Toekomstige collectors items/ klasiekers.

Mwah, je hebt het belangrijkste er niet bij gezet; de prijs.
Geen facturen betekent gewoon dat er afgelopen 10 jaar geen onderhoud is geweest. De andere zaken die je noemt zijn nog niet echt verontrustend.
Het kan juist leuk/uitdagend zijn om zo'n oud beestje weer op te knappen. Persoonlijk zou ik het belangrijker vinden dat de basis goed is; geen krom frame en niet teveeel roest. En ook geen dol-gedraaide bouten.
Prijs is marktconform. Frame is volledig in orde. Bij de eerste R1 modellen is het subframe aan het hoofdframe gelast. Dus als daar iets mee is zie je meteen andere lasnaden etc... Dat is niet het geval. Verder nergens deuken, krassen, geen opgestuikte stuuruitslagen etc...
Geen corrosie, volledig origineel kuipwerk etc...
Mogelijk ga ik zaterdag terug om te rijden. Dat ging gisteravond namelijk niet.
 
Mwah, je hebt het belangrijkste er niet bij gezet; de prijs.
Geen facturen betekent gewoon dat er afgelopen 10 jaar geen onderhoud is geweest. De andere zaken die je noemt zijn nog niet echt verontrustend.
Het kan juist leuk/uitdagend zijn om zo'n oud beestje weer op te knappen. Persoonlijk zou ik het belangrijker vinden dat de basis goed is; geen krom frame en niet teveeel roest. En ook geen dol-gedraaide bouten.
Prijs is inderdaad ook belangrijk. Maar die moet dan wel een stuk lager liggen dan ééntje die wel helemaal goed is. Kost meestal meer geld om een motor op te knappen dan ééntje te kopen die al perfect is. Vooral als de doelstelling is om hem als semi-klassieker te kopen en dat dat ding er spik & span bij moet staan (weet niet of Bikefreak dat wil?)

Onderhoud kan ook zelf gedaan zijn, want dat doe ik zelf ook op een paar dingen na. De eigenaar moet dan wel kunnen vertellen wat er recent aan gedaan is als het onderhoud in eigen beheer is.
 
waar heb jij je glazen bol gekocht ?
Dat is een verkeerde aanname.
Wat ik ermee wil zeggen is dat het verstandig is om eerst onderhoud te doen voordat je ermee gaat rijden. Minimaal alle vloeistoffen vervangen, kleppen stellen en remmen reviseren.

Prijs is marktconform. Frame is volledig in orde. Bij de eerste R1 modellen is het subframe aan het hoofdframe gelast. Dus als daar iets mee is zie je meteen andere lasnaden etc... Dat is niet het geval. Verder nergens deuken, krassen, geen opgestuikte stuuruitslagen etc...
Geen corrosie, volledig origineel kuipwerk etc...
Klinkt goed ;)

De eigenaar moet dan wel kunnen vertellen wat er recent aan gedaan is als het onderhoud in eigen beheer is.
Ja, tuurlijk :+
 
.B|
2010_1025stukg0002.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou dat zeg je nu maar als je 10 jaar terug had gezegd dat de BMW K serie massaal verstreetfighterd zou worden had iedereen je voor gek verklaard. En kijk nu eens hoe ontzettend veel lelijke afgezaagde frames met een bruin zadel er voorbij komen...
Een originele K100 wordt straks geld waard.
 
Het lijkt wel of die Vmaxen juist minder opbrengen dan een aantal jaren terug, het is een tijd een hype geweest maar dat lijkt nu wel over.
Het valt mij op dat een Suzuki Impulse (GSX400) stijgende is, ik heb het altijd een lelijk ding gevonden en voor een paar jaar terug waren ze nog hartstikke weinig waard maar nu rijzen de prijzen ook de pan uit.
 
In 1998 kocht ik bij Goedhart een Honda XL350R, waar ik toen circa 3500,- gulden voor betaalde. Een paar jaar later kwam er een Suzuki Bandit 400 (Toevallig hierboven nog genoemd), en wilde ik van de XL af. Hij heeft in elk blaadje gestaan, lokale krant, prikbord van de AH, en maandenlang aan de straat gestaan met een bord Te Koop. Nul respons. Uiteindelijk de beslissing genomen de XL dan maar te houden.

Ik heb er al die jaren heel weinig op gereden, maar hij staat nog steeds in de garage.

Laatst had ik onderdelen nodig voor de TDM, ben ik op de XL naar de motorzaak gereden. Onderdelen betaald, kom ik terug bij de motor, staat er een hele groep kwijlende motorrijders omheen. (Niet overdreven!) Zo één hadden ze vroeger ook gehad, gaaf ding, en wat moet 'ie kosten?

Ik geloofde het allemaal niet zo, maar zag gisteren een Duitse advertentie voor een redelijk exemplaar met een vraagprijs van €1700,-....
Afijn, de motor is al gereserveerd door mijn zoontje van 10, hij komt er vanzelf wel achter dat je er hele dikke beenspieren van krijgt.
 

Bijlagen

  • Honda XL 350R 84.jpg
    Honda XL 350R 84.jpg
    84,3 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Moet me toch eens uitleggen wat er zo cult aan deze bike is:?.Het zijn futloze apparaten en verder niks bijzonders,aluminium frames bestonden al veel langer en 2 bougies per cilinder bestaan al sinds begin vorige eeuw,en de eenzijdige swingarm is geen Honda uitvinding.
Een Harley,Indian,Triumph zijn cultbikes niet een ouwe Honda.Onder de Japanners zou je met enige fantasie de Z900 en CB750 cultbikes kunnen noemen.

Cult bike Tja dat zijn niet mijn woorden. Maar toch..
Google maar eens op bijvoorbeeld: honda hawk NT650 gt cult bike

Het ging hier toch over toekomstige collectors items ?
In Nederland blijkbaar nog steeds vrij onbekend.
Maar bijvoorbeeld:


During the initial production run, the cost difference between the Hawk GT and the CBR600 was less than 1000 dollars, resulting in very slow sales for the naked bike. However, by the mid-90's, left over models were being snatched up and current owners are passionate about their Hawks. Clean examples can fetch upwards of $3500 to $5000, more than the bike sold for new.
 
Weet je wat grappig is, dat ik blijkbaar al een toekomstige klassieker heb.

Zoals ik al zei heb ik een RS125 én een RS250. De 125 gaat echt niet weg. Dat is sentiment en gaat zeer binnenkort in de woonkamer aan de muur. De 250 heb ik nu zeer veel aan verandert maar ben ik niet emotioneel mee verbonden. Echter heb ik nu eens zitten zoeken naar de RS250 online... een nette betaal je nu al 5000-6000 voor. Ik heb hem in 2008 voor de helft zo'n beetje gekocht. Grappig!
Voorlopig blijft het nog een machine die ik zie als leuke speelfietsje en die alleen maar meer waard word. In de toekomst kan het me wellicht zelf een vervroegd pensioen opleveren.
Ja de RS250, en dan misschien in het bijzonder het "nieuwe" model. Als je ze al vind zijn ze nu al fors aan de prijs. Ik zou graag een 2001 in Corser kleurstelling willen, maar voor dat geld heb je ook een hele mooie RSV mille R (oer model) en dan houdt je nog geld over ook.

Het zijn toch de modellen die je aan de muur had hangen vroeger die nu aantrekkingskracht hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan