Hellracer
Pas op! Schwenkt uit!
Dan komt dan mooi uit, mijn GSX is uit 83 en ik heb hem in 96 in gebruik genomen zonder knipperlichten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dit onderwerp weer eens wat aandacht geven....
Ik sprak afgelopen weekend iemand die zijn lpg installatie heeft laten keuren. Vervolgend kreeg hij een nieuw kentekenbewijs met de vermelding gas als brandstof. En tevens L4e als voertuigcategorie. Dat is een motor-met-zijspan !
Dat zou dus inhouden dat als je aan een motor (= categorie L3e) een zijspan bouwt, dit voertuig niet meer in overeenstemming is met het kentekenbewijs.....
Maar het keuren van een zijspan is niet verplicht.
Volgens mij klopt dit niet. Jij rijdt in Spanje, dus je hebt je te houden aan de SPAANSE wetgeveing.
Ik woon in Belgie en mag hier met een autorijbewijs op een 125cc motor rijden. Ik mag niet in Nederland ermee rijden, want in Nederland heb je ook voor een 125cc een MOTORrijbewijs nodig. Kan ik moeilijk zeggen dat omdat ik in Belgie dat wel mag en dus in nederland het ook mag.
voorbeeld: Dit jaar is het verboden om in Belgie met korte broek en t-shirt op de motor te rijden. Volgens mij is in Nederland al wat langer verplicht om beschermende kleding te dragen.
Denk je echt dat ik vorig jaar met mijn korte broejk en t-shirt in Nederland te kunnen rijden? Als ze me hadden aangehouden hadden ze me uitgelachen als ik zei dat ik in Belgie wel zo mag rijden.
nee, je hebt je te houden aan de wet van het land waar je in bent.
Zeg Mike, weet je zeker dat je goed zit te quoten?
Zeg Mike, weet je zeker dat je goed zit te quoten?
Nee, ik zie daar geen gevaar in. Ik mag gewoon een motor voorzien van een zijspan. De Nederlandse wetgeving is daar helder in. De L4 keuring heeft de overheid nooit werk van gemaakt.
Ik mag toch ook een kuip, of koffers op mijn motor zetten?
Als de verzekering moeilijk wil doen zullen ze een grond moeten vinden.
Hier was ik eigenlijk ook al bang voor, de verzekeraar wil het wel verzekeren, maar als puntje bij paaltje komt niks uitkeren omdat er op een papier een L3 staat ipv. een L4
Ik snapte het ook even niet helemaal maar het is gewoon een bericht iut 2011 wat gequote word.
Dit betekent waarschijnlijk voor de meesten einde verhaal zijspannen, voor mij toch zeker.Ik wil nog eens even wat kwijt, in Belgie (en neem aan dat dat in alle EU landen zo is) gelden stricte regels voor de conformiteit van voertuigen. Er mag zeer zeker niet om het even wat aan voertuigen worden geschroefd. Ik heb raad gevraagd bij de overheid, dit was het antwoord:
[knip]
Dit betekent waarschijnlijk voor de meesten einde verhaal zijspannen, voor mij toch zeker.
Ben met zijspan begonnen omdat ik van de auto af wil en zo goedkoper wil rijden. Een L4 op de papieren ga je niet gauw vinden...
Mijn vorig spannetje dat nu bij Doudou staat zou wel in aanmerking komen voor een goedkeuring (alhoewel, MuZ fabriek is gestopt), maar gezien de kosten is het voor zo'n motor niet waard.
Waarom doen overheden altijd zo moeilijk