ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Heb me gisteren ingeschreven en doe mee aan de langst Kawasaki toertocht bij Nol bikker , 25 mei as .
Zag wel op de lijst in het 2016 vak al meerdere zx10r en staan .
Wordt een lang Kawasaki lint denk .
Zijn er van hier ook gasten die gaan ?
Racekip( 2004) zag ik er wel tussen staan .
ik denk het wel ligt een beetje aan het weer de oude botten protesteren bij koud weer
 
Beste,
Sinds enkele dagen heb ik een zx10r van 2006.
Prachtige machine met weinig kilometers maar er zit totaal geen geluid in.
Wie kan me helpen met een paar goede sportdempers?
 
Heren ik heb een vraagje, sinds kort dus in het bezit van de zx10r uit 2010 welke voorzien is van Michelin pipo s, voor de Pilot power ( 2ct volgens mij , niet geheel zeker ) en achter een zgan Pilot power3.
Maandag ga ik er voor t eerst mee op assen en ben ik benieuwd of er mensen nog tips kunnen geven qua bandenspanning ? Het word niet knetter warm volgens mij en ik hoop dat het droog is...ergens tussen de 15-18 graden gok ik. Heb inmiddels nog maar 3 echte ritten gemaakt met deze motor en heb de spanning ( op straat ) op iets van 2.2/3 voor staan en 2.5 achter
Voorheen met de 9r altijd op BT016Pro de baan op geweest en die reed ik vooral achter een heel stuk lager dan op straat.Voorzijde verlaagde ik met 1 a 2 tiende.

Als er verder nog iemand random tips heeft wat erg handig kan zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag
 
Heren ik heb een vraagje, sinds kort dus in het bezit van de zx10r uit 2010 welke voorzien is van Michelin pipo s, voor de Pilot power ( 2ct volgens mij , niet geheel zeker ) en achter een zgan Pilot power3.
Maandag ga ik er voor t eerst mee op assen en ben ik benieuwd of er mensen nog tips kunnen geven qua bandenspanning ? Het word niet knetter warm volgens mij en ik hoop dat het droog is...ergens tussen de 15-18 graden gok ik. Heb inmiddels nog maar 3 echte ritten gemaakt met deze motor en heb de spanning ( op straat ) op iets van 2.2/3 voor staan en 2.5 achter
Voorheen met de 9r altijd op BT016Pro de baan op geweest en die reed ik vooral achter een heel stuk lager dan op straat.Voorzijde verlaagde ik met 1 a 2 tiende.

Als er verder nog iemand random tips heeft wat erg handig kan zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag
Al jaren niet meer op Pipo's gereden, maar met de 2ct's moest je nooit te laag gaan qua spanning. Het verhaal was toen dat ze dan te warm worden waardoor ze vrij spontaan hun grip kwijt zijn. Het zijn echt sportieve straatbanden en geen circuitbanden met straattoelating zoals bv supercorsa's. Ik dacht toen rond de 2.2 voor 2.1 achter, maar dat is al weer 10 jaar geleden :X . Als je de druk niet al te ver laat zakken en niet al te gekke dingen doet kun je er zeker op koudere dagen prima mee rondkomen.

Veel plezier en houd de glimmende kant boven ;).
 
Het verhaal dat ze je een keer onaangenaam verassen is mij bekend, dit schijnt met de pp3 weer veranderd te zijn begreep ik.

Ik verlaag de spanning eerst wel alleen aan de achterkant en kan dan nog snel genoeg zien/voelen wat er gebeurd.. Thanks voor het meedenken !

Waar rijden de meeste mensen mee op straat qua banden met de 10 ? ik voel namelijk wel iets voor de supercorsa s of die Bridgestone rs10 oid
 
Op straat heb ik (met de 10) gereden met MPP2CT's, Supercorsa, RossoCorsa, S20evo.
Als je alleen op straat rijdt zijn alle bovenstaande prima. Met name de 2ct/s20evo. Voordelig, gaan wat langer mee, goed als het natter is. De extra grip van SC's of RC's t.o.v. de kortere levensduur en hogere prijs zou ik in dat opzicht (nogmaals, alleen als je alleen op straat rijdt) moeilijk te pruimen vinden.
Als je ook wel eens een circuitdag doet zou ik sterk naar een band als de s21/rs10/rossocorsa denken. Met name die laatste heb ik erg fijn ervaringen mee. Veel grip en gaan niet onredelijk kort mee.
 
ik rijd al een tijdje rosso corsa 1 achter en een supercorsa voor op straat, maar dat is met name omdat ik ze ook meenam op het circuit voor als ik moeite had om temperatuur in de slicks te houden. Die supercorsa kun je prima als straatband gebruiken maar gaan mega kort mee, de rosso corsa 1 doet het veel langer maar is niet best in de regen.
 
ik rijd al een tijdje rosso corsa 1 achter en een supercorsa voor op straat, maar dat is met name omdat ik ze ook meenam op het circuit voor als ik moeite had om temperatuur in de slicks te houden. Die supercorsa kun je prima als straatband gebruiken maar gaan mega kort mee, de rosso corsa 1 doet het veel langer maar is niet best in de regen.
:Y :^
Precies mijn ervaring
 
Thanks heren !
Gebruik is grotendeels straat maar wel erg sportief ( bochtjes pakken ) en 2 a 3 circuitdagen per seizoen, regen rijd ik niet in dus die eigenschappen geef ik niks om.
Ik denk dat ik wel open sta voor een Pirelli setje t.z.t ;)
 
ook nog een voorkeur voor de maten ? gewoon zoals standaard of de hogere band ( net als in de sbk etc )
Niet dat die fiets niet lekker instuurt ofzo.. helemaal vergeleken bij de zx9r is het een eitje om hem plat te gooien
 
Standaard op de 04/05 is 190/50, maar ik heb altijd met 190/55 gereden. Heb geen ervaring met 190/50 maar heb/had geen reden om het te proberen eigenlijk.
 
Heb trouwens nog een 190/55 s20evo band liggen waar nog best wel wat straat kilometers in zitten en/of best wel wat circuitkilometers..
Voor een kratje bier op te halen :)
 
Ik rij het 08-10 model maar volgens mij is dat qua banden maten allemaal gelijk.
Wat betreft de s20 die jij hebt liggen, lijkt mij wel leuk om daar gebruik van te maken ! Jij woonde ergens in apeldoorn of omgeving of vergis ik me ? Zullen we het even prive uitwerken ?
 
Ik rij het 08-10 model maar volgens mij is dat qua banden maten allemaal gelijk.
Wat betreft de s20 die jij hebt liggen, lijkt mij wel leuk om daar gebruik van te maken ! Jij woonde ergens in apeldoorn of omgeving of vergis ik me ? Zullen we het even prive uitwerken ?
Almelo :)
Doe maar een PB ;)
 
Gisteren voor het eerst met de kawa op Zolder gereden.

De houding op de motor is fijn, schakelt soepel, stuurt mes scherp en de gas respons is lekker soepel en niet al te giftig.
Het enige wat tegenviel is het remmen, dat was net een spons. Heb er nu een nissin rempomp op zitten, stalen remleidingen en Tokico remklauwen.

Ideeen om het te upgraden/verbeteren ? Ja ik weet dat Brembo HET spul, maar mijn portemonee moet het ook leuk blijven vinden :)


1396163
 
Terug
Bovenaan Onderaan