ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Gisteren voor het eerst met de 10 de baan op, best wel spannend ( sowieso altijd wel beetje gespannen, nu beetje extra ) maar in de eerste sessie had ik al door dat allemaal een stuk makkelijker gaat dan met de 9, dus terwijl ik heel rustig aan deed ( veel te vroeg remmen en laat op t gas ) reed ik toch al 2:14.
Mn maatje waarmee ik reed had vorig jaar ook iets van 2:12 oid gereden dus we hadden afgesproken een beetje rond zijn tempo te blijven hangen tot na de 2de sessie ( ivm groepsindelingen )
2de sessie ging ik iets meer aanzetten maar merkte ik dat de achterkant verschrikkelijk begon te glijden en zwabberen na 2 a 3 ronden.. voor ik dat duidelijk kreeg werd de sessie met een rode vlag afgevlagd.
Band bekeken en gevoeld etc. was heel erg warm en vertoonde aparte "slijtage", daarom besloten om de spanning nog iets te verlagen naar 2.0 Bar ( was 2.2 )
3de sessie ging het 3 ronden goed maar had ik in de ruskenhoek ineens het zelfde gevoel weer als in sessie 2, tempo iets verlaagd om te kijken wat er gebeurde maar het werd alleen maar erger.. Toen ik de Gt uitkwam had ik enorm spijt dat ik niet de pits was in gedraaid want zelfs op het rechte stuk kon ik hem niet strak op lijn houden, laat staan bij in sturen of uitkomen van de bocht.
Pits opgezocht en me gemeld bij de "bandenjongens", super geholpen door deze heren en ze hebben eigenlijk alles gedaan en geprobeerd wat in hun macht lag.. band had namelijk 0.0 spanning toen ik in de pits kwam, opgepompt tot 2.2 bar en in de pauze 1,5 uur laten staan om te kijken of deze nou lekte ja of nee, ventiel en velgrand gecheckt, band gecontroleerd en dat leek allemaal goed.
In 1,5 uur tijd was de band 1 tiende aan spanning verloren ( wat ook er door kon komen dat ik de meter er niet meteen goed op had en dus wat lucht verloor ?!) en ik het dus gewoon weer geprobeerd heb in sessie 4, volgens mij 2 of 3 ronden voor ik weer binnen stond met een compleet lege band en dat was gebeurd tussen de 1ste bocht en de ruskenhoek waar ik dus in sessie 2 en 3 het ook al vernam.

Vertrouwen, lol , plezier , whatever was inmiddels wel weg maar ik wou heel graag weten wat er nu mankeerde aan de band,ventiel of velg dus toch maar weer naar de experts gegaan en daar weer alles uitgelegd en eigenlijk alle opties besproken ( ventiel, binnenventiel, vieze velgrand etc etc ) en ook even besproken dat ik het maar een beetje moest testen.. dus band weer opgepompt en sessie 5 nog gereden waarbij ik erachter kwam dat ik in/na ossebroeken > ruskenhoek en mandeveen duikersloot ineens veel verschil voelde, allemaal dus lang door lopende rechterbochten waarbij je vrij lang op de rechterkant rijd en toch wel door blijft "trekken".,..
Wat ik zelf verwacht ; een oprobleem in de zijkant van de band, misschien beschadigd met monteren oid ?

Band gaat er volgende week af , krijg een andere band van @MTFDarkEagle en hoop dat ik dan kan vinden wat er aan de hand is, komen ook meteen haakse ventielen op zodat het allemaal wat makkelijker word en tensminste geen rubber meer is.

Nu is mijn vraag ; iemand suggesties ? EN nee dan bedoel ik niet dat ik de band er daar ter plekke af had moeten halen etc etc etc.. dat weet ik achter af ook wel ;)
 
Eigenlijk had je hem ter plekke eraf moeten halen.. :+

Als je band zo snel lucht verliest, is er iets aan de hand...
Je kan eens het spul flink op pompen en zeepsop erop spuiten, misschien dat je dan het lek ontdekt?
 
Zal volgende week jouw wiel er uit halen :P

De lektest heb ik minimaal 3x gedaan..
Het rare is dat ik inmiddels meerdere keren op straat erg sportief had gereden en nooit geen spanning ben verloren en nu dus ineens wel, dat maakt het juist zo raar.
Als de band constant leeg zou lopen kon ik er beter mee leven dan nu, dus ik ga op zoek naar de oorzaak en hoop dat die ook boven water komt :)
 
Heb je de originele ventielen nog of haakse en zitten de dopjes er ook nog netjes op?

Het kan zijn dat door de middelpuntvliedende krachten er ergens een bepaalde druk wordt uitgeoefend op het ventiel (zeker als deze wat ouder zijn) waardoor deze dan leeg kan lopen.

Als je de boel toch los gaat halen omdat er een band gewisseld wordt is het misschien een mooie gelegenheid om meteen haakse ventielen te plaatsen (als je deze nog niet hebt) heel duur zijn ze niet, ze zijn makkelijker bereikbaar en gaan véél langer mee dan de originele rubberen gevallen.
 
Heb je de originele ventielen nog of haakse en zitten de dopjes er ook nog netjes op?

