Geen facturen betekent gewoon dat er afgelopen 10 jaar geen onderhoud is geweest.
waar heb jij je glazen bol gekocht ? ik wil er ook zo 1
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Geen facturen betekent gewoon dat er afgelopen 10 jaar geen onderhoud is geweest.
Dat is een verkeerde aanname. Ik ken mensen in mijn omgeving die een motor volledig zelf en zeer grondig onderhouden of iemand bij een garage kennen die in de "avonduren" het werk verricht.Geen facturen betekent gewoon dat er afgelopen 10 jaar geen onderhoud is geweest.
Prijs is marktconform. Frame is volledig in orde. Bij de eerste R1 modellen is het subframe aan het hoofdframe gelast. Dus als daar iets mee is zie je meteen andere lasnaden etc... Dat is niet het geval. Verder nergens deuken, krassen, geen opgestuikte stuuruitslagen etc...Mwah, je hebt het belangrijkste er niet bij gezet; de prijs.
Geen facturen betekent gewoon dat er afgelopen 10 jaar geen onderhoud is geweest. De andere zaken die je noemt zijn nog niet echt verontrustend.
Het kan juist leuk/uitdagend zijn om zo'n oud beestje weer op te knappen. Persoonlijk zou ik het belangrijker vinden dat de basis goed is; geen krom frame en niet teveeel roest. En ook geen dol-gedraaide bouten.
Prijs is inderdaad ook belangrijk. Maar die moet dan wel een stuk lager liggen dan ééntje die wel helemaal goed is. Kost meestal meer geld om een motor op te knappen dan ééntje te kopen die al perfect is. Vooral als de doelstelling is om hem als semi-klassieker te kopen en dat dat ding er spik & span bij moet staan (weet niet of Bikefreak dat wil?)Mwah, je hebt het belangrijkste er niet bij gezet; de prijs.
Geen facturen betekent gewoon dat er afgelopen 10 jaar geen onderhoud is geweest. De andere zaken die je noemt zijn nog niet echt verontrustend.
Het kan juist leuk/uitdagend zijn om zo'n oud beestje weer op te knappen. Persoonlijk zou ik het belangrijker vinden dat de basis goed is; geen krom frame en niet teveeel roest. En ook geen dol-gedraaide bouten.
waar heb jij je glazen bol gekocht ?
Wat ik ermee wil zeggen is dat het verstandig is om eerst onderhoud te doen voordat je ermee gaat rijden. Minimaal alle vloeistoffen vervangen, kleppen stellen en remmen reviseren.Dat is een verkeerde aanname.
Klinkt goedPrijs is marktconform. Frame is volledig in orde. Bij de eerste R1 modellen is het subframe aan het hoofdframe gelast. Dus als daar iets mee is zie je meteen andere lasnaden etc... Dat is niet het geval. Verder nergens deuken, krassen, geen opgestuikte stuuruitslagen etc...
Geen corrosie, volledig origineel kuipwerk etc...
Ja, tuurlijkDe eigenaar moet dan wel kunnen vertellen wat er recent aan gedaan is als het onderhoud in eigen beheer is.
Is dit nu ineens een verkoop topic geworden
hier 1 van de ultieme collectors items
Is dit nu ineens een verkoop topic geworden
hier 1 van de ultieme collectors items
Je hoeft iets niet mooi te vinden om het toch een goede investering te makenJaja dat is iets aparts. Zo eentje hing jarenlang bij Solo Moto in Geffen aan de muur. Vond het maar een lelijk hok....
Je hoeft iets niet mooi te vinden om het toch een goede investering te maken
Pracht motor.
Ik denk de bmw 1200 GS of rt dat worden pas klassiekers, je ziet ze ook zo weinig
Moet me toch eens uitleggen wat er zo cult aan deze bike is.Het zijn futloze apparaten en verder niks bijzonders,aluminium frames bestonden al veel langer en 2 bougies per cilinder bestaan al sinds begin vorige eeuw,en de eenzijdige swingarm is geen Honda uitvinding.
Een Harley,Indian,Triumph zijn cultbikes niet een ouwe Honda.Onder de Japanners zou je met enige fantasie de Z900 en CB750 cultbikes kunnen noemen.
Ja de RS250, en dan misschien in het bijzonder het "nieuwe" model. Als je ze al vind zijn ze nu al fors aan de prijs. Ik zou graag een 2001 in Corser kleurstelling willen, maar voor dat geld heb je ook een hele mooie RSV mille R (oer model) en dan houdt je nog geld over ook.Weet je wat grappig is, dat ik blijkbaar al een toekomstige klassieker heb.
Zoals ik al zei heb ik een RS125 én een RS250. De 125 gaat echt niet weg. Dat is sentiment en gaat zeer binnenkort in de woonkamer aan de muur. De 250 heb ik nu zeer veel aan verandert maar ben ik niet emotioneel mee verbonden. Echter heb ik nu eens zitten zoeken naar de RS250 online... een nette betaal je nu al 5000-6000 voor. Ik heb hem in 2008 voor de helft zo'n beetje gekocht. Grappig!
Voorlopig blijft het nog een machine die ik zie als leuke speelfietsje en die alleen maar meer waard word. In de toekomst kan het me wellicht zelf een vervroegd pensioen opleveren.