbij of verder weg van het stokje gaat dan wordt de afstand die je ziet tussen het puntje en zijn weerspiegeling twee keer zo groot als het werkelijk is. Maar is dit ook een beetje goede methode of is dit echt niet precies genoeg?
 
Zie de link voor auto's, men heeft het daar over 0.01 mm. Maar ik zou mezelf over 0.1 mm geen zorgen maken. Het is de achterrem en waarschijnlijk heb je er alleen last van als je bijna stil staat.

De sateh-prikker-methode lijkt me minder nauwkeurig, maar je mag het zelf inschatten. Ik zou wel een staafje ijzer (fietsspaak, schroevendraaier, oid) nemen in plaats van een houten satehprikker en die met een lijmklem net aanlopend aan de brug goed vastzetten. Dan kan je op het vrij-lopende deel van de omwenteling meten met je 0.05 voelermaatje.
 
Heb even wat getest, op hoge snelheid voel ik wat in mn rempedaal. Ik denk dat het dus wel een kromme schijf is. Is het verstandiger om een tweedehands schijf te halen of om het gewoon te laten zoals het is? Ik heb er alleen last van als ik heel langzaam ga, bijvoorbeeld bij een onoverzichtelijke kruising of een stoplicht.
 
1396019


Oke heren, net langs gegaan bij de Motozoom om de hoek. Deze fantastische nieuwe uitlaat blaast 98db. Had al zo'n vermoeden dat het ietsie aan de luide kant was. Anyway, hij moet ff terug naar 90-91db dan zit ik netjes op wat er op m'n vin plaatje staat en heb ik wat marge. Met bijkomend voordeel dat de kans op ruzie met de buren aanzienlijk kleiner wordt.

Heb 'm net open getrokken en tot mijn verbazing zat hij maar half vol met glaswol (correct?). Beste wat ik kan doen is nieuwe glaswol (of ander materiaal?) bestellen en dat er in proppen en vervolgens weer netjes dichtmaken? Nog andere dingen die ik hier makkelijk aan kan veranderen? Iets aan de db killer (rechts op foto)?
 
Zo....

Ik ben weer eens aan het knutselen geweest.
Het begon met het plan een schokdemper te vervangen maar het werd het uiteindelijk het vervangen van een onderdeel van de achterbrug. En dit keer zal het mij niet overkomen dat er te weinig vet in een lager zit.


Met dank aan huisleverancier Bassie
 

Bijlagen

  • 20190518_160400.jpg
    20190518_160400.jpg
    298,3 KB · Weergaven: 10
  • 20190525_120219.jpg
    20190525_120219.jpg
    280,7 KB · Weergaven: 11
  • 20190526_141522.jpg
    20190526_141522.jpg
    220,9 KB · Weergaven: 12
Weet iemand waar ik een gs500 (2005) spanningsregelaar kan kopen? Of iemand die 'm gebruikt te koop heeft staan in dit forum?

Motor doet het niet meer zo goed. Viel laatst stil bij het stationair draaien op oprit (na een langere rit). Start nu soms, soms niet (klik geluid, startmotor die niet draait) en soms dat ie niet start en zelfs alle lampjes ook uitvallen.
 
Goedemiddag allemaal😇,
Sinds vorige week de eigenaar van deze gs500 uit 2002. Gekocht om Op te knappen maar stiekem bevalt hij me wel. Zo'n makkelijke gooi en smijt fiets. Dus deze blijft deze zomer nog even. Als iemand nog een blauwe tank heeft liggen van een 2002

1397213
 
Die heb ik ook gezien maar die heeft ook een hersteld deuk met wat spuitbussen erover😅. Ik kan deze ook dicht smeren maar de voorkeur gaat uit naar een nette tank. Duss heel vervelend nog maar even door tuffen😁👍
 
Bij mij duurde het de laatste keer ook wat lang, maar misschien lag het onderdeel niet op voorraad.
Ik heb verder terug in het verleden vaker spullen bij hun besteld en die hadden ongeveer een week nodig.

Is bij een dealer bestellen sneller? Ik zit namelijk met t probleem dat de motor m'n enige vervoersmiddel is op het OV na.

Overigens over de koplamp, kan ik die lamp (h4) gewoon vervangen door een led met dezelfde aansluiting?
 
Is bij een dealer bestellen sneller? Ik zit namelijk met t probleem dat de motor m'n enige vervoersmiddel is op het OV na.

Overigens over de koplamp, kan ik die lamp (h4) gewoon vervangen door een led met dezelfde aansluiting?

ligt eraan welke dealer. De dealer waar ik toen bij in de buurt woonde had soms 2x per dag een koerier om spullen te brengen. Ik heb daar wel eens binnen 24 uur de onderdelen in mijn handen gehad. 's Middags besteld en 's ochtends vroeg geleverd. De prijzen waren hetzelfde als bij cmsnl of soms er iets onder.
 
