guzzigek
MF veteraan
Als je hem koopt koop de leiding erbij dacht dat er een 8mm banjo als aansluiting was op de cilinder
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is dan ook waarom een standaard rempomp niet werkt. Een standaard koppelings slave heeft een zuiger van ongeveer 25mm. Deze valt in de bak en heeft dus een heel klein zuigertje van tussen de 15 en 20mm. Als je de foto bekijkt lijkt het alsof er een dekseltje op geschroeft zit vanaf de achterkant.Dat koppelings cilindertje komt op de plek van de hevel en drukt direct tegen de koppelingsdruklager .
Dat "Z"stukje zit op de plek van de hevel zelf en houd de cilinder op zijn plek
Er zit duidelijk geen grote zuiger in
Het is jouw span....Ik ben in dat opzicht een achterlijke autist.... Twee verschillende hendels is een no go.... Einde verhaal
Dat zou mijn oplossing ook zijn. Pijpje draaien. pomp in de oven op 200 graden, pijpje met passende stalen drift een nachtje in de vriezer. Effe snel meppen en daarna die twee gaatjes doorboren. Zuigertje haal je uit een revisieset voor een 10mm pomp.kun je de huidige pomp niet verbussen naar 10 mm....pijpje erin
Ik vind altijd fijner dat die net wat groter staat dan haaks. Dan zit je gemiddeld je hele slag rondom haaks. In plaats van vanaf de eerste milimeter al steeds verder van haaks.Ook daar is allemaal aan gedacht en dat zou een prima oplossing kunnen zijn als de aansluiting van de zuiger op het hendel gelijk is.
Dit is in ieder geval het huidige hendel... Wat exact gelijk is aan het remhendel
Bekijk media item 1359343
Ondertussen zit ik overigens ook op het guzziforum te snorren in een topic over een mousetrap constructie.. Gewoon als vergelijk... Persoonlijk zou ik een hydraulusche oplossing mooier vinden, strakker, eenvoudiger en minder onderhoud.. Maar je kunt dan niet veel winst halen kwa overbrenging omdat de slag van het hendel dan onvoldoende is...
Maar zo veel lichter hoeft nu ook weer niet... Denk ik dan... Maar het is wel ernstig interesant om het allebei te proberen en te vergelijken...
Voor nu vanavond alleen even de kabel gecontroleerd en die loopt netjes licht zonder koppeling eraan... Wel las ik op het Moto Guzzi forum dat de positie van de hefboom achter op de bak ook behoorlijk effect kan hebben en dat die in rust exact haaks op de drukstift moet staan, dus dat ga ik morgen even controleren... weet niet meer of ik daar bij de eerste opbouw aandacht aan heb besteed..
Ook daar is allemaal aan gedacht en dat zou een prima oplossing kunnen zijn als de aansluiting van de zuiger op het hendel gelijk is.
Dit is in ieder geval het huidige hendel... Wat exact gelijk is aan het remhendel
Bekijk media item 1359343
Ondertussen zit ik overigens ook op het guzziforum te snorren in een topic over een mousetrap constructie.. Gewoon als vergelijk... Persoonlijk zou ik een hydraulusche oplossing mooier vinden, strakker, eenvoudiger en minder onderhoud.. Maar je kunt dan niet veel winst halen kwa overbrenging omdat de slag van het hendel dan onvoldoende is...
Maar zo veel lichter hoeft nu ook weer niet... Denk ik dan... Maar het is wel ernstig interesant om het allebei te proberen en te vergelijken...
Voor nu vanavond alleen even de kabel gecontroleerd en die loopt netjes licht zonder koppeling eraan... Wel las ik op het Moto Guzzi forum dat de positie van de hefboom achter op de bak ook behoorlijk effect kan hebben en dat die in rust exact haaks op de drukstift moet staan, dus dat ga ik morgen even controleren... weet niet meer of ik daar bij de eerste opbouw aandacht aan heb besteed..