Hellracer
Pas op! Schwenkt uit!
AluAd, AdArt of gewoon Engelswiel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Stel je voor dat er meer olie in het kontje zit dan er in het carter past. Als alles terug het carter in gelekt is en je wil starten, dan moet je zuiger nog wel rond kunnen. Met teveel olie in het carter, moet er ergens iets wijken. De olie zal niet met één omwenteling allemaal terug zijn gepompt naar het tankje/kontje.Als de motor lang stilstaat dan zou de olie naar het carter gelekt kunnen zijn.
Als er meer olie in de tank zit kan er dus ook meer olie naar het carter lopen.
Kan dat kwaad?
Met de temperaturen die ik met dit motorblok gemeten heb, heb je een serieus goed punt!En je rijdt continu met een zweetreet rond.
Enigste risico van olie die naar het carter lekt is dat bij starten de keerringen uit het blok geperst worden.Ik ben bezig met het kontje wat ook gaat fungeren als olietank.
Vraagje aan de SRX / XT 600 kenners.
Komt de inhoud van het tankje heel kritisch?
Als de motor lang stilstaat dan zou de olie naar het carter gelekt kunnen zijn.
Als er meer olie in de tank zit kan er dus ook meer olie naar het carter lopen.
Kan dat kwaad?
Uit het oogpunt van koeling lijkt het mij wel wenselijk om meer olie in de tank te hebben. Dan is er meer tijd om af te koelen.
Sneak pre-view van het kontje
Bekijk bijlage 1861970
Bekijk bijlage 1861971
Er zit al een klepje tussen maar als het rubber deel te hard is geworden of er zit vuil tussen dan wil het wel eens lekken.Ik ben niet zo bang voor wet sumping. Yamaha had daar lang niet zo veel problemen mee als de Engelsen met hun plunjerpompen. En anders zie ik Slijptol heel goed in staat een elektronisch klepje er tussen te zetten.