Zero Motorfietsen

@IJzervreter Bedankt voor je reactie. Dat is al fijn om te weten ik kon het tjirpende geluid niet thuis brengen en in filmpjes op youtube is het niet hoorbaar.

Hoe kijk je naar de aanschaf van een tweedehands?

Ik heb zelf 2 jaar geleden een tweedehands zero DS gekocht. Batterij lijkt mij nog in nieuw staat. Ik merk geen verschil in bereik tussen nu en 2 jaar geleden.
Dat geluid bij het wegrijden kan het trillen van de riem zijn. Beetje losser zetten of aanspannen en dan heb je dat minder.

Ik ben er zeer tevreden van. De ideale woon-werk-motorfiets. Nooit tanken, geen lawaai.
Het enige nadeel dat ik kan zeggen is dat de riem bij de oudere versies snel breekt. Het zou beter zijn met de nieuwere versies, waar de riem breder is gemaakt. En als je meer dan 400km per dag wil doen, kijk je beter naar een model met DC-snellader.
 
Ik rij nu al een 3-tal jaar minstens 3 dagen per week naar Brussel en terug (45km in totaal), en heb vaak bij aankomst hier thuis een net een 50% à 52% over van batterij. In het verleden is is het al eens gebeurd dat ik op zomerdagen op 58% à 60% over had, maar dat ligt vaak ook aan mijn eigen rijstijl, het minder remmen en weer accelereren etc. Op de wegen waar ik meer dan 70 km/u rij, zie je wel de batterijpercentage vlot zakken, in het Brusselse zelf daarentegen valt mijn verbruik echt wel mee.
50% voor 45 km met de 14.4kwh accu ? Dat zou ongeveer 13 kwh/100km zijn. Dat lijkt mij wel heel er hoog.
(Heb je misschien top en side-koffers. Of ben je bovengemiddeld groot en zwaar)

Ik ben er nog niet in geslaagd om hem op 90 km leeg te rijden. :-)
Mijn gemiddelde ge-extrapoleerde range is voor mijn woon-werk traject ongeveer 200km.
Met rustig rijden in de zomer, kan ik 280km halen.
Met grote stukken op de autosnelweg, haal ik 150km.
Dat komt dan overeen met een verbruik tussen de 5 en 8 kwh/100km, naargelang de snelheid. Dat lijkt mij realistisch.
 
50% voor 45 km met de 14.4kwh accu ? Dat zou ongeveer 13 kwh/100km zijn. Dat lijkt mij wel heel er hoog.
(Heb je misschien top en side-koffers. Of ben je bovengemiddeld groot en zwaar)

Ik ben er nog niet in geslaagd om hem op 90 km leeg te rijden. :-)
Mijn gemiddelde ge-extrapoleerde range is voor mijn woon-werk traject ongeveer 200km.
Met rustig rijden in de zomer, kan ik 280km halen.
Met grote stukken op de autosnelweg, haal ik 150km.
Dat komt dan overeen met een verbruik tussen de 5 en 8 kwh/100km, naargelang de snelheid. Dat lijkt mij realistisch.
De 9.4 kan ik makkelijk in 60km leeg rijden. Dus 90km de 14.4 leeg klinkt lang niet gek.
Bij rustig gebruik lukt 100 ook wel op de 9.4, maar dan zou ik wel de auto pakken.
 
Het geluid is inderdaad de riem. Belangrijk om die regelmatig te checken op de juiste spanning. Kan heel makkelijk met de Gates Smartphone app. Ook eventueel aanpassen is zo gedaan.

De 2e generatie Zero (dus de DS) is best betrouwbaar. Ik heb er 2 gehad (MY213 en 2017) en nooit gedonder mee gehad. Maar beiden ingeruild op een SR/S. Enige punt van aandacht bij de DS'en is de onboard charger, die wil er nog al eens de brui aan geven.. bij eventueel testen even aan de lader hangen en controleren of 'ie netje met een constant amperage laadt. Zo niet, laten staan!
 
50% voor 45 km met de 14.4kwh accu ? Dat zou ongeveer 13 kwh/100km zijn. Dat lijkt mij wel heel er hoog.
(Heb je misschien top en side-koffers. Of ben je bovengemiddeld groot en zwaar)

Ik ben er nog niet in geslaagd om hem op 90 km leeg te rijden. :-)
Mijn gemiddelde ge-extrapoleerde range is voor mijn woon-werk traject ongeveer 200km.
Met rustig rijden in de zomer, kan ik 280km halen.
Met grote stukken op de autosnelweg, haal ik 150km.
Dat komt dan overeen met een verbruik tussen de 5 en 8 kwh/100km, naargelang de snelheid. Dat lijkt mij realistisch.

Euhm, ik had het wel over de TC Max hé, dat was ook de voornaamste reden om te switchen naar de Zero ;)

Mijn Zero S is trouwens net toegekomen bij de dealer... *O*
 
Het geluid is inderdaad de riem. Belangrijk om die regelmatig te checken op de juiste spanning. Kan heel makkelijk met de Gates Smartphone app. Ook eventueel aanpassen is zo gedaan.

De 2e generatie Zero (dus de DS) is best betrouwbaar. Ik heb er 2 gehad (MY213 en 2017) en nooit gedonder mee gehad. Maar beiden ingeruild op een SR/S. Enige punt van aandacht bij de DS'en is de onboard charger, die wil er nog al eens de brui aan geven.. bij eventueel testen even aan de lader hangen en controleren of 'ie netje met een constant amperage laadt. Zo niet, laten staan!
Of deze
 

Bijlagen

  • IMG_7227.jpeg
    IMG_7227.jpeg
    324,5 KB · Weergaven: 0
Wel apart wordt door de meeste motoren en snelle auto’s voorbij geknald op mijn CRF maar met mijn Zero zelden soms een Tesla die daarna wel sportief een 👍je geeft .
 
Wel apart wordt door de meeste motoren en snelle auto’s voorbij geknald op mijn CRF maar met mijn Zero zelden soms een Tesla die daarna wel sportief een 👍je geeft .
Mijn vriendin is dagelijks in het verkeer en vroeg na tien jaar of ik geregeld met mijn G310GS naar het circuit ga of de S1000RR.
De meeste mensen hebben geen idee wat een CRF of Zero is. ;)
 
In Sneek schijnbaar wel terwijl ik gewoon rustig rij met de Zero😇
Ook wel leuk onderweg vooral in dorpen jongetjes die gebaren dat je gas moet geven maar dat werkt niet met een EV!
 
Mijn Zero heeft niks beveiliging.
Mijn Stark ook niet. En die heeft die voorrem niet nodig voor een kabaal burnout.
Zeker de eerste Zero modellen zijn eigenlijk vrij simpel.
De Stark als terrein motor moet lekker kunnen driften. 8-)
Maar op asfalt lukt het ook?
Doe maar voorzichtig. ;)
 
Ik rij hem verhard alleen van en naar de bus op zichtafstand van de voordeur. Maar als hij dan in een hoge setting staat is half gas gewoon overdwars staan.
 
Burnout maken met de voorrem ingedrukt?
Of is dat beveiligd? :+
Bij mijn motor helaas wel -O-
Maar als ik dat contactje omzeil middels een draadje ofzo moet het lukken })
Ook wel leuk onderweg vooral in dorpen jongetjes die gebaren dat je gas moet geven maar dat werkt niet met een EV!
Haha, heel herkenbaar idd _O-
Gisteren ook nog twee tegengekomen die dat deden, maar als je ze in je spiegel ziet, zie je ze ook wel vaak licht verbaasd nakijken.
 
Het volgende is de choke voor de elektrische motor.

Zo romantisch dat je met een extra hendeltje de koudgestarte motor aan de praat moet zien te houden net als vroeger. Kan niet wachten tot dat er ook voor elektrisch is. 🤥
Vroeger was alles beter…
 
Ik heb zo’n virtuele koppelinghendel wel gemist in mijn vroege dagen elektrisch motorrijden. Niet voor de romantiek maar voor mijn fouten…
 
Bij ons in de sportschool is het deze week 14°C binnen.
Er zijn mensen die daarom in de winter niet komen.
Ik zag pas een dame met buitenjas en sjaal op de loopband. _O-
Gelukkig heb ik geen last van een beetje lagere temperatuur .
Ga vrolijk in korte broek op de fiets naar huis.
De comfortzone een beetje aanvallen lijkt mij ook zo slecht nog niet.
Hoe zijn die mensen de evolutie doorgekomen. :? :+
Niet, zwakke schakels kunnen tegenwoordig met elkaar vermenigvuldigen... Niets dat ze onderweg uitschakelt, onze gezondheidszorg houdt nu ook veel meer mensen overeind die vroeger allang zouden zijn heengegaan.

En sowieso, als je sport.. Waarom in een verwarmde ruimte? Mijn speed pedelec die ik naar werk pak, fietst het fijnst in de winter, omdat je in de zomer jezelf leegzweet. Met goede kleding in de winter kan je keihard fietsen met nauwelijks zweten.


En als ik aan tractoren/motoren/ whatever werk in een loods, werk ik liever bij 10-12°C dan bij 18°C hoor hahaha. Als het bij mij boven de 18 wordt in huis, begin ik al te zweten bij het minste of geringste
 
Terug
Bovenaan Onderaan