Brinkmeister
MF veteraan
- 16 nov 2003
- 1.207
- 650
Afgelopen zondag deze gereden:
https/www.routeyou.com/...oermotorroute/dijkroute-2
Ik heb deze route vorige week zelf getekend, ik was wel benieuwd en zondag leek het weer wel aardig.
Nou ja, 's morgens was het nog vies koud. En omdat het geen snelle route was, moest ik toch echt een keer vertrekken, dus zo rond 12.30-13.00 had ik me in spijkerbroek, motorbroek, t-shirt, thermoshirt, trui en motorjas gehesen (wintervoering kwijt, ik zou toch zweren dat ik 'm vorige week ergens had zien liggen). Winterhandschoenen aan, handvatverwarming aan en gaan.
De Lekdijk vanaf Vianen is bekend terrein, maar blijft leuk. Bij Everdingen rechtsaf de Diefdijk op heb ik afgelopen herfst ontdekt, toen ik een binnendoorroute op weg naar de Eifel aan het maken was. Daarmee kom je uit bij de Linge, een smalle en ronduit idyllische slingerroute langs Acquoy en door Gellicum en Rumpt, plaatsen waarvan ik het bestaan niet eens vermoedde. Daarna doorsteken richting Haaften, om bij de Waal te komen.
De Waalbandijk is mooi, maar helaas in renovatie waardoor ik tussen pakweg Ophemert en Tiel een omweg moest vinden. Nogal aan het rondrijden en zoeken geweest, maar na Tiel werd de route weer dikke prima. Ik begon echter wel serieus af te koelen. Zo erg, dat ik overwoog weer naar huis te gaan. Zo ergens rond Dodewaard was ik er even klaar mee, draaide ik de dijk af en ben ik richting de A15 gereden. Navigatie op "naar huis"gezet, nog maar 35 minuten terug, maar bij afslag Rhenen had ik alweer zin om binnendoor te gaan en heb ik de route weer aangezet.
Ik was bij Rhenen de Nederrijn even overgestoken, maar na het weer activeren van de route werd ik teruggeleid over de Rijnbrug en hervatte de route op de Marsdijk, richting de Rijnbandijk. Ook weer een mooie route, en wat de hele rit al opviel was dat uiterwaarden nog behoorlijk vol staan. Mooi gezicht, dat ondergelopen land. Ter hoogte van Eck en Wiel wachtte de veerpont richting Amerongen, en een prachtig uitzicht over het achtergelegen heuvellandschap.
Tevens de enige stop die ik voor een foto heb gemaakt en de enige keer dat ik af ben gestapt, omdat mijn handschoen viel.
Vanaf de exit van de veerpont was het bekend terrein, de Lekdijk tussen Nieuwegein en Amerongen is zo'n beetje mijn achtertuin. Dus gummen naar huis, de tank was volgens de boordcomputer ook bijna leeg.
Ik heb de route dus wat ingekort, maar in potentie is het een hele leuke route, al zeg ik het zelf . Het stuk vanaf Arnhem heb ik eerder gereden, dat is ook gewoon mooi. Dijken rijden is leuk, want bochten en uitzicht. De Tiger 1050 gedraagt zich op de Dunlop Mutants voorbeeldig. Nergens verrassingen, dus blijkbaar overal grip. Verder is de grote 1050 een toerbuffel geworden in deze setup, maar laat 'ie zich nog steeds als een sportmotor rijden. Dus je zit meer dan comfortabel, ik heb tenslotte 3 uur continu op de motor gezeten zonder een centje pijn, maar kan er nog steeds vol enthousiasme iedere bocht mee aanvallen. De nieuwe voorruit en handvatverwarming houden het ook met de semi-winterse omstandigheden nog een beetje draaglijk, al moet je natuurlijk geen wonderen verwachten.
https/www.routeyou.com/...oermotorroute/dijkroute-2
Ik heb deze route vorige week zelf getekend, ik was wel benieuwd en zondag leek het weer wel aardig.
Nou ja, 's morgens was het nog vies koud. En omdat het geen snelle route was, moest ik toch echt een keer vertrekken, dus zo rond 12.30-13.00 had ik me in spijkerbroek, motorbroek, t-shirt, thermoshirt, trui en motorjas gehesen (wintervoering kwijt, ik zou toch zweren dat ik 'm vorige week ergens had zien liggen). Winterhandschoenen aan, handvatverwarming aan en gaan.
De Lekdijk vanaf Vianen is bekend terrein, maar blijft leuk. Bij Everdingen rechtsaf de Diefdijk op heb ik afgelopen herfst ontdekt, toen ik een binnendoorroute op weg naar de Eifel aan het maken was. Daarmee kom je uit bij de Linge, een smalle en ronduit idyllische slingerroute langs Acquoy en door Gellicum en Rumpt, plaatsen waarvan ik het bestaan niet eens vermoedde. Daarna doorsteken richting Haaften, om bij de Waal te komen.
De Waalbandijk is mooi, maar helaas in renovatie waardoor ik tussen pakweg Ophemert en Tiel een omweg moest vinden. Nogal aan het rondrijden en zoeken geweest, maar na Tiel werd de route weer dikke prima. Ik begon echter wel serieus af te koelen. Zo erg, dat ik overwoog weer naar huis te gaan. Zo ergens rond Dodewaard was ik er even klaar mee, draaide ik de dijk af en ben ik richting de A15 gereden. Navigatie op "naar huis"gezet, nog maar 35 minuten terug, maar bij afslag Rhenen had ik alweer zin om binnendoor te gaan en heb ik de route weer aangezet.
Ik was bij Rhenen de Nederrijn even overgestoken, maar na het weer activeren van de route werd ik teruggeleid over de Rijnbrug en hervatte de route op de Marsdijk, richting de Rijnbandijk. Ook weer een mooie route, en wat de hele rit al opviel was dat uiterwaarden nog behoorlijk vol staan. Mooi gezicht, dat ondergelopen land. Ter hoogte van Eck en Wiel wachtte de veerpont richting Amerongen, en een prachtig uitzicht over het achtergelegen heuvellandschap.
Tevens de enige stop die ik voor een foto heb gemaakt en de enige keer dat ik af ben gestapt, omdat mijn handschoen viel.
Vanaf de exit van de veerpont was het bekend terrein, de Lekdijk tussen Nieuwegein en Amerongen is zo'n beetje mijn achtertuin. Dus gummen naar huis, de tank was volgens de boordcomputer ook bijna leeg.
Ik heb de route dus wat ingekort, maar in potentie is het een hele leuke route, al zeg ik het zelf . Het stuk vanaf Arnhem heb ik eerder gereden, dat is ook gewoon mooi. Dijken rijden is leuk, want bochten en uitzicht. De Tiger 1050 gedraagt zich op de Dunlop Mutants voorbeeldig. Nergens verrassingen, dus blijkbaar overal grip. Verder is de grote 1050 een toerbuffel geworden in deze setup, maar laat 'ie zich nog steeds als een sportmotor rijden. Dus je zit meer dan comfortabel, ik heb tenslotte 3 uur continu op de motor gezeten zonder een centje pijn, maar kan er nog steeds vol enthousiasme iedere bocht mee aanvallen. De nieuwe voorruit en handvatverwarming houden het ook met de semi-winterse omstandigheden nog een beetje draaglijk, al moet je natuurlijk geen wonderen verwachten.