daddyphilipsen
Resurrected, by the mercies of Nuts
- 31 mei 2008
- 17.443
- 36.255
Zo'n 1,9tdi vw blokje met 150pk ombouwen en pas maken in een motorfiets zou wel wat zijn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dank! Dan hoef ik hier niet verder over na te denken.Topsnelheid 75 km/h. Acceleratie van een snelle bromfiets. Verbruik geen idee, ik heb denk ik 20 km gereden.
Je doet het niet voor de besparing, maar voor de fun. De Enfield Diesel heb ik 18 jaar gehad - en dat was blijkbaar de leukste motor. Paar leuke trips naar de UK mee gemaakt naar een zusterclub. In de heuvels had ik het voordeel dat ik minder hoefde terug te schakelen dan de veel sterkere benzine Enfields. Ik kon ze goed bijhouden ook: want de Diesel enfield was toen de enige Enfield die je volgas kon rijden. Nadeel voor de acherliggers: heuvelopwaards werd de roetproductie wat hoger, en aan het eind van de rit werden sommigen kotsmisselijk van de walm.
Mijn gedachte. De Hatz 1B50 weegt 58 kg schoon aan de haak. Vermogen: 10 pk. De smart 3 cylinder diesel weegt 100 kilo, met 40 pk. Dat begint erop te lijken. Het moet alleen wel passen.
Frituurvet/olie: Juist niet, dat ruikt naar oliebollen (echt waar!). Nadeel: de binnenkant van de verbrandingskamer ziet er dan nog smeriger uit dan een ranzige frituurpan waar het vet al 10 jaar niet van vervangen is, en je verstuivers vervuilen bij de gaatjes zodat de Diesel - ehhh frituurolie rechtstreeks op de cylinderwand terecht komt (en de motorolie gaat vervuilen).
Star twin uit Loenen heeft deze gemaaktZo'n 1,9tdi vw blokje met 150pk ombouwen en pas maken in een motorfiets zou wel wat zijn
Mooie VW-bus! Wel jammer van dat kentekenLeuk en apart spul die diesels!
Jaren geleden een keer in Hamm geweest, hierbij de foto's
Tuurlijk maar ik heb motor om naar werk te rijden.Je doet het niet voor de besparing, maar voor de fun. De Enfield Diesel heb ik 18 jaar gehad - en dat was blijkbaar de leukste motor. Paar leuke trips naar de UK mee gemaakt naar een zusterclub. In de heuvels had ik het voordeel dat ik minder hoefde terug te schakelen dan de veel sterkere benzine Enfields. Ik kon ze goed bijhouden ook: want de Diesel enfield was toen de enige Enfield die je volgas kon rijden. Nadeel voor de acherliggers: heuvelopwaards werd de roetproductie wat hoger, en aan het eind van de rit werden sommigen kotsmisselijk van de walm.