Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

Vorig jaar ook gereden hoor... zelfs naar guzzi treffen geweest... diverse forummensen in het echie gezien enzo....

Maar vond het spul net iets te veel toeren maken enzo... dus groter achterwiel...

Maar groter achterwiel veranderd de balhoofdhoek en de naloop... dat is niet oke.... dus voorkant moest een gelijke hoeveelheid omhoog etc etc.

De correctie van de voorste zijspan bevestiging is gelijk gedaan... alleen nog even nieuwe bevestiging voor de stuurdemper verzinnen en bouwen... doordat de schoorstang voor hoger zit nu past de stuurdemper net niet meer...
 
Laatst bewerkt:
ondertussen hobbelen we gewoon verder met wat klein geneuzel uit de buurt van de pas geverfde delen....
Bekijk media item 1359051
daarna met de stuurdemper gaan rommelen.... dus paar stukjes opnieuw verven morgen....

wat verschillende montage mogelijkheden geprobeerd... maar uiteindelijk is het simpelste dus de originele bevestiging van de schoorstang afzagen en een cm of 2-3 lager opnieuw vast lassen....

mooie kans om te zien of ik nog een beetje autogeen kan lassen, dat is alweer een tijdje geleden en tot nu toe heb ik het meeste gesoldeerd en de echte belangrijke dingen zijn door Leo gelast...

dit is precies een mooi beugeltje waar solderen net niet sterk genoeg is maar waar een niet helemaal goede las ook geen issue is... als het afbreekt gebeurt er verder niets ernstigs... zeker met het huidige rijwieldeel is de demper bijna niet nodig.
 
Hardsolderen is toch hartstikke sterk? Hele raceframes werden gesoldeerd. Vooral Engelse frames maar ook Nico Bakker soldeerde zijn frames.
 
Hardsolderen is toch hartstikke sterk? Hele raceframes werden gesoldeerd. Vooral Engelse frames maar ook Nico Bakker soldeerde zijn frames.
dat klopt wel maar volgens mij niet voor een dunne strip kops op een pijp... ik kan me vergissen uiteraard... en dan hoor ik dat ook graag..

opties zijn simpel voor mij, ik heb hardsoldeer zowel zilver als messing, en gewoon lasdraad voor autogeen... aan boord veel gelast, met wisselend succes op dat oude ijzer... maar dat is gewoon dik 20 jaar geleden toen ik dat wrak nog had.
 
Rudi Ottenhof soldeerde ook zijn frames. De laatste was titanium buis.
Ik denk dat het best gaat, als je een beetje lengte weet te krijgen. Een centimeter of vier lijkt me voldoende voor een stuurdemper. Op de K75 had ik een kunststof klem voor de stuurdemper. Het doet allemaal niet veel, als het maar niet tordeert.
 
oppervlak te solderen is 2x20 mm, zal vanavond even foto maken.... nogmaals voor mij maakt de uitkomst niet uit alle mogelijkheden autogeen zijn uitvoerbaar. (en heel eerlijk? ik moet mijn lassen ook weer eens opfrissen... )

ps: als ik het soldeer ga ik denk ik wel met een "lug" werken om meer hechtings oppervlak te hebben.
 
na wat heen en weer appen met de wijzen uit het oosten... besloten dat messingsoldeer sterk genoeg zou moeten zijn.

Wel vond Leo de strip (origineel EZS... ik ben onschuldig...) wat dun.. dus die heb ik gelijk L-vormig gemaakt...

eerst de originele strip op zijn nieuwe plaats en nog een keer goed passen...
Bekijk media item 1359062
dan de verstevigings strip ertussen...
Bekijk media item 1359061
afwerken... gronden en de schoorstang opnieuw spuiten
Bekijk media item 1359060
 
je kunt de sterkte veel verbeteren door aan beide kanten van de strip een driehoekje toe te voegen om het aanhechtingsvlak te verdubbelen.
 
gaffel is nog niet "klaar" toespoor moet nog gecontroleerd omdat de complete bevestiging voor gewijzigd is.... spuit ik wel een beetje bij in het werk, na montage... lak blijft bij montage op die gaffels toch niet zitten, daarvoor is de passing te strak....

heb ik voor de bovenkant komend weekend gedaan vanavond....
Bekijk media item 1359074
Bekijk media item 1359073
Bekijk media item 1359072inclusief de beschadigingen aan de vorkpoten door het naar beneden meppen... en de klem voor de stuurdemper...,.
 
eigenlijk moet ik alleen nog een keer kijken waarom de gaskabels niet netjes gelijk lopen.... dat snap ik niet helemaal.... maar het werkt wel verder..... maar zo met de kuip eraf valt het wel errug op.....
 
Shipssss het is weer belastingtijd... dus denk niet dat er veel aan de oude dame gedaan wordt dit weekend... voor dat ik mijn financiele shit genoeg op orde heb om het door te kunnen sturen naar mijn belastingmeneer is het weekend voorbij🙄
 
woww it is.... wel volledig mijn eigen schuld hoor... mijn financiele administratie heeft last van het zelfde fenomeen als mijn gereedschap en motoronderdelen.....
De zooi die ik op moet sturen komt van verschillende partijen in de loop van de maanden rond de jaarwisseling binnengedruppeld... en ik ruim dat dan netjes op zodat ik de aangifte in orde kan maken.... dus tegen de tijd dat alles compleet is en de vraag van mijn belastingconsulent komt waar de zooi blijft??? ligt alles op 4 verschillende plaatsen waarvan ik er 5 niet meer weet te vinden:(
 
moet ik wel eerst weten waar het ook alweer ligt... 1 maal gescanned staat alles netjes op de pc
 
moet ik wel eerst weten waar het ook alweer ligt... 1 maal gescanned staat alles netjes op de pc
Vandaar scan app. Voor volgende keer. Dan is de drempel lager om meteen bij binnenkomst te scannen.


Zelf heb ik alles op digitaal staan. Niks meer op papier.

Tijdens invullen, op het moment het voorbij komt, zoek ik het erbij. Dankzij de wachtwoord app in chrome hoef ik ook niet te zoeken naar alle wachtwoorden dan.

Met alleen loondienst en hypotheek is het bij mij ook niet spannend genoeg om te laten invullen.
Het is enkel de voor ingevulde getallen controleren.

Maar heb je allemaal weinig aan nu :P
Succes met zoeken!
 
Vandaar scan app. Voor volgende keer. Dan is de drempel lager om meteen bij binnenkomst te scannen.


Zelf heb ik alles op digitaal staan. Niks meer op papier.

Tijdens invullen, op het moment het voorbij komt, zoek ik het erbij. Dankzij de wachtwoord app in chrome hoef ik ook niet te zoeken naar alle wachtwoorden dan.

Met alleen loondienst en hypotheek is het bij mij ook niet spannend genoeg om te laten invullen.
Het is enkel de voor ingevulde getallen controleren.

Maar heb je allemaal weinig aan nu :P
Succes met zoeken!
Ik heb mn hele administratie al ruim meer dan 5 jaar volledig digitaal. Als je eenmaal gewend bent, wil je absoluut niet meer anders!
 
Alles valt of staat met de discipline om iets direct te verwerken... ik zie het... zeg tegen mezelf dalijk gelijk even doen.... maar eerst dit afmaken... tegen de tijd dat dalijk is aangebroken ben ik het allamg weer vergeten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan