[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Net even track&trace gedaan voor m'n AliExpress uitlaat die normaal gezien maandag binnen zou komen. Het ligt al een week bij de douane. Hopelijk krijg ik geen rekening van die nietsnutten...
 
iets minder ghetto: Wago klemmen. Sneller en beter dan een kroonsteentje.
Nee, wago klemmen is nog steeds een behoorlijke beunoplossing. Dan is solderen beter. De echt goede oplossing is natuurlijk butt splices met waterdichte krimpkous. Als je 1x zo'n tang aanschaft is het sneller dan solderen en niet zo'n beun oplossing met alle dingen die in een muur van een huis thuishoren.
1399589
 
Eendje gaat in juli een minikampeervakantie faciliteren! *O* Samen met een andere oud gsrijder ga ik een paar daagjes weg. Ik neem sowieso een flesje olie en twee bougies mee, voor de zekerheid, maar zijn er verder nog gs500 specifieke dingen die ik maar beter bij me kan hebben?
 
Eendje gaat in juli een minikampeervakantie faciliteren! *O* Samen met een andere oud gsrijder ga ik een paar daagjes weg. Ik neem sowieso een flesje olie en twee bougies mee, voor de zekerheid, maar zijn er verder nog gs500 specifieke dingen die ik maar beter bij me kan hebben?
Bougies lekker thuislaten. Die hebben ze bij elke dealer gewoon op voorraad liggen.

En als het een paar dagen is zou ik me nergens druk om maken. Dat kan prima zonder dingen als kettingspray etc.
 
Hallo allemaal :)

Daarnet heb ik mij (uiteindelijk) maar eens geregistreerd hier. Leek me een nuttige zet en kan hier ongetwijfeld wel het een en ander leren van jullie.

Ook al direct een vraagje. Hopelijk stel ik het in het juiste topic.
Ik rij met een omgebouwde GS500F (met dank aan de vorige eigenaar, hij heeft er iets leuks van gemaakt *O*).
Nu is het plan om volgende maand een beetje door Engeland te gaan rollen en ik zou graag van die typische bagagerekjes opzij op de motor monteren. Kwestie dat mijn zijtassen niet in de verleiding komen om te close te worden met het achterwiel... (Oxford Heritage zadeltassen)
Het lijkt me dat die dingen niet worden gemaakt voor een omgebouwde GS500f. Iemand die hier toevallig ervaring mee heeft? Als ik het kan vermijden dan bestel ik liever niet op goed geluk een paar van die dingen in de hoop dat er eentje gemonteerd kan worden zonder al te veel aanpassingswerk.
Tips zijn welkom :)
 
Hallo allemaal :)

Daarnet heb ik mij (uiteindelijk) maar eens geregistreerd hier. Leek me een nuttige zet en kan hier ongetwijfeld wel het een en ander leren van jullie.

Ook al direct een vraagje. Hopelijk stel ik het in het juiste topic.
Ik rij met een omgebouwde GS500F (met dank aan de vorige eigenaar, hij heeft er iets leuks van gemaakt *O*).
Nu is het plan om volgende maand een beetje door Engeland te gaan rollen en ik zou graag van die typische bagagerekjes opzij op de motor monteren. Kwestie dat mijn zijtassen niet in de verleiding komen om te close te worden met het achterwiel... (Oxford Heritage zadeltassen)
Het lijkt me dat die dingen niet worden gemaakt voor een omgebouwde GS500f. Iemand die hier toevallig ervaring mee heeft? Als ik het kan vermijden dan bestel ik liever niet op goed geluk een paar van die dingen in de hoop dat er eentje gemonteerd kan worden zonder al te veel aanpassingswerk.
Tips zijn welkom :)
Hepco en becker die heeft die rekjes wel. En vraagt er de hoofdprijs voor. Suzuki GS500 E 1989-2000 kofferrek voor 3 koffers
 
Hallo allemaal :)

Daarnet heb ik mij (uiteindelijk) maar eens geregistreerd hier. Leek me een nuttige zet en kan hier ongetwijfeld wel het een en ander leren van jullie.