1397297


Mag ik trouwens een update van feature foto? Inmiddels is er wel zo 't één en ander aan veranderd, hoewel niet allemaal vrijwillig (sommige delen moesten vervangen worden na de crash). :+

Handvatverwarming, zwarte tellerbehuizing, breder stuur, adjustable levers, andere stuurgewichtjes, nieuwe uitlaatbochten en demper, sigarettenstekkeraansluiting, Hyperpro voorveren, R6 rear shock, staalomvlochten remleiding voor. (niet op foto: makkelijk te demonteren kuipruitje voor op de snelweg)

Geen idee of ik nu nog iets vergeet... :$
 
|( |( |(|(|(

Bekijk bijlage 1393899
Letterlijk het laatste boutje voordat ik helemaal klaar was, breekt het boutje dat de ontstekings-rotor en de krukas verbind...

Morgen maar een tapeinduithaler kopen en hopen dat het werkt...

Ik lees even terug, maar exact dit is mij ook gebeurd. Bij 't vastdraaien, clean break. Nog voor 't minimale aanhaalmoment. Gelukkig had 'ie een klein uitstekend puntje aan de buitenkant, waarop mijn vriend er een uiteengeschroefde balpen op heeft gedraaid en zo 't boutje eruit heeft geschroefd. Nieuwe bout heb ik per Nm vastgezet en uiteindelijk ben ik volgens mij gestopt op 16, want daar voelde 't al anders dan bij 15. Geen idee wat 't probleem is van die dingen. :N
 
Weet iemand waar ik een gs500 (2005) spanningsregelaar kan kopen? Of iemand die 'm gebruikt te koop heeft staan in dit forum?

Motor doet het niet meer zo goed. Viel laatst stil bij het stationair draaien op oprit (na een langere rit). Start nu soms, soms niet (klik geluid, startmotor die niet draait) en soms dat ie niet start en zelfs alle lampjes ook uitvallen.

Heb ooit bij promotor gehoord dat ze die dingen op AliExpress verkopen. Als ik ff snel zoek op 'voltage regulator gs 500" kom ik al wat tegen
 
Heb ooit bij promotor gehoord dat ze die dingen op AliExpress verkopen. Als ik ff snel zoek op 'voltage regulator gs 500" kom ik al wat tegen

Dat klopt inderdaad. Heb er daar ook eentje vandaan gehaald, maar deze ligt puur op reserve. Ze gaan namelijk ook minder lang mee.

Mocht je eentje willen. Heb er dus een liggen. Moet je alleen de stekkers van je originele spanningsregelaar op solderen. :t

Laat maar weten of het wat is :Y
 
Noice! Welk ruitje zit daar op?
Het ruitje is van PUIG, verder geen idee welk type het is.

Bekijk bijlage 1397297

Mag ik trouwens een update van feature foto? Inmiddels is er wel zo 't één en ander aan veranderd, hoewel niet allemaal vrijwillig (sommige delen moesten vervangen worden na de crash). :+

Handvatverwarming, zwarte tellerbehuizing, breder stuur, adjustable levers, andere stuurgewichtjes, nieuwe uitlaatbochten en demper, sigarettenstekkeraansluiting, Hyperpro voorveren, R6 rear shock, staalomvlochten remleiding voor. (niet op foto: makkelijk te demonteren kuipruitje voor op de snelweg)

Geen idee of ik nu nog iets vergeet... :$

Is het plaatsen van de r6 schokbrekers een beetje te doen? Van welk bouwjaar r6 heb je de veer gebruikt?
 
Gele badeend? :+

Vergat ik zomaar dé ultieme mod! *O*

Is het plaatsen van de r6 schokbrekers een beetje te doen? Van welk bouwjaar r6 heb je de veer gebruikt?

Was een drop-in idee. Alleen een aantal delen van de linkage moeten aanschaffen van Yamaha, maar staat allemaal perfect uitgelegd op gstwins.com. Ik heb er eentje uit 2011, ik weet zo niet meer met hoeveel km onder z'n kont. :)
 
Heb ooit bij promotor gehoord dat ze die dingen op AliExpress verkopen. Als ik ff snel zoek op 'voltage regulator gs 500" kom ik al wat tegen
Dat klopt inderdaad. Heb er daar ook eentje vandaan gehaald, maar deze ligt puur op reserve. Ze gaan namelijk ook minder lang mee.

Mocht je eentje willen. Heb er dus een liggen. Moet je alleen de stekkers van je originele spanningsregelaar op solderen. :t

Laat maar weten of het wat is :Y
Bedankt voor de link. Ziet er wel goed uit bij Ali. Ik moet eerst nog een paar dingen checken wanneer ik er de tijd voor heb. Volgens mij liggen de problemen eerder aan de dynamo, accu kan ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan