Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Wacht ff, glijpen van je remblokken op 22? Hoe zeker ben je er van dat niet je bevestigingsbouten zijn _O-
1709380558777.png

Datte dus. De glijpennen van de voorremklauwen zitten wel op 10Nm volgens boekie, zonder loctite, met borgring.
 
Oh, gisteren wat langer gereden en wat gespeeld met de electronica. Sliden en wheelies... het is net een dikke supermoto duke op noppenbanden. :+

Wat een speelgoed... serieuze speelgoed dat gerespecteerd moet worden.


Zo en nu... wat voor KTM onzin ga ik nu kopen? Voorste tandwiel protecter? Ik zag met de de-cat actie dat er ontzettend veul meuk zat verborgen, terwijl de motor superschoon was.

1709541165075.png
 
Wie hier heeft nog meer een 15a fuse bij nummer 4, de radiator fan zitten? Deze brand mij elk jaar door, nu zie ik in de repair manual dat hier een 10a fuse in moet zitten.

Nu heeft een vriend van me met een 790 hier ook een 15a fuse in zitten.

Nieuwsgierig of er nog meer hier een 15a fuse hebben zitten en of mensen de reden weten waarom een 15a ipv een 10a zoals de manual aangeeft.
 
Bekijk bijlage 1978862
Woppatee. Het begon wat koud te worden in de garage, dus morgen alles recht zetten en op torque-spec zetten, poetsen, en klaar. Oogt wel direct heel anders. Nu hopen dat het de staande positie ook wat beter maakt.
Wat voor stuur is dat? Lijkt minder sweep te hebben dan origineel. Bij mijn 990 heb ik het stuur ook al eens vervangen omdat ik een rechter stuur fijner vond.
 
Wat voor stuur is dat? Lijkt minder sweep te hebben dan origineel. Bij mijn 990 heb ik het stuur ook al eens vervangen omdat ik een rechter stuur fijner vond.
Dit is de Renthal 821. Gisteren mee gereden, en rijdt offroad echt stukken prettiger. Nee, ik ben nog altijd geen Herlings of Tarres, maar het rijdt qua ergonomie als je staat gewoon een stuk fijner dan het OEM-stuur. Voelt zeg maar als het verschil tussen een oma-fiets-stuur en een mtb-stuur. Zo'n oma-fiets-stuur vond ik altijd zo sloom sturen, totaal niet prettig. MTB-stuur is t.o.v. een oma-fiets-stuur bijna recht, en heb ik altijd als prettig ervaren.
 
Dit is de Renthal 821. Gisteren mee gereden, en rijdt offroad echt stukken prettiger. Nee, ik ben nog altijd geen Herlings of Tarres, maar het rijdt qua ergonomie als je staat gewoon een stuk fijner dan het OEM-stuur. Voelt zeg maar als het verschil tussen een oma-fiets-stuur en een mtb-stuur. Zo'n oma-fiets-stuur vond ik altijd zo sloom sturen, totaal niet prettig. MTB-stuur is t.o.v. een oma-fiets-stuur bijna recht, en heb ik altijd als prettig ervaren.
Hoeft niets te verlengen om alles pas op het stuur te krijgen?
 
Hoeft niets te verlengen om alles pas op het stuur te krijgen?
Je hoeft helemaal niks te verlengen nee. Enige waar je een beetje mee moet oppassen is de afstand van de handkappen tot je TFT-scherm. Met de OEM-kappen kan het prima, maar met andere kappen, die net wat verder naar voren komen, zul je iets van een riser erop moeten zetten, of de clamp verplaatsen.
 
Eindelijk een 'lang' stukje gereden gisteren. De motor bevalt prima. Heerlijk rustig rijden of gaan als een malle Pietje, het kan allebei. Fijn!

Herkennen jullie deze zaken of houden we het op een incidentje?
- Hij sloeg mij een keer af met lage toeren bij een rotonde. Later nooit weer, bijzonder. Alsof hij stikte.
- Fuse 8 voor de USB opladen was doorgebrand. Eerste keer dat de telefoon gebruik, dus eerste keer dat ik het zie.
- Ik hoor af en toe wat geklapper en gebonk, maar kan het niet vinden. Zijn dat stenen en takken wat tegen de bodemplaat aan komt? Ik hoor het sporadisch, dus denk het?
- De cruise control ging 1 x uit (als er veel tegenwind is). Rarigheid. (5de versnelling, 80km/u)
 

Bijlagen

  • 20240306_135705.jpg
    20240306_135705.jpg
    456,8 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Eindelijk een 'lang' stukje gereden gisteren. De motor bevalt prima. Heerlijk rustig rijden of gaan als een malle Pietje, het kan allebei. Fijn!

