Zijspan(nend)

Jer0en

Die hard MF'er
9 nov 2010
440
78
Veldhoven (Noord Brabant)
Hallo allemaal,

Ik had stiekem in het algemene zijspan topic al vermeld dat ik druk bezig ben met een span.
En het is zover, althans ik heb de knoop doorgehakt en er gaat een span komen, een Dnepr.
Er moet nog wel een hoop gebeuren maar als het goed is gaat dit de komende maand gebeuren en hoop ik in april mijn eerste zijspan meters te kunnen maken.

Ondertussen al veel mee gelezen (aangemeld bij UDCN.nl) en veel geleerd. Eén van de belangrijke zaken is toch wel "les" nemen in zijspan rijden. Ik ben dan ook benieuwd of er mensen in de buurt van Eindhoven wonen, Veldhoven om precies te zijn. Of iemand nog goede adresjes weet in de regio.

Ik ga het zitje in de bak zelf maken dus als het span in mijn bezit is, is het werk zeker nog niet gedaan. Ook hoop ik rijdende weg de motor te leren kennen en het span te personaliseren.

Mochten er tips, tricks en andere (leuke) opmerkingen zijn, shoot!

Dit wordt em:
full


Nu mijn Honda CB250 en Suzuki Savage nog verkopen :P
 
Laatst bewerkt:
Zit alvast goed in de verf zo te zien. Leuk man, veel plezier ermee en welkom hier!
 
Welkom, en wat heb je nog een verschrikkelijke hoop werk.
Ik zou er voor kiezen de Dnepr te laten voor wat hij is, de bak te verlagen en aan de Ravage te knopen. Ook veel werk, maar wel mooi en redelijk betrouwbaar.
 
Het werk aan de Dnepr wordt gedaan, ik ben zelf nog niet heel vaardig in sleutelen, lassen en alles wat erbij komt kijken om de bak passend aan de Savage te maken.
Dus het is een kwestie van geduld en dan hangt er een kopklepper in die helemaal is nagelopen en opnieuw in elkaar gezet is.
De Savage is ook gaaf, ruim 1,5 jaar heel veel plezier van gehad maar nu tijd voor iets anders.
Ik hoop dat ik iemand anders blij kan maken met de ls650 en dat ik blij word met de Dnepr!
 
Laatst bewerkt:
Jeroen, succes met de nepperd en hopelijk zien we je een keer op een van onze UDCN treffens. rijscholen vinden zal even zoeken worden. er zijn wel genoeg mensen die je wat willen uitleggen denk ik.

groet,

Benno
 
Leuk ding hoor!
Heel wat leuker dan zo'n Soes Blamage. Ik heb ook een tijdje zo'n halve Harlie gehad maar ik vondt het helemaal niks: te klein, te weinig vermogen, teveel gestamp, te laag, te veel schakelen zonder versnelling en een veel te hoge cilinder met een veel te kleine olieleiding er naar toe. Altijd versleten nokkenassen en uitgestelde nokkenaskettingspanners.

Als je nog niet veel sleutel ervaring hebt krijg je dat vanzelf wel met een Dnepr. En dat bedoel ik niet op een verkeerde manier, ik bedoel dat het sleutelen erg vriendelijk is aan zo'n oerfiets. En dat je dat vaker zult moeten dan aan een CB250 weet je hopelijk zelf al.
 
Haha, ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij een prima motor was om mee te beginnen. Ik zit tot juli nog vast aan de 25kw beperking dus mijn keuze was beperkt en ik wilde geen buikschuiver.

Mijn CB250 was een sleutelproject, hij rijdt wel maar moet een hoop aan gebeuren dus weinig ervaring met de Honda. (Ding staat te koop voor 200 euro ;) )
 
Die Dnepr op het plaatje is een oerbetrouwbaar ding :+

Gefeliciteerd hoor, mooie keuze. En ze zijn technisch best wel redelijk in orde te krijgen. Zoals al eerder gezegd, sleutelen leer je dan vanzelf wel :P.
 
Leuk!!

Zo ben ik ook begonnen, kijk maar: klik

Veel plezier ermee, heb ik namelijk ook gehad!!
(Spannetje rijd overigens nog steeds, heb de nieuwe eigenaar vorige week toevallig nog gesproken, heeft er alleen een nieuwe accu in gezet, en verder nog niets anders mee gedaan als gereden hahaha)
 
Aan die Dnepr op het plaatje kan in ieder geval (nog) weinig kapot :+

Er zijn op een paar uitzonderingen na wel weinig Dneprs te vinden op MF, helaas...
Dan nog maar een foto, van achter issie ok mooi :Y
full
 
Helaas nog geen nieuws over de dnepr maar was wel benieuwd naar een aantal zaken omtrent het zijspannen.

- Waar parkeren jullie je span, gewoon op de stoep of in een vak met een ticket?
- Zetten jullie je span overal op slot, en hoe?
- Zijn er in het zuid-oosten des lands nog wat enthousiaste zijspanrijders?
 
- Komt nauwelijks voor dat ik met mijn span ga winkelen in de stad ;)
- Span gaat op slot als ik er bij vandaan ga en hij openbaar is geparkeerd
- Ik denk wel dat er in het zuid oosten enthousiaste zijspanrijders zijn ;)
 
- op de stoep mits het een hele brede stoep is ( niet in de weg zetten ) anders koekblikvak
- heb tegenwoordig ( verplicht door verzekering ) ART4 schijfremslot
- vast wel, toch, misschien? :P
 
Helaas nog geen nieuws over de dnepr maar was wel benieuwd naar een aantal zaken omtrent het zijspannen.

- Waar parkeren jullie je span, gewoon op de stoep of in een vak met een ticket?
- Zetten jullie je span overal op slot, en hoe?
- Zijn er in het zuid-oosten des lands nog wat enthousiaste zijspanrijders?

Ik parkeer mijn spannen overal waar ik moet zijn, meestal in een vak, anders half op de stoep, dus bak op het trottoir en motor op straat!
Op slot? dat deed ik meestal alleen op grote parkeerplaatsen, zoals op de school waar ik een opleiding volgde. Maar de mijne is aangepast aan mijn "beperking", dus ik zie er niet gauw iemand mee wegrijden!
En ja, ik ben zelf een enthousiaste zijspanrijder woonachtig in het zuid-oosten en zo ken ik er nog wel meer!
 
parkeren overal waar ze passen maar eigenlijk nog nooit in een Parkeergarage geprobeerd. OP slot hangt ervanaf. De rus als ik met een groep weg ben nooit. De BMW altijd. Met de rus komen ze toch niet zomaar weg. Olga laat zich niet door iedereen berijden.

Zuidwestbrabant is de lokatie
 
De zuid kant van het midden van Noord-Brabant ook goed?

Als ik een slot in de bak gooi verdubbelt de dagwaarde van het geheel!
 
meestal zet ik m neer waar t past/ik moet zijn/weinig er last van hebben. Op slot? Dan weet 't ding niet wat 'm overkomt. Er ligt volgens mij wel iets van een slot in maar dan moet ik even graven...
 
Ik ben nog een beetje aan het twijfelen, nu verwacht ik niet dat er hier snel iets wordt weg gehaald maar ik ben niet van plan om mijn motor elke keer binnen te zetten waardoor ze dus wel veel nachtjes onder de open hemel bivakkeert....

Het leek mij misschien nog een plan om op één van de parkeervakken een steen te verwijderen en er een pin oid. in te metselen met een oog waar ik mijn motor aan vast kan leggen.
Of draaf ik nu door :P
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog een beetje aan het twijfelen, nu verwacht ik niet dat er hier snel iets wordt weg gehaald maar ik ben niet van plan om mijn motor elke keer binnen te zetten waardoor ze dus wel veel nachtjes onder de open hemel bivakkeert....

Het leek mij misschien nog een plan om op één van de parkeervakken een steen te verwijderen en er een pin oid. in te metselen met een oog waar ik mijn motor aan vast kan leggen.
Of draaf ik nu door :P

Nee hoor, lekker doen wat jij wilt ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan