Zijspan stoel, welke?

GSlandrover

MF veteraan
Donateur
28 jul 2014
2.034
770
Ik vraag het even in een apart topic, zoekfunctie gaf weinig resultaat.

Welke stoel gebruiken jullie in het span? Ik neig erg naar deze;
mega3115.jpg


Maar is een 'hoofdsteun' wel zo handig ivm helm? Ik wil in ieder geval geen stoffen bekleding, ik weet zelf hoe ik ben. Het moet gewoon met een tuinslang schoon te maken zijn.
Zoontje van 6 zal er het meest gebruik van maken, deze stoel is handig icm een gordel.

Tips zijn erg welkom, ik zit aan een max breedte van 52 cm vast.
 
Ik heb gewoon zelf iets gemaakt.
Houten plaat, stuk schuim, stuk skai en een beetje klooien op de naaimachine. Best leuk om te doen en een perfect passend stoeltje als resultaat tegen minimale kosten.
Het is in 2 delen, de zitting is ook handig als er iemand vergeten is om een stoel mee te nemen naar bijvoorbeeld het EGT.

Als je een kant en klaar stoel wilt kun je ook eens kijken naar bootstoeltjes, die zijn ook goed af te spuiten en zien er gelijk mooi sjiek uit.
 
Ik heb best wat van deze liggen;
imgp3265.jpg

Zijn militaire landrover zittingen en rugleuningen. Beetje zelfde idee als de stoelen in de Ural bakjes. Als ze nat zijn duurt het toch best lang voordat het weer knap is. Zal eens op boot stoeltjes zoeken, maar meestal als het voor watersport is, is de prijs meteen hoog ;-)

Bedankt iig

Edit; bootstoeltje is mss helemaal zo gek niet. Kwam dit tegen;
X2_Deluxe_Bootstoel.jpg


Neerklapbare rug is ook handig, mijn bagagevak is open achter de rugleuning. Prijs is ook netjes..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb destijds van kwastert twee kartstoeltjes overgenomen. Zijn kunststof kuipjes die heel goed tegen water kunnen en die de kids ook nog eens heel veel zijdelingse steun geven. Geen idee wat ze nw kosten, maar google kan je daar vast wel mee helpen
 
Het bootstoeltje wat ik hier plaatste heeft nagenoeg hetzelfde frame als de 50jr oude landrover stoeltjes. Ik heb in de grote hoop een nette grijze gevonden en die gaat erin.
Het bakje dat ik heb, heeft een hoge achterkant en dus diep bagage vak. Dat is achter de rugleuning open. Handig want de stoel die ik nu heb heeft een neerklapbare rugleuning.
 
Terug
Bovenaan Onderaan