Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
Toen met het kraantje moest de tank er ook half af, ik denk als mijn vader roest had gezien dat hij het me wel zou zeggen haha.

Kan er wel eens naar laten kijken..

Maar het is dus niet normaal?

Mijn pa zegt: dat komt omdat je een carburateur hebt. En daarmee was het klaar

Ik heb ook een tijdje een er-5 gereden. Bij mij bleef de vlotternaald af en toe hangen en had ik problemen met de vacuüm benzinekraan. Lang verhaal, kort: Benzine in de airbox / het luchtfilter en benzine in de uitlaat. Beiden ‘ruik’ je goed.
 
*off topic*

Ik had deze China versterker voor in de garage maar is gaan roken -O- dus ik zoek een vervanger. Nu weet ik van voor de Corona shit dat er ergens in Twente een winkel zit of zat 🤷 waar ze heel veel disco verlichting en dit soort spullen verkochten, weet 1 van jullie hoe die zaak heet en of die nog bestaat?
Bekijk bijlage 1997442
Radio Heutink in Enschede, GJ van Heekstraat.
 
Ik heb ook een tijdje een er-5 gereden. Bij mij bleef de vlotternaald af en toe hangen en had ik problemen met de vacuüm benzinekraan. Lang verhaal, kort: Benzine in de airbox / het luchtfilter en benzine in de uitlaat. Beiden ‘ruik’ je goed.
Met de XJR's standaard met de vacuüm kraan ook altijd gezeik en lekken. Daarom een normale kraan erop gezet(R1-1999) en mezelf aangeleerd om deze altijd dicht te draaien. Als de vlotternaald blijft hangen komt dat of door uitdrogende Ethanol, Vuil of gewoon versleten en toe aan vervanging.
Vervelend om te constateren maar op zich geen wiskunde om te vervangen als je weet wat je doet en is ook wel makkelijk te leren :t
 
Geen E10 in carb-fietsen!
Vacüumgestuurde kranen gaan vroeg of laat lekken, en voorkomen is beter dan genezen..
Dus ombouwen naar manuele kranen, en vacuumaansluitingen afdoppen.
Ik rij met oude Yamaha's, ken de ellende..
 
Geen E10 in carb-fietsen!
Vacüumgestuurde kranen gaan vroeg of laat lekken, en voorkomen is beter dan genezen..
Dus ombouwen naar manuele kranen, en vacuumaansluitingen afdoppen.
Ik rij met oude Yamaha's, ken de ellende..
Ik tank alles met de XJR wat benzine is , en wanneer ik de motor voor lange tijd stil zet gaat alles er uit > ook uit de carburateurs. Zitten hele mooie aftap boutjes onderop :Y :t , buiten de benzine kraan om in 14 jaar nu 2x voor gekomen dat er 1 of 2 vlotters lekte. gewoon alles vervangen en door :]
 
Geen E10 in carb-fietsen!
Vacüumgestuurde kranen gaan vroeg of laat lekken, en voorkomen is beter dan genezen..
Dus ombouwen naar manuele kranen, en vacuumaansluitingen afdoppen.
Ik rij met oude Yamaha's, ken de ellende..
Altijd E5.
Ik denk dat ik dat laat doen inderdaad!
 
ik tank altijd euro 98 dat is E5 maar vaak zit er helemaal geen Ethanol in ( nog beter !! ) heb nu een tijd injectie motoren maar behalve een filter en flesje forthe voor als ie de winterstalling in gaat geen omkijken naar ,, wel visuele checks
 
Maakt dat nog zoveel uit, E98 of E95? Ik keek daar met de BMW nooit naar, gooide gewoon erin wat er beschikbaar was.

Zit nl te zoeken, maar hier in Nijverdal heb ik een Tinq, TotalEngeries en shell in de buurt en geen hebben E98. Alles is E95 (zie nu dat de Shell V-Power heeft, dat zou beter moeten zijn?)
 
Jij gaat vaak naar de Tinq in Lage toch?
Neuh, ik ga naar de Avia in Epe of eentje in Gronau. Lage ligt uit de buurt hè…was gisteren daarvoor te fris….. ;)

Tinq aan de Westerval in Enschede, wou na de korte rit ff volgooien met superplus98 voor de werking van de teller reset/tankdop etc….nieuwigheid zegmaar. Komende dagen wordt het toch niks.

Voorlopig vermaak ik mij in de garage met het instruktieboekje en menu’s….._O-

En bekabeling navi en optimate aanbrengen, maar eerst de zij/tank panelen verwijderen…zonder clipjes te vernielen….:+
 
BMW's zijn vaak canbus gestuurd. Daar kun je niet zomaar accessoires aan hangen. Op de kabelboom zitten een paar stekkers waar je accessoires op kunt aansluiten. Even nakijken in de boekjes.
 
