Wat het voertuig betreft heb je gelijk.Dag Oma.
Meer dan 14 dagen geleden!
Wouw!
Dan hebben de rijders/lezers zitten slapen, misschien?
Ik had altijd geleerd dat de wet geldt van het land waar het voertuig geregistreerd staat.
Ik heb indertijd met m'n Dnjepr met Nederlands kenteken gereden, in Duitsland, waar het type niet was goed gekeurd.
Het zou van de gekke zijn als je in een Europees land wel met een bepaalde motor, of met een span met passagier, mag rijden, dat dan in een ander land verboden zou zijn.
Nu ja, Europa maakt ons gek met allerlei rare wetten, dat weer wel....
Ik kom niet vaak in Spanje, dat weer niet, maar ik zou die plaatselijke flikken mooi een bon laten uitschrijven, als ik daar met passagier in de bak zou rijden.
En ik zou die bon aanvechten, en niet betalen, nooit betalen.
(Makkelijk praten, dat geef ik toe, ik kom niet vaak in Spanje, en heb op het moment geen span...)
En het lijkt me van de gekke!
Groeten,
Doudou
Alleen alles wat er omheen hangt niet. Als je in een land een geel hesje aan moet, of een gevarendriehoek bij je moet hebben geldt dat ook voor buitenlanders. Dat zijn de uitrustingseisen. Het zou ook te gek zijn als Belgen verplicht een leren pak aan moeten en wij als Nederlanders in onze korte broek op de motor door België mogen rijden.
Maar wat motoren betreft heb je gelijk, een Nederlandse zelfbouw krijg je in Duitsland nooit op kenteken, maar je mag er in Duitsland als Nederlander wel op rijden.