Het kan zijn dat door de middelpuntvliedende krachten er ergens een bepaalde druk wordt uitgeoefend op het ventiel (zeker als deze wat ouder zijn) waardoor deze dan leeg kan lopen.

Als je de boel toch los gaat halen omdat er een band gewisseld wordt is het misschien een mooie gelegenheid om meteen haakse ventielen te plaatsen (als je deze nog niet hebt) heel duur zijn ze niet, ze zijn makkelijker bereikbaar en gaan véél langer mee dan de originele rubberen gevallen.
Eigenlijk gaan ze niet lang mee,net zo lang als de normale ventielen.Op verpakking van Ariete staat dat je ze bij elke bandenwissel moet vernieuwen,ik dus niet;)
 
Eigenlijk had je hem ter plekke eraf moeten halen.. :+

Als je band zo snel lucht verliest, is er iets aan de hand...
Je kan eens het spul flink op pompen en zeepsop erop spuiten, misschien dat je dan het lek ontdekt?
Als je binnen een paar rondjes Assen van 2 bar naar nul gaat heb je er of een volledig pak spijkers doorheen zitten :+ of hij lekt gigantisch aan de randen, of is behoorlijk poreus of iets dergelijks.(wat me allemaal zeer onlogisch lijkt in dit geval)
Wellicht iets met het ventiel zoals Joep schrijft> kan me zomaar voorstellen dat 'Assen doen' net wat meer van je fiets/spullen vraagt dan de vlotte rondjes polder of klaverbladen op -en afdraaien ?

Anyway goed dat je m al niet gecrashed hebt hierdoor! :t

Grtz,fRank
 
Heb je de originele ventielen nog of haakse en zitten de dopjes er ook nog netjes op?

Het kan zijn dat door de middelpuntvliedende krachten er ergens een bepaalde druk wordt uitgeoefend op het ventiel (zeker als deze wat ouder zijn) waardoor deze dan leeg kan lopen.

Als je de boel toch los gaat halen omdat er een band gewisseld wordt is het misschien een mooie gelegenheid om meteen haakse ventielen te plaatsen (als je deze nog niet hebt) heel duur zijn ze niet, ze zijn makkelijker bereikbaar en gaan véél langer mee dan de originele rubberen gevallen.

Jij hebt mijn zeer uitgebreide verhaal niet helemaal gelezen Joep ;)
Rubber ventielen zijn meerdere malen getest en lekken niet ( bij stilstand ), dopje er op en zelf binnenventiel nog vervangen..
Volgende week komen er dus meteen haakse ventielen in en ga ik de band/velg onderzoeken en hoop daarbij duidelijk een reden naar voren te krijgen.

Als je binnen een paar rondjes Assen van 2 bar naar nul gaat heb je er of een volledig pak spijkers doorheen zitten :+ of hij lekt gigantisch aan de randen, of is behoorlijk poreus of iets dergelijks.(wat me allemaal zeer onlogisch lijkt in dit geval)
Wellicht iets met het ventiel zoals Joep schrijft> kan me zomaar voorstellen dat 'Assen doen' net wat meer van je fiets/spullen vraagt dan de vlotte rondjes polder of klaverbladen op -en afdraaien ?

Anyway goed dat je m al niet gecrashed hebt hierdoor! :t

Grtz,fRank

Sterker nog : in een paar bochten ! Puur bij langere belasting op de rechterkant.
Ik gok dus zelf op de velgrand of op een montage fout/schade
 
Jij hebt mijn zeer uitgebreide verhaal niet helemaal gelezen Joep ;)

Jij hebt jouw verhaal niet zo uitgebreid gemaakt als je zelf dacht want ik lees daar niks over een binnenventiel en dopjes ;)

Heb je bij het testen ook flink het ventiel heen en weer bewogen? Kan zijn dat deze ergens een haarscheurtje heeft en bij precies de juiste kracht dan leeg loopt.
 
Jij hebt jouw verhaal niet zo uitgebreid gemaakt als je zelf dacht want ik lees daar niks over een binnenventiel en dopjes ;)

Heb je bij het testen ook flink het ventiel heen en weer bewogen? Kan zijn dat deze ergens een haarscheurtje heeft en bij precies de juiste kracht dan leeg loopt.

Ow shit je hebt helemaal gelijk ! Had er wel in staan dat de ventielen vervangen gaan worden voor haakse dus ik vind dat we quitte staan :P

Het ventiel ben ik wel 99% zeker van dat deze het niet is, ziet er gewoon nog uit als een neiuwe ( band was ook ca. 1000 km oud toen ik de motor kocht , inmiddels 2000 km oud )
 
Ow shit je hebt helemaal gelijk ! Had er wel in staan dat de ventielen vervangen gaan worden voor haakse dus ik vind dat we quitte staan :P

Het ventiel ben ik wel 99% zeker van dat deze het niet is, ziet er gewoon nog uit als een neiuwe ( band was ook ca. 1000 km oud toen ik de motor kocht , inmiddels 2000 km oud )

Haha vooruit! :+

Hmm ok, het klinkt niet echt aannemelijk dat het in het ventiel zou kunnen zitten als deze nog niet zo oud is.
Ik ben wel benieuwd naar wat het uiteindelijk blijkt te zijn, er is niks zo vervelend als niet gewoon lekker je circuitdag kunnen rijden door gezeik met materiaal B|
 
Vandaag nieuwe bridgestone s22 erop laten zettten, wat een verschil met de pp3!!
Veel meer grip lijkt het, stuurt wel iets zwaarder..
 

Bijlagen

  • IMG_20190530_190020.jpg
    IMG_20190530_190020.jpg
    132,6 KB · Weergaven: 12
Vandaag nieuwe bridgestone s22 erop laten zettten, wat een verschil met de pp3!!
Veel meer grip lijkt het, stuurt wel iets zwaarder..
In 2006 zweerde ik bij Pilot Powers.. nu komen ze mij tekort.

Die S22 moet echt wel een goede band zijn. :Y
De voorganger, S21's, hebben mij ook verbaast. Ook goed voor de snelle groep op circuitdagen. :Y

Van wat ik vorige week hoorde van een Pilotpower RS gebruiker is zelfs de nog sportievere Michelin niet goed op de baan.
Hij (RSV4) vond deze ook te snel oververhit en smeren.

Maar er blijft maar ene straatband voor mij bij regelmatig gebruik op het circuit.. Corsa Rosso.
Wellicht ga ik in de toekomst nog wel een stapje terug naar de S22 i.v.m. slijtage.

Ik rij wel altijd in de snelle groep, maar niet in de snelste onder de echte coureurs. :}
Binnenkort een bekertje pakken bij MSL B-groep. 8-)
 
Ik heb er nog niet heel veel ervaring mee maar als ik de Pi po 's vergelijk met de bt016 die ik onder de zx9r heb dan weet ik wel dat ik altijd voor de Bridgestones zal gaan ipv de michelins. Alleen dat gevoel al als je de eerste meters maakt vind ik een enorm verschil.

Die Pirelli's wil ik ook zeker eens gaan proberen maar ik denk dat ik toch eerst voor de bridgestones ga
 
Ik heb er nog niet heel veel ervaring mee maar als ik de Pi po 's vergelijk met de bt016 die ik onder de zx9r heb dan weet ik wel dat ik altijd voor de Bridgestones zal gaan ipv de michelins. Alleen dat gevoel al als je de eerste meters maakt vind ik een enorm verschil.

Die Pirelli's wil ik ook zeker eens gaan proberen maar ik denk dat ik toch eerst voor de bridgestones ga
Waarom noemt niemand de Michelin Power RS,echt een veel meer racegerichtte band dan die Pipo’s.
Heb een set laten monteren op mijn gepoedercoate 2e set PVM wielen omdat ik ervaring heb met de vroegere uitvoering Power One en die had mega grip.Sturen wel wat zwaarder dan Pirelli maar stabiliteit is onovertroffen.

5F60F9C1-E23D-4130-831F-CA20CD2AC7B0.jpeg
 
Waarom noemt niemand de Michelin Power RS,echt een veel meer racegerichtte band dan die Pipo’s.
Heb een set laten monteren op mijn gepoedercoate 2e set PVM wielen omdat ik ervaring heb met de vroegere uitvoering Power One en die had mega grip.Sturen wel wat zwaarder dan Pirelli maar stabiliteit is onovertroffen.

Bekijk bijlage 1397705
Die band schijnt toch een beetje tegen te vallen vergeleken met de andere straatlegale circuitbanden volgens sommigen ;)
 
Die band schijnt toch een beetje tegen te vallen vergeleken met de andere straatlegale circuitbanden volgens sommigen ;)
Tis geen straatlegale circuitband maar een band waarmee je het circuit op kan.
Voor circuit hebben ze andere opties wat betreft de power one.
 
Deze week weer een beetje bezig geweest de clipons gemonteerd die eindelijk binnen waren (besteld in januari).
Had nog titanium bouten liggen voor remklauwen uit andere zx10 (rijd nu met grotere schijven op die 10 dus had ze toch over).
Hoe meer ik rijd met de nieuwe 10 hoe beter ik hem vind worden moest toch wat groeien bij me.
Binnenkort ook een bestelling galespeed spulletjes :)
 

Bijlagen

  • 61740617_440391866539026_7792171676925427712_n.jpg
    61740617_440391866539026_7792171676925427712_n.jpg
    40,2 KB · Weergaven: 9
  • 61556564_657462121365784_8402419120175316992_n.jpg
    61556564_657462121365784_8402419120175316992_n.jpg
    42,1 KB · Weergaven: 8
  • 61323545_325415878138225_8962283362932752384_n.jpg
    61323545_325415878138225_8962283362932752384_n.jpg
    58,8 KB · Weergaven: 12
IMG-20190531-WA0015.jpeg


Hee, dat zijn bijna dezelfde klauwen 😁.

Vandaag een rem update gedaan, begon nogal veel last van fading te krijgen. Had alleen niet verwacht dat ik spacers nodig zou hebben. Baal een beetje dat die org. Spacers van brembo gruwelijk lelijk zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan