Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

Zo, deze week de laatste kleine dingetjes gedaan, zoals kuipje vastzetten en zorgen dat de accu vol is...

Vandaag is de oude dame opgehaald en zal haar verdere leven wijden aan een andere liefhebber van ouwe zooi... ik heb er geen zin meer in...
Bekijk media item 1359272
De T5 gaat ook terug naar de eigenaresse
Bekijk media item 1359271
en dan gaan een deel van de wanden er weer uit en gaat vrouwlief een overdekte zithoek inrichten rond een gasgestookte weber... dat wil ze al een hele tijd....

het was altijd mega gezellig hier en ik zal ook lekker mee blijven lezen en af en toe wat commentaar geven.. de V50 Monza op zolder staat verder niemand in de weg dus wie weet open ik daar over een tijdje een topic over in het klassieker deel..

voor nu allemaal een fijne pasen en tot ziens
Psstt. 01042024?
 
mogge dames en heren mede 3 wielpiloten, was gisteren nog 1 scherpe bij die 1 april suggereerde.... eigenlijk veel te snel... maar ja... niet alles kan zo mooi lopen als het topic over de ingevette remschijven tegen de roest O-)

Toen het spul weer in de tuin stond lekker verder met de laatste kleine piepklusjes....

zo zit deze nu netjes recht....
Bekijk media item 1359274en dat scheelde met nameten toch best wel een stukkie wat ik nog even bij moet tippen
Bekijk media item 1359279
verder viel me op dat de ring onder de boutkop wel heel makkelijk verdraaide.....
Bekijk media item 1359280en bleek de voorste blokbout ook redelijk los te zitten.... met aandraaien zag ik echter dat ie ook tegen de uitlaat aanzat dus toen heb ik er gelijk maar een plakje afgezaagd....
Bekijk media item 1359276
Verder een beginnetje gemaakt met het herstel van wat lakschade aan de kuip (slechte ondergrond/eerste behandeling) want wat ik dacht dat een scheurtje in de kuip zelf was bleek een loszittend plakkaat plamuur en lak, echt niet dik ofzo, misschien 1/10mm maar kwam wel volledig los van het plastic van de kuip.... ontvet, geschuurd en nu even in de plamuur.

Daarnaast wil ik vandeweek even kijken waarom de achterkant steeds schever trekt.....
Bekijk media item 1359275want dit is echt geen gezicht....

daarnaast na nog een compleet losse bout is het vertrouwen in mijzelf weer gedaald tot het reguliere nulpunt en zal ik eerst een middag goed moeten gaan zitten en alles nalopen voor ik er de weg weer mee op durf, ik vergeet kennelijk teveel dingen

en ik krijg deze smiley er ook niet meer uit..... jammer dan... moet lunch lklaar gaan maken, 8 uur weer in Laren zijn.... iedereen bedankt voor het lachen gisteren
O-)
 
Laatst bewerkt:
mogge dames en heren mede 3 wielpiloten, was gisteren nog 1 scherpe bij die 1 april suggereerde.... eigenlijk veel te snel... maar ja... niet alles kan zo mooi lopen als het topic over de ingevette remschijven tegen de roest O-)

Toen het spul weer in de tuin stond lekker verder met de laatste kleine piepklusjes....

zo zit deze nu netjes recht....
Bekijk media item 1359274en dat scheelde met nameten toch best wel een stukkie wat ik nog even bij moet tippen
Bekijk media item 1359279
verder viel me op dat de ring onder de boutkop wel heel makkelijk verdraaide.....
Bekijk media item 1359280en bleek de voorste blokbout ook redelijk los te zitten.... met aandraaien zag ik echter dat ie ook tegen de uitlaat aanzat dus toen heb ik er gelijk maar een plakje afgezaagd....
Bekijk media item 1359276
Verder een beginnetje gemaakt met het herstel van wat lakschade aan de kuip (slechte ondergrond/eerste behandeling) want wat ik dacht dat een scheurtje in de kuip zelf was bleek een loszittend plakkaat plamuur en lak, echt niet dik ofzo, misschien 1/10mm maar kwam wel volledig los van het plastic van de kuip.... ontvet, geschuurd en nu even in de plamuur.

Daarnaast wil ik vandeweek even kijken waarom de achterkant steeds schever trekt.....
Bekijk media item 1359275want dit is echt geen gezicht....

daarnaast na nog een compleet losse bout is het vertrouwen in mijzelf weer gedaald tot het reguliere nulpunt en zal ik eerst een middag goed moeten gaan zitten en alles nalopen voor ik er de weg weer mee op durf, ik vergeet kennelijk teveel dingen

en ik krijg deze smiley er ook niet meer uit..... jammer dan... moet lunch lklaar gaan maken, 8 uur weer in Laren zijn.... iedereen bedankt voor het lachen gisteren
O-)
Nooit gesproken, nooit gezien in rl, maar dat. In een zucht je dagvulling opgeven zonder tegensputteren.....
Nee ging er niet in bij mij. Leuk geprobeerd. Blij dat ik de eerst was die er niet intuinde. Probeerde het nog een beetje te verdoezelen.....🙄
 
vandaag niet veel zin, als je om half 7 wegrijd en om 6 uur thuiskomt was de dag weer lang zat... verder geen hekel aan file rijden... want reistijd is werktijd... dus het is een uitermate relaxte manier van je uren volmaken..... het kost alleen zoveel tijd :} O-)

Toch nog effe de schuur ingedoken en de plamuur van gisteren netjes glad geschuurd, de omgeving afgedekt en het eerste laagje lak eroverheen

Bekijk media item 1359281
Bekijk media item 1359282
niet geheel ontevreden met het eerste resultaat....
Bekijk media item 1359283over een dag of twee even uitpoetsen en kijken of er niet teveel kleurverschil inzit.... de rest van de kuip is natuurlijk beetje dof uitgeslagen.

Anders zet ik over de reparatie ook even wat blanke lak die ik dan te snel ga poetsen... wordt het net zo dof:P
 
En als ik me echt een keertje verveel en de temperatuur en wind kloppen een beetje haal ik de kuip er misschien nog een keer af en spuit hem in zijn geheel opnieuw... nu gaat dat niet... de berk hangt vol met gele slierten en kuipje is te groot om effe op de werkbank te spuiten, dan heb ik teveel troep in de rest van de werkplaats..

Eerst het oude spatbord nog een keer tevoorschijn halen en een keer een nieuwe mal maken en de komende periode een nieuw voorspatbord maken, deze is vormtechnisch oke, maar bevat wat fouten en is "hol" 1 van de polyester lagen is niet goed uitgehard en het spatbord heeft teveel nagedampt en zit vol met blazen in de lak...

Niets wat direct opvalt als je hard genoeg langsrijdt maar wel storend in vergelijk met de rest van de afwerking... bovendien wil ik een extra spatbord hebben om te experimenteren met een andere ophanging daarvan....

Alle mooie plannen kunnen overigens per direct de koelkast in als bij de eerste proefritten blijkt dat de achterband te veel zwelt... want dan moet de achtervork er weer even uit om de extra pijp even wat smaller te slijpen zodat er meer ruimte is voor de band
 
Laatst bewerkt:
Niets wat direct opvalt als je hard genoeg langsrijdt maar wel storend in vergelijk met de rest van de afwerking... bovendien wil ik een extra spatbord hebben om te experimenteren met een andere ophanging daarvan....

Volgensmij zit je er toch de meeste tijd op je knieën naast, dan dat je hard voorbij komt.

Maak het spatbord maar netjes 😀

Lekker bezig ga zo door!
 
Maar nu zitten we hier.... met onze handen in het haar... mooie hypermoderne Cali uit 1994.... maar laden doet ie niet meer...
Bekijk media item 1359303
Er staat spanning van tijd tot tijd op de stekkers naar het laadlampje... 10-11 volt... maar die spanning valt niet weg als je gas geeft...

Lampje brand heel flauw of gewoon niet.. spanning over de accupolen lijkt wel te reageren op het gas... (max 14 volt)

is uitvoering met permanente magneet in de rotor en alleen 2 draden uit de stator...

Gelijkrichter en regelaar gecombineerd
 
Laatst bewerkt:
Eindresultaat van de middag... de Cali laadt niet, maar de dynamo lijkt goed... mijn eigen span rijdt lekker, reageert alleen af en toe raar op hard remmen met de voorrem, het span remt dan niet altijd mee waardoor de boel even naar links wil.. de klauwen zijn natuurlijk van de schijf geweest en de zuigers helemaal ingedrukt geweest met het werk aan de zijspannaaf.
Even kijken of dat verbeterd of dat ik de boel even moet ontluchten (wat ik raar zou vinden want de leidingen zijn niet los geweest).

en uiteraard (is bijna standaard bij de oude guzzi's met losse rechthoekige H4 unit... ) het werk aan de voorkant heeft er weer toe geleidt dat de verlichting het niet meer doet... bij het terugzetten van de accu alles getest en geen problemen maar nu het kuipje er weer op zit maakt het niet uit welke stand je gebruikt maar groot en dim branden tegelijk... daar moet ik dus nog effe naar kijken, want dat is niet echt bevoordelijk voor die stekker achterop de lamp... ergens heeft de boel dus weer geen massa meer..

maar voor de de rest niet geheel ontevreden heb het toch voor elkaar om ondanks twee andere wielen de geometrie die Leo ontworpen had niet al te veel te verkloten
 
als er 14 volt op de accupolen staat dan laad ie toch gewoon?
dat weet ik niet, want het lampje functioneert niet? ik heb alleen nul ervaring met dit systeem, ik heb altijd met de oudere bosch systemen gewerkt en daar heb ik ook reserve delen voor liggen....

maar fox stuurt zijn reserve regelaar naar mijn maatje... en dan gaan we misschien volgende week even verder rommelen
 
dat weet ik niet, want het lampje functioneert niet? ik heb alleen nul ervaring met dit systeem, ik heb altijd met de oudere bosch systemen gewerkt en daar heb ik ook reserve delen voor liggen....

maar fox stuurt zijn reserve regelaar naar mijn maatje... en dan gaan we misschien volgende week even verder rommelen
Tja, ik was vorig jaar sept. De sjaak.
Spanningsregelaar,(van stukgaati)had de geest gegeven accu droog gekookt. Dus ja zal meer dan 14v gegeven hebben....
Kost helaas wel de hooftprijs. Maar gelukkig maar 30min werk.
Tot heden heen probleem. Zelfs de accu na hervuld te zijn doet gewoon weer zijn werk. De nieuwe staat standebij te wachten op het overlijden van.....
 
Tja, ik was vorig jaar sept. De sjaak.
Spanningsregelaar,(van stukgaati)had de geest gegeven accu droog gekookt. Dus ja zal meer dan 14v gegeven hebben....
Kost helaas wel de hooftprijs. Maar gelukkig maar 30min werk.
Tot heden heen probleem. Zelfs de accu na hervuld te zijn doet gewoon weer zijn werk. De nieuwe staat standebij te wachten op het overlijden van.....
Die van mij was vorig jaar in mei stuk . Kreeg ik de tip dat je ze op aliexpress kunt kopen voor 30 euro ipv 250 voor een originele.
Doet het prima . Meteen 1 gekocht in reserve .
 
We gaan het meemaken, Fox bedankt voor de hulp, de eigenaar van de Cali leest hier verder niet mee, want hij heeft geen tijd voor forums... daarom zit hij alleen op facebook en het forum van de moto guzzi club _O-

verder is het wel een goeie gast hoor, ik ken hem alweer een jaar of 30, altijd Guzzi gereden, alleen door omstandigheden tijdje zonder gezeten en vorig jaar deze gehaald, bij mij in het bakkie naar limburg en op zijn eigen guzzi terug...
 
Verse sap erin....
Bekijk media item 1359302
En eerste stukkie rijden... eerste indruk is goed.. rijdt nog net zo strak...
Maar 130-140 op de teller is nu een bescheiden 6500-7000 toeren...

En in vergelijking met het overige verkeer denk ik dat de teller nu redelijk goed aangeeft met dit achterwiel
dat heb ik dit WK ook enkele keren moeten doen zat bij Cherbourg (F) , heb enkele keren moeten tanken aan 2.25€/L ... dat doet pijn ...
 
Och.. ging maar paar liter in... moest 15 euro afrekenen.. dat valt toch reuze mee
 
Die van mij was vorig jaar in mei stuk . Kreeg ik de tip dat je ze op aliexpress kunt kopen voor 30 euro ipv 250 voor een originele.
Doet het prima . Meteen 1 gekocht in reserve .
Tip nu te laat ja.....
Maar ik heb geen idee hoe dat zou moeten. Mijn engels is van de, windo is raam.......mijn wijf is jou vrouw......
 
Bij mij ging het lampje aan doordat de stator in rook was opgegaan. De twee draden moeten met elkaar verbonden zijn. Maar geen van de twee mag verbonden zijn met massa. Met draaiende motor moeten ze 40 volt of zo wisselstroom leveren. Als dat goed is zal het inderdaad de regulator rectifier zijn.
 
Bij hem gaat het lampje juist niet aan, niet bij contact aan, niet bij stationair lopen. Op 1 van de draden heb ik 45 volt wisselspanning gemeten op de stekker, de andere draad nul... Stekker eraf en 30 volt op beide draden, nu nieuwe stekker op. Spanning over accu bij draaiende motor 13,5 volt, maar wisselt niet meer met toerental.

Lampje blijft uit, ook als je er een ander lampje in doet brand dat niet. af en toe meet je 11-12 volt op de draden naar het lampje en als je dan de boel weer aansluit brandt het lampje heel zwak en blijft aan, tot je het contact uit zet en dan weer aan, dan blijft het lampje weer uit.

het is allemaal begonnen nadat hij een voedingskabel voor een navigatie op de accu heeft aangesloten, maar die aansluiting weer weghalen of de zekering eruit maakt geen enkel verschil. Dus dat het probleem nu optreedt is waarschijnlijk ongelukkig toeval.
 
Dat eerste is goed, constante 13/14 volt is prima.

Dat laadlampje (nr10) zit met 1 kant aan de accu plus (geschakeld via je contact) en de andere kant naar de spanningsregelaar uitgang, die dus ook 13/14 volt geeft als hij het doet. Gezien je wel een ladende accu hebt denk ik toch dat je ff de bedrading van en naar het lampje moet nalopen. Misschien zit daar eens stekkertje niet helemaal lekker.

Ander puntje die je ff moet checken is of de spanningsregelaar wel goed aan de massa zit. nr 31 is de spanningsregelaar. deze zit via de behuizing aan de massa. Als deze niet goed is, dan gaat het lampje ook niet branden :)

1100California_Carbu_1994 wires.gif
 
Bedankt voor de tips. Als ik tijd heb ga ik van het weekend weer effe bij hem langs...

Er zat inderdaad een aardedraad aan de behuizing... ik heb alleen niet gecontroleerd of die voldoende massa had... voornamelijk omdat ik niet precies wist hoe dat lampje werkr bij die ducatie systemen...

Zoals gezegd; ik ken alleen de oudere bosch installaties
 
Terug
Bovenaan Onderaan