Hoi Stefan, weinig reacties. Ikzelf vind het prijsnivo van 1000 euro te hoog, vind 600 - 750 acceptabeler.....misschien iets anders als Öhlins? Hyperpro misschien?
Hey Math..
klopt..weinig reacties..
denk idd dat de prijs te hoog is..niet te duur , meer te hoog.
aan de andere kant..1000,- euro voor een instelbare shock van Öhlins (of Öhlins kwaliteit) is niet te duur.. (Goede) instelbare shocks zijn nu eenmaal niet goedkoop.
Een volledig instelbare Öhlins voor circa 1000,- Euro is geen gekke prijs.
Voor 600, - euro kun je niet veel verwachten voor een volledig instelbare.
Zou bij voldoende belangstelling ook bij Bitubo Italia kunnen vragen of ze een shock voor de corsaro kunnen ontwikkelen. Zal zeker geen probleem zijn, heb het al eens vluchtig aangehaald daar. Ik hoef maar gegevens van de standaard shock door te geven qua lengte en ophanging of een standaard sachs op te sturen. Of er zelf ff een paar dagen naar toe te gaan met een Corsaro in mijn handbagage..
Ontwikkelen ze wel een shock voor de corsaro. Maar ook daar zal er een minimum aantal besteld moeten worden om voor hun "de batch" de moeite waard te maken (ze gaan natuurlijk niet voor één shock een hoop nameten en op maat maken he), ook daar zal het geen half werk zijn en maken ze slechts "echte kwaliteit"en ook daar zal het net als bij Öhlins vanaf een circa 1000 euro worden voor een volledig instelbare.
ik vroeg het slechts ff..om belangstelling te peilen...
overigens...ik denk dat voor de gemiddelde rijder het probleem van de standaard sachs voornamelijk in de gebruikte veerconstante zit...te soft..heb begrepen van morini dat morini inmiddels voor de veloce een aangepaste (lees: stuggere) veerwaarde toepast..
M.a.w...het zou mogelijk zijn om slechts zwaardere veren te monteren op standaard shocks...moet kunnen. grote vraag is of de standaard shock daarna voldoende demping in huis heeft om met name de uitgaande veerbeweging te remmen?
hoe dan ook...als je es ff niks te doen hebt..meet je originele veer eens na voor me..
lengte / dikte van de windingen en de binnendiameter..
kan ik evt eens kijken wat er allemaal mogelijk is in zwaardere veren voor die standaard sachs..
ombouw is geen probleem..kwestie van de shocks ff los pakken en een ander veerke monteren..
mzzl he
groeten aan uwen madame..waarvan ik eerlijk vindt dat ze de deftigste fiets heeft van dit hele topic.. (tis doodzonde dat MV geen snelle dikke twins bouwt..ging ik ook es sparen denk ik )