Herkennen jullie deze zaken of houden we het op een incidentje?
- Hij sloeg mij een keer af met lage toeren bij een rotonde. Later nooit weer, bijzonder. Alsof hij stikte.
- Fuse 8 voor de USB opladen was doorgebrand. Eerste keer dat de telefoon gebruik, dus eerste keer dat ik het zie.
- Ik hoor af en toe wat geklapper en gebonk, maar kan het niet vinden. Zijn dat stenen en takken wat tegen de bodemplaat aan komt? Ik hoor het sporadisch, dus denk het?
- De cruise control gaat uit als er veel tegenwind is. Rarigheid.
Deze blokken willen onderin ontzettend graag afslaan, dat is een feit.
 
Eindelijk een 'lang' stukje gereden gisteren. De motor bevalt prima. Heerlijk rustig rijden of gaan als een malle Pietje, het kan allebei. Fijn!

Herkennen jullie deze zaken of houden we het op een incidentje?
- Hij sloeg mij een keer af met lage toeren bij een rotonde. Later nooit weer, bijzonder. Alsof hij stikte.
- Fuse 8 voor de USB opladen was doorgebrand. Eerste keer dat de telefoon gebruik, dus eerste keer dat ik het zie.
- Ik hoor af en toe wat geklapper en gebonk, maar kan het niet vinden. Zijn dat stenen en takken wat tegen de bodemplaat aan komt? Ik hoor het sporadisch, dus denk het?
- De cruise control ging 1 x uit (als er veel tegenwind is). Rarigheid. (5de versnelling, 80km/u)
Heey, das in Leende ^.^

CC heeft bij mij 1 keer moeilijk gedaan, maar dat had niks met tegenwind te maken. Check eens of je ABS sensor smerig is aan de achterkant. Bij mij gebeurde me dat onderweg van Lommel naar huis. Snelweg afgegaan, schoongemaakt, doorgereden, en niks meer aan het handje.
Afslaan heb ik geen ervaring mee buiten het gewone "te langzaam en koppeling niet inknijpen". Een kleiner voortandwiel zorgt er nu wel voor dat ik "gewoon" 10km/u in de 1 en 15km/u in de twee kan rijden op de koppeling zonder gebok (dus gewoon laten lopen zonder gas).
De rest heb ik geen ervaring me, behalve dat de 890 gewoon graag bijgeluiden maakt 😉.
 
Vwb de vertanding.. idd... ook off road zit ik net te vaak 'tussen' twee versnellingen in. Ik denk dat de oplossing is dat ik harder moet gaan. :+

Och ja hoor, ik heb een KTM gekocht. Nu zie ik dit lekken:
1709812464747.jpeg



Koelvloeistof van de dop, dat naar beneden drupt? Wat is dit nu weer...
 
Hallo allemaal,

Ik heb dit weekend een 890 Adv R 2023 gekocht maar heb veel turbelentie op mijn helm. Ik ben 182 en zadel staat laagste stand. Als ik hoger ga zitten gaat het beter. Welk scherm adviseren jullie?

En welke kleding hebben jullie? Ik zoek iets wat voldoet in woon-werk, adventure en offroad. Voornamelijk 3 seizoenen.
 
Hallo allemaal,

Ik heb dit weekend een 890 Adv R 2023 gekocht maar heb veel turbelentie op mijn helm. Ik ben 182 en zadel staat laagste stand. Als ik hoger ga zitten gaat het beter. Welk scherm adviseren jullie?

En welke kleding hebben jullie? Ik zoek iets wat voldoet in woon-werk, adventure en offroad. Voornamelijk 3 seizoenen.
Zadel omhoog dus. Met 1.82 kun je dat zat hebben.

Revit Sand pakken zijn erg goed in wat jij wilt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan