Er is weer een Guzzi in huize Halflive

Laten we niet vergeten dat dit topic over een Italiaantje gaat dat minstens 9 jaar stil gestaan heeft en het onderhoud tussen 1995 en 2010 niet heel erg betrouwbaar en gedocumenteerd is. Mechanisch zijn italianen goed, de elektrische componenten zijn in dit geval Duits, Japans en Engels.
Dit fietsje doet niet onder voor een Japans fietsje van 34 jaar oud.
Verder mag iedereen zijn/haar vooroordelen hebben, koop vooral een Honda.
 
Kan wel zijn, maar zou je ter verdediging ook zoiets schrijven voor een andere motor dan een. Italiaan? Niet dus. En dat, mijn vriend, noemen ze nou karakter.
Net als mijn Guzzi gisterochtend? Niet willen starten net als ik een belangrijke cursusdag heb? Noooooit laat hij me staan,...ook die ochtend niet, Na een minuut of 10 aan de druppellader in een keer. Bleek dus een slecht contact tussen dynamo en accu,... (2006 Guzzi) Karakter dus en op de minuut op tijd,..en geslaagd voor alle 4 toetsen,...no stress.
 
Heb jij ook zoveel kilometers gereden met de zelfde motor met minder reparaties ????

Ik rij BMW K.
Saai maar betrouwbaar.
Mijn K1100RS heb ik 165.000 km mee gereden, haast geen onderhoud aan gedaan,1 keer koppeling vervangen, 1 keer keerring van cardan vervangen, 1 verbrande klep vervangen na een hele snelle Autobahn rit (top 240km/u) met verkeerde bougies (mijn schuld).
Wel een behoorlijk verschil in vermogen ten opzichte van de Mille GT; 67pk vs 100pk (eigenlijk meer, want chiptuning).
Mijn K100 heeft bij 100.000 ook een nieuwe koppeling gekregen en ik heb een brandstofpomp vervangen.
 
Dit heeft dus niets te maken met waar dit topic mee gestart is .
Maar om nog een duit in het zakje te doen
Als de Italianen zo onbetrouwbaar zijn verklaar dan eens dat 95 % van de topics over problemen met japanners gaan en niet over Italiaanse motoren
Ben benieuwd waar dit op uit gaat komen ;)

Nou, simpel. Een Japanner die kapot gaat is opmerkelijk. Tenslotte open je eerder een topic als je een vliegende schotel ziet dan een Boeing 747, nietwaar? :+
 
De meeste topics worden geopend omdat mensen dingen aan het doen zijn waar ze geen vertand van hebben.
 
Nou, simpel. Een Japanner die kapot gaat is opmerkelijk. Tenslotte open je eerder een topic als je een vliegende schotel ziet dan een Boeing 747, nietwaar? :+
Ik heb 2 Suzuki's gehad, nieuw gekocht. Allebei enorme motorschade, de tweede gelukkig nog in de garantie.
Een Honda, nieuw gekocht, motorschade in de garantieperiode.
Met Italiaanse motoren geen last, Yamaha ook niet.
 
Ik heb een Bmw met Rotax blok,DellOrto gasklephuis en Brembo remmen,is op papier onverwoestbaar:+
 
Ik heb het het geluk meerdere motoren te hebben van zowel Engels , Japans en Indiaas fabrikaat .
De jongste en meest gebruikte is een Japanner , de rest is voor plezier ritjes.
Ze gaan allemaal stuk af en toe.......en dan maak ik ze weer.
 
Gisteren de condensators en de bougiekappen vervangen. Helaas, niet starten -O-
Met een losse bougie heb ik wel keurige vonken. Maar de eigen bougies heb ik er nog niet uit gehad, die kunnen wel verzopen zijn. Ik ga vanavond of van het weekend even de brander op de bougies zetten en dan nog eens proberen.
Intussen begin ik te vrezen voor het luchtfilter. Dat is het enige service onderdeel dat ik nog niet vervangen heb. Dat ding zal ook minstens 24 jaar oud zijn. Ik ben bang dat het bij mijn snelweg testrit dichtgeklapt is en nu vrijwel geen lucht meer doorlaat. Als ik van het weekend dus even gelegenheid vind zal ik die er ook maar eens uithalen.
 
Gisteren de condensators en de bougiekappen vervangen. Helaas, niet starten -O-
Met een losse bougie heb ik wel keurige vonken. Maar de eigen bougies heb ik er nog niet uit gehad, die kunnen wel verzopen zijn. Ik ga vanavond of van het weekend even de brander op de bougies zetten en dan nog eens proberen.
Intussen begin ik te vrezen voor het luchtfilter. Dat is het enige service onderdeel dat ik nog niet vervangen heb. Dat ding zal ook minstens 24 jaar oud zijn. Ik ben bang dat het bij mijn snelweg testrit dichtgeklapt is en nu vrijwel geen lucht meer doorlaat. Als ik van het weekend dus even gelegenheid vind zal ik die er ook maar eens uithalen.
Zou zomaar kunnen dat ie daarvan opknapt.Filter is ontiegelijk moeilijk te vervangen(vind ik) en wordt daarom mss nog wel eens 'vergeten'.
Het filter van mijn vorige guzzi kon je spinazie in zaaien....
 
Meen dat de V35 Imola II een lang rond luchtfilter had en die is wat makkelijker te vervangen dan dat recht hoekige exemplaar welke in de V65 en groter model zit
Die laatste is als je hem eruit hebt beter te vervangen voor een K&N exemplaar dan kan je 50.000km rijden voor je weer ermee moet gaan stoeien
 
Hele luchtfilterkast wegmieteren en 2 losse k&n filtertjes erop... iets grotere hoofdsproeier.... naald 1 standje omhoog en het blok loopt als een (rumourig) naaimachientje
 
Maar waarom brander op de bougies? Zitten ze zo vast? Wel uitkijken dat je de draad niet beschadigd dan.. dat is namelijk een maat helicoil die ik echt niet heb liggen voor je.....
Maar als de bougies zo vast zitten heb je kans dat ze ook gewoon fors rot zijn en e.e.a al fors opknapt van een paar nieuwe vonkenboertjes erin...
 
Maar waarom brander op de bougies? Zitten ze zo vast? Wel uitkijken dat je de draad niet beschadigd dan.. dat is namelijk een maat helicoil die ik echt niet heb liggen voor je.....
Maar als de bougies zo vast zitten heb je kans dat ze ook gewoon fors rot zijn en e.e.a al fors opknapt van een paar nieuwe vonkenboertjes erin...
Met een brander kun je kool en vet van de elektroden verwijderen.
 
Ik ga er van uit dat de motor verzopen is. Voordat ik de brander er op gezet heb waren de bougies er al uit. Je kan natuurlijk proberen om met doekjes en zo de bougies droog te maken maar nu weet ik zeker dat alle brandstofresten weg zijn. De bougies zijn al nieuw.
Hij loopt intussen weer.
Ik hou niet van open filters omdat het de fiets weergevoelig maakt. Maar het luchtfilter van Guzzi maakt het wel een uitdaging. Op de SP had ik een groot open filter tussen de cilinders. Wel beschermd onder de tank maar toch goed bereikbaar. Maar dat was een oud brandstoffilter van een vliegtuig. In mijn huidige functie is dat heel raar als ik daarmee aan de wandel ga.
Zondag ga ik het luchtfilter er uit halen. Dan bepaal ik wel of ik het netjes terug ga plaatsen of K&N monteren.
 
Als de Italianen zo onbetrouwbaar zijn verklaar dan eens dat 95 % van de topics over problemen met japanners gaan en niet over Italiaanse motoren
Ben benieuwd waar dit op uit gaat komen ;)[/QUOTE]

Omdat die Italianen meer in de schuur staan dan dat er mee wordt gereden !
 
Met een beetje zoek werk kan je de toeter van dat filterhuis eraf laten en daar voor inde plaats een K&N of gelijke terug plaatsen dan hoef je ook geen sproeiers aan te passen is mijn ervaring
Die oudere V35/V50 modellen staan over het algemeen wat te rijk en vaak met alleen de naald te laten rijzen al voldoende om de makkelijker ademhaling te compenseren
 
Je bedoeld het verdeelstuk achter de carburateurs laten zitten en dan een open filter op de plaats van de trechter/ het originele filter een K&N zetten?
Zo had ik het op de SP ook. Ik zal eens gaan googelen.
 
Je begrijpt het mooie plek voor en groot filter .
De meeste kiezen voor een veel te klein type achter de carburateur geen gezicht in mijn optiek naast een erge slechte flow die het oplevert ( lucht wil er niet inkrulen maar moet ten koste van kracht erin gezogen worden)
 
Terug
Bovenaan Onderaan