Zumo 550 en Uclear HBC 200 bluetooth probleem

Beekberger

MF veteraan
12 mei 2010
3.217
1.383
Ik heb dus een Zumo 550 en een Uclear HBC 200 Force headset en sinds enige tijd een probleem met het pairen via bluetooth van die twee. Het werkte allemaal prima en van de ene op de andere dag werkt het niet. Als ik aangeef dat er een verbinding tot stand gebracht moet worden krijg ik de melding van de Uclear set (toontje via de speakerset) dat er een verbinding is gemaakt en op de Zumo 550 is op het scherm te zien dat hij verbonden is met een headset. Maar ik hoor daarna geen instructies van de Zumo 550 en in het begin werkte het wel! Alles werkt verder prima (telefoon naar Uclear), maar met of zonder telefoon er bij, geen navigatie-instructies via de headset. Vragen aan Uclear (zowel in de USA als BITwave in Ede) levert nul komma nul antwoord op. Ze reageren niet eens op een (hulp)vraag! Zal ook wel via hun bluetooth verbinding gaan!
Dat is dan mooi waardeloos voor een product dat zo'n € 150 euro kost.
Vrees dat ik de boys van Waypoint maar eens moet bezoeken. Zij verkopen die spullen nu ook.
Iemand ervaring hiermee of een oplossingsrichting?
 
Laatst bewerkt:
Dag Paul,

Wat vervelend te horen dat je problemen ondervind met je UCLEAR!

UCLEAR doet er alles aan om haar klanten (tijdens werkdagen) binnen 24 uur te helpen. Dit kan uiteraard telefonisch of per email. Naar aanleiding van bovenstaande bericht hebben wij gecontroleerd of we per abuis uw mail over het hoofd hebben gezien. Bij controle is gebleken dat wij helaas geen bericht van u hebben mogen ontvangen (behalve uw product registratie). Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit nogmaals te doen naar het volgende adres: sales@uclear-europe.com. We hebben voor uw 'probleem' namelijk ook uiteraard een passende oplossing.

Mocht u liever één van onze dealers bezoeken (deze kunt u in onze dealer locator vinden op onze website: www.uclear-digital.eu) dan kan dit uiteraard ook, zij zullen u tevens zo goed als kan op weg helpen!

Met vriendelijke groet, team UCLEAR Europe
 
Ik heb de indruk dat het misschien helemaal niet aan de headset ligt, maar dat de stem in je zumo misschien een beetje verkouden is.

Probeer eens of je in de autosteun wel gesproken aanwijzingen krijgt? Of via de uclear met een andere geselecteerde stem?
 
Ik heb vanavond mbv JDM de stem van Clair opnieuw geinstalleerd en ga morgen even rijden. Kijken of het oude bestand van Claire misschien kapot/corrupt is. Ter info: de 550 is helemaal uptodate qua software versie en kaarten, Uclear helemaal uptodate qua software (kreeg een paar maanden geleden al de melding via email dat er een nieuwere versie was). Krijg ook bij inschakelen de bevestiging op de 550 dat er een connectie is en via de Uclear de "beep" dat er een verbinding is gemaakt en op het moment dat Claire wat "zegt" hoor ik zelfs een klikje dat er een poging van de 550 is om via de Uclear wat te melden, maar geen stem! Mijn telefoon werkt overigens perfect via Uclear verbinding, maar kan helaas niet connecten met de 550.
Voor de duidelijkheid: ik ben zeer in mijn nopjes met de Uclear en de 550, ik wil alleen dat het weer werkt, want het heeft prima gewerkt. Zelfs in Duitsland onder het rijden de telefoon opnemen, een gesprek afhandelen/ophangen en weer gewoon de rijinstructies krijgen.

Oh en ter correctie (mijn fout) van mijn kant, het was geen email maar ik heb het ingevuld op het contact formulier, |(
Zoals in dat programma werd gezegd : "Wordt vervolgd" en dank voor de respons.
 
Laatst bewerkt:
Yes ! *O*
Wat Hans hierboven suggereerde heeft gewerkt. Claire heeft weer stem. Ik ga er maar vanuit dat het geluidsbestand corrupt is geraakt, want de nieuwe Claire praat weer duidelijke taal. Heb voor de zekerheid ook wat MP3 er op gezet en die wordt keurig even weggedrukt als Claire mijn aandacht wil. Ook combi bellen en navigeren werkt weer zoals het moet. Nou nog iets mooier weer en :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan