ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Zo.. Pak verkocht.. En een nieuwe alweer gekocht :)

Het is nu een D-air pak geworden..
Helaas niet in de kleur die ik het liefst wou hebben, maarja... Vorig model, nauwelijks nog verkrijgbaar en voor een mooie prijs kunnen kopen.
Nu hopen dat ik 'm nooit nodig heb :)

dainese_d_air_racing_misano_suit_right.jpg
Mooi pakje ik zit sinds kort ook in het nieuw pak van Gimoto op maat laten maken (besteld en maten laten nemen in nederland ).
Heel tevreden van het pak past kwa kleuren wel beter bij men zwarte kawa maar aangezien ik geen circuit rijd ermee en heb gelukkig nog geen fotos ontvanegn op de openbare weg:+:+
57277763_2348379201850870_4373195040055361536_o.jpg
 
Zo blij met me zx10r , maar ook nog steeds met me RS Kreidler , die ik al vanaf me 16de heb ( 33 jaar nou ) regelmatig mee gereden en ook 17 jaar stil gestaan .
Dit jaar is hij weer uit de hoek getrokken , goed na gekeken en gazzzzzzz derop .
Heerlijk om weer op zoon jankende 2 tact af en toe rond te rijden .
Ook de zx10r is weer verrijkt met mooie lightech spulletjes
IMG-20190407-WA0002.jpeg
IMG_20190502_201106.jpg
 
Even een vraagje aan jullie 10 rijders. Gisteren heb ik een proefrit gemaakt op een zx10r uit 2008. Ik rij nu nog een z1000sx, maar mis toch het sportieve, en vind de z1000sx vrij zwaar. Nu viel met mij op dat deze zx10r heeeel rauw liep. Hij klonk alsof hij op 3 cilinders liep, maar reed wel gewoon op 4 cilinders.
Het is natuurlijk een kawa, die vaak wat rauw zijn, maar vraag me af of dit wel goed was. Het blok van de sx schijnt standaard ook geen naaimachine te zijn, maar dit was nog een stuk erger.

Mijn vraag is nu, hoe hoort zo'n 10 te lopen? Is hij echt zo rauw, of is deze motor mogelijk gewoon niet in orde? En zijn er mensen hier die ook op beiden hebben gereden?

Er mankeerde namelijk nog wel meer aan deze motor en mijn gevoel was dan ook niet echt positief. lekke voorvork keerringen, remmen werken helemaal niet (lucht en vette schijven), deukje in de kvs slang/buis. Bijzonder ook hoe de gene voor mij de rit zonder kleerscheuren heeft overleefd.Ze hebben namelijk voor de proefrit de rem nog even ontlucht toen ik aan gaf dat het niet in orde was. Zelfs na het ontluchten was een noodstop maken onmogelijk
 
Nou weet ik niet hoe zo'n ZX10 hoort te lopen/rijden, maar deze zou ik sowieso lekker ver van weg blijven als ik het zo lees ;)
 
Nou weet ik niet hoe zo'n ZX10 hoort te lopen/rijden, maar deze zou ik sowieso lekker ver van weg blijven als ik het zo lees ;)
Dat sowieso, en moest veel te veel bijleggen.
Maar ik was vooral benieuwd of dit een bekend kenmerk is van de 2008.
 
Mijn vraag is nu, hoe hoort zo'n 10 te lopen? Is hij echt zo rauw, of is deze motor mogelijk gewoon niet in orde? En zijn er mensen hier die ook op beiden hebben gereden?
Dat rauwe is uit het carburateur tijdperk. Als je even terug gaat naar pagina 100 dan vind je een filmpje met geluid van mij van een 2006. Veel verschil met de 2008 zal er niet zijn.
Dat getik uit het filmpje is er inmiddels uit.
 
Dat rauwe is uit het carburateur tijdperk. Als je even terug gaat naar pagina 100 dan vind je een filmpje met geluid van mij van een 2006. Veel verschil met de 2008 zal er niet zijn.
Dat getik uit het filmpje is er inmiddels uit.


FIlmpjes zijn vaak wel lastig, maar het filmpje klinkt wel wat anders (beter) lijkt het, ondanks het getik.
Wat was het getik trouwens?
 
FIlmpjes zijn vaak wel lastig, maar het filmpje klinkt wel wat anders (beter) lijkt het, ondanks het getik.
Wat was het getik trouwens?
Het getik was de NAKS. En ook nog eens goed de kopbouten aangedraaid.
Ik had onlangs een proefritje gemaakt op een nieuwe Z900RS, dat (moderne) blok is extreem geciviliseerd. Zit echt absoluut niets rauws meer in.
Dat is toch de trend.
 
Het getik was de NAKS. En ook nog eens goed de kopbouten aangedraaid.
Ik had onlangs een proefritje gemaakt op een nieuwe Z900RS, dat (moderne) blok is extreem geciviliseerd. Zit echt absoluut niets rauws meer in.
Dat is toch de trend.

Ah oke! Dan lijkt het me dat de motor van de proefrit motor niet helemaal deugd...

Mocht iemand toevallig dit lezen en willen weten waar deze zx10r 2008 te koop staat, pm dan even.
 
Ze kosten nieuw via Kawa 1550 voor en 1950 achter.
Ik zou er graag 1600 voor hebben enige wat ontbreekt is de tandwiel drager maar voor 1850 wil ik die er wel bij doen (origineel tandwiel drager past) ze komen van een 2018 zx10rr af.
Zijn zgan geen beschadigingen van demontage banden nergens geen plekje lak weg.
 
Ze kosten nieuw via Kawa 1550 voor en 1950 achter.
Ik zou er graag 1600 voor hebben enige wat ontbreekt is de tandwiel drager maar voor 1850 wil ik die er wel bij doen (origineel tandwiel drager past) ze komen van een 2018 zx10rr af.
Zijn zgan geen beschadigingen van demontage banden nergens geen plekje lak weg.
niet duur ik denk nog even na
 
niet duur ik denk nog even na
Dat dacht ik ook daarom in een impulsieve bui gekocht :P
Kan zijn dat ik ze voor mezelf houd als ik ze binnen de 2 maand niet verkocht krijg voor dezelfde prijs die ik betaald heb (1600).

Maar wil nu eigenlijk graag nog een andere stuurdemper andere rempomp vaste wielbussen andere adapter voor achterremklauw andere remklauw achter en dan loopt het nogal op...
Als ik de wielen verkoop dan houd ik nog wat euros over en dan kijk ik volgend jaar wel voor een setje wielen terug...
 
Heb me gisteren ingeschreven en doe mee aan de langst Kawasaki toertocht bij Nol bikker , 25 mei as .
Zag wel op de lijst in het 2016 vak al meerdere zx10r en staan .
Wordt een lang Kawasaki lint denk .
Zijn er van hier ook gasten die gaan ?
Racekip( 2004) zag ik er wel tussen staan .
 
Terug
Bovenaan Onderaan