BMW's zijn vaak canbus gestuurd. Daar kun je niet zomaar accessoires aan hangen. Op de kabelboom zitten een paar stekkers waar je accessoires op kunt aansluiten. Even nakijken in de boekjes.
Klopt, ik heb al bij de dealer gevraagd (en kabeltje gekocht) en ik kon het kabeltje zondermeer aansluiten op de accessoire stekker naast de tank. Zonder het systeem in de war te brengen…. ;)
 
Is er ron98 e10 bij de pomp te koop….. :? …uiteraard e5 superplus98 zag ik bij de Tinq.
ik heb nog nooit ergens euro 98 E10 gezien.....

om canbus shit te voorkomen heb ik mijn eigen kabel vanaf de accu met zekering aangelegd , die gebruik ik ook voor de druppel lader , weet ik zeker dat er geen vervelende situaties ontstaan . de stroom accessoire aansluiting gebruik ik alleen voor de tomtom.
 
ik heb nog nooit ergens euro 98 E10 gezien.....

om canbus shit te voorkomen heb ik mijn eigen kabel vanaf de accu met zekering aangelegd , die gebruik ik ook voor de druppel lader , weet ik zeker dat er geen vervelende situaties ontstaan . de stroom accessoire aansluiting gebruik ik alleen voor de tomtom.
Ik gebruik de geschakelde 12V anders als ik hem stal en vergeet de druppellader aan te sluiten kan de TT houder de accu leegtrekken. Uiteraard sluit ik de druppellader kabeltje rechtreeks met zekering op de accu…

Maarja, zover ben ik nog niet gekomen….eerst andere prio’s hier. Bovendien is het mij nu te fris om onder de carport te gaan knutselen.
 
Ik heb er 2 bijgekocht. Naast de zx6r gaat nu ook in de Renault 4 euro 98, dus straks met 132 liter E5 naar huis. 52 in m’n auto en 4 jerrycans. 😎 aangezien ik in Enschede werk is het een half uurtje naar k&k in Gronau. Benzine wordt echt gekkenwerk met die prijzen hier. E10 al rond de 2,10 hier in goor.
 

Bijlagen

  • 1713527974620.jpeg
    1713527974620.jpeg
    431,7 KB · Weergaven: 0
Ik vul zo alles voor 1,899 bij k&k. Rond de 130 liter, scheelt me toch zo’n eur 52,-. Ga elke 2 weken dus reken maar uit. Dat is me elke keer wel een half uurtje omrijden wel waard.
 

Bijlagen

  • IMG_3844.png
    IMG_3844.png
    117,3 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Hier op Curaçao: 1€ per liter . (Maar boodschappen zeker 20% duurder dan in NL. Krat grolsch 100 gulden (ca 50 euri)). Zonder salaris in euris kan je hier moeilijk rondkomen.
Lekkere koffie met de voeten in de caribische zee: 2,50euro, dat is weer prima.

Ik had het idee (en ik heb dan tijd) om vanaf ca 10 juli nr de Noordkaap te rijden. Maar met deze benzineprijzen en dure campings in Zweden.....weet ik het niet. Moet wel leuk blijven qua euris. Het is erbij en geen must. Misschien maar weer naar camping moto in Frankrijk en evt door naar Pyreneeën. Is veel en veel cheaper iig!!! En ook supermooi.
 
Hier op Curaçao: 1€ per liter . (Maar boodschappen zeker 20% duurder dan in NL. Krat grolsch 100 gulden (ca 50 euri)). Zonder salaris in euris kan je hier moeilijk rondkomen.
Lekkere koffie met de voeten in de caribische zee: 2,50euro, dat is weer prima.

Ik had het idee (en ik heb dan tijd) om vanaf ca 10 juli nr de Noordkaap te rijden. Maar met deze benzineprijzen en dure campings in Zweden.....weet ik het niet. Moet wel leuk blijven qua euris. Het is erbij en geen must. Misschien maar weer naar camping moto in Frankrijk en evt door naar Pyreneeën. Is veel en veel cheaper iig!!! En ook supermooi.
Leuk! Heb er 1,5 jaar gewoond en gewerkt bij EY. Gewoond op Santa Rosa en st. Catharina. Leuke tijd gehad. Was even een vlucht toen het uitging met m’n ex. Haha. Inmiddels weer 12 jaar geleden. 😅
 
Terug
Bovenaan Onderaan