Ook al direct een vraagje. Hopelijk stel ik het in het juiste topic.
Ik rij met een omgebouwde GS500F (met dank aan de vorige eigenaar, hij heeft er iets leuks van gemaakt *O*).
Nu is het plan om volgende maand een beetje door Engeland te gaan rollen en ik zou graag van die typische bagagerekjes opzij op de motor monteren. Kwestie dat mijn zijtassen niet in de verleiding komen om te close te worden met het achterwiel... (Oxford Heritage zadeltassen)
Het lijkt me dat die dingen niet worden gemaakt voor een omgebouwde GS500f. Iemand die hier toevallig ervaring mee heeft? Als ik het kan vermijden dan bestel ik liever niet op goed geluk een paar van die dingen in de hoop dat er eentje gemonteerd kan worden zonder al te veel aanpassingswerk.
Tips zijn welkom :)
Ik heb zelf deze tassen:
https://www.louis.nl/artikel/moto-detail-zadeltassen/10027825Die steunen gewoon tegen je zijkappen, ikzelf ga ook met die tassen en een 75 liter versie van deze:
https://www.louis.nl/artikel/louis-speedbag/10024015achter op mń rekje naar de HUBB UK in wales 5 daagjes 8-)
Ging vorig jaar ook prima.
 
@KrB ik heb twee zadeltassen van Qbag die ik met clipjes en meuk kan vastmaken aan 't subframe en de passagiersstepjeshoudersdingen. Die stepjes klap ik vervolgens uit en daar rusten de tassen dan een beetje op, zodat ze ook niet zomaar op de uitlaat of in de ketting kunnen gaan hangen. Kun je niet zoiets organiseren met spanbanden of ROKstraps oid? Lijkt me allicht goedkoper dan 't gelinkte rekje. :)
 
Als je overigens tassen er zo overheen doet zonder rek, zorg dan dat je er iets van folie tussen hebt. Scheelt veel krassen op je kappen.
 
@PaulNijenhuis : Zelf heb ik nog een setje Givi zadeltassen liggen waar ik af en toe mee heb rondgereden.
1399774

Maar ik heb geen zijkappen op de motor (beetje verbouwd zoals ik al schreef). Ze zitten dus al wat dichter op het achterwiel. Als er dan nog wat gewicht in zit en je hangt wat schuin in de bochten dan komen ze toch erg dicht vond ik. Ben er niet helemaal gerust op.


@Clank : Ow, ze bestaan dus wel. Bedankt voor de info! Idd wel een fijn prijsje... Misschien eens rondhoren bij mijn maten of iemand een zijrekje op maat wil lassen. Gaat mij goedkoper zijn denk ik :/
Kappen heb ik niet dus over krassen maak ik mij verder weinig zorgen :)

@CravingCookie : Ja met bovenstaande tassen had ik al wat geprobeerd. Her en der vastgemaakt zover als mogelijk. Te doen maar ik ben toch op zoek naar iets praktischer. Ik ben toch niet heel op mijn gemak als ik met die tassen op pad ben merk ik. Ondanks dat ze vrij goed vast zitten kunnen ze achteraan redelijk ver naar binnen doorhangen. Het gelinkte rekje is in ieder geval geen optie :/
 
Laatst bewerkt:
Hmja je hebt daar inderdaad wel weinig frame over, en geen kappen. Dan zou ik 't ook niet echt een prettig idee vinden, denk ik. Heb je al een idee waar je een eventueel rekje aan zou kunnen/willen bevestigen? Anders kun je ook altijd nog hoog gaan stapelen op de "buddy" natuurlijk, als alternatief voor zijtassen.

Mooi ding is 't! :t
 
@CravingCookie : Dank je! Heb het ding nu een jaar of anderhalf en ben er heel tevreden over moet ik zeggen, zowel van look als rijplezier :)

Ik heb twee bevestigingspunten in de kader aan iedere kant (allicht waar de kappen vast gezeten hebben). Rechts eventueel 3 als ik het bevestigingspunt van de uitlaat mee tel.
Denk dat ik ga proberen om iets op maat van die bevestigingspunten te laten maken. Of dat ze desnoods iets van bevestigingspunten op de kader en achterste voetsteunen bij lassen waar ik vervolgens een rekje op kan monteren. Er zal ongetwijfeld wel een mouw aan te passen zijn.
Stapelen is inderdaad een optie maar als het zou kunnen dan toch liever de zijtassen. Die rekjes zijn op zich ook maar buisconstructies. Iemand met het juiste gereedschap en een beetje las skills heeft dat zo in elkaar gestoken. Ik geef het nog niet op :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan