Yamaha XV Virago Topic

Een XV Virago...

  • ..is on-ooglijk, laag, maar rijd erg lekker

    Stemmen: 8 6,5%
  • ...is onverwoestbaar

    Stemmen: 12 9,7%
  • ... is geen echte HD

    Stemmen: 9 7,3%
  • ...rijdt gewoon relaxed

    Stemmen: 24 19,4%
  • ...is de perfecte basis voor custom-bouwers

    Stemmen: 7 5,6%
  • ...is één van de vele leuke fietsen

    Stemmen: 60 48,4%
  • ...is een verslaving...

    Stemmen: 4 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    124
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik zie dat veel van die XV750-ers een voorvork-stabilisator boven het voorspatbord (waar anders?) hebben zitten.Zitten die aan de vork vastgegoten (als in 1 geheel) , of kan je die er afschroeven?kan op de foto's die ik op internet zie niet opmaken hoe dat dat nou zit.
want...
Volgens mij is de vork uit een xv750 gelijk aan de vork van een xv920 , qua buitendiameter dan , dus dat zou evt moeten passen.(correct me if i'm wrong)

en nu ik toch aan het vragen ben , heeft iemand nog zoiets liggen of weet iemand een adresje voor die dingen?Ik wil namelijk geen complete voorvork hoeven kopen voor alleen die stabilisator.

edit: of wat ik me net bedenk:is het alleen een spatbordsteun?
 
Laatst bewerkt:
ik zie dat veel van die XV750-ers een voorvork-stabilisator boven het voorspatbord (waar anders?) hebben zitten.Zitten die aan de vork vastgegoten (als in 1 geheel) , of kan je die er afschroeven?kan op de foto's die ik op internet zie niet opmaken hoe dat dat nou zit.
want...
Volgens mij is de vork uit een xv750 gelijk aan de vork van een xv920 , qua buitendiameter dan , dus dat zou evt moeten passen.(correct me if i'm wrong)

en nu ik toch aan het vragen ben , heeft iemand nog zoiets liggen of weet iemand een adresje voor die dingen?Ik wil namelijk geen complete voorvork hoeven kopen voor alleen die stabilisator.

edit: of wat ik me net bedenk:is het alleen een spatbordsteun?

het is eigenlijk een 'blok' aluminium dat met 4 bouten aan de buiten poten vast zit, er zit echter best wat verschil in de poten van de diverse modellen.
bij de 920 zit het spatbord direct aan de poten vast, wat volgens mij minder stevig is als die 'brug' tussen de poten
 
Het spatbord van een 920 is best wel stevig , maar ik wil het voorspatbord laten vervallen.Vandaar dat ik op zoek ben naar iets wat toch die onderpoten een beetje in het gareel houd.Ik denk dat ik zelf maar iets moet fabrieken in de vorm van een stalen beugel die ik dan maar op de bevestigingspunten v/h spatbord aan de poten vast moet maken.
De orginele stab. beugels die momenteel op internet worden aangeboden , zijn bedoeld voor een Z1000 (past t wel,past t niet?) , en zijn bovendien vrij "lomp".
 
Kdenk dat ik toch maar voor een 535 ga want anders gaat hij strax net zo hard als een motordax :+
 
Het spatbord van een 920 is best wel stevig , maar ik wil het voorspatbord laten vervallen.Vandaar dat ik op zoek ben naar iets wat toch die onderpoten een beetje in het gareel houd.Ik denk dat ik zelf maar iets moet fabrieken in de vorm van een stalen beugel die ik dan maar op de bevestigingspunten v/h spatbord aan de poten vast moet maken.
De orginele stab. beugels die momenteel op internet worden aangeboden , zijn bedoeld voor een Z1000 (past t wel,past t niet?) , en zijn bovendien vrij "lomp".

ik heb nog even voor je gezocht en gemeten,

op deze foto zie je mijn verbrede voorvork met vulplaten om de originele brug te kunnen plaatsen
vorkbrug0ik.jpg


ik heb even gemeten: de binnenpoten van mijn 920 J is 36 mm die van mijn 700 uit '86 en de 1100 uit '93 zijn allebij 38 mm, dus het uitwisselen van alleen de buitenpoten zal denk ik niet gaan, of je moet alles vervangen inc. balhoofdplaten.
Een stevig U-profiel i.p.v. het spatbord zal denk ik dan toch de simpelste oplossing zijn.
 
ik zie dat veel van die XV750-ers een voorvork-stabilisator boven het voorspatbord (waar anders?) hebben zitten.Zitten die aan de vork vastgegoten (als in 1 geheel) , of kan je die er afschroeven?kan op de foto's die ik op internet zie niet opmaken hoe dat dat nou zit.
want...
Volgens mij is de vork uit een xv750 gelijk aan de vork van een xv920 , qua buitendiameter dan , dus dat zou evt moeten passen.(correct me if i'm wrong)


edit: of wat ik me net bedenk:is het alleen een spatbordsteun?

Bij de 750 zit de brace onder door het spatbord. het is dus een niet al te stevige brace.
beter zou zijn een bovenbrace, dus over het spatbord heen, en die zit op dezelfde plekken vastgeschroefd als de onderliggende originele.
het is een hele verbetering als je een steviger brace aanbrengt !

hier zie je een voorbeeld van een bovenbrace.

:]

full
 
ff een vraagje

Ik heb een Virago 535 uit 1996.

Sinds 2 a 3 dagen piept mijn voorrem als ik rem, het begon met een piep bij echt goed en stevig doorremmen maar nu is het bij elke rem actie stevig of licht.

Weet iemand hier raad mee?

sander

tips graag mailen.

sander_melis@hotmail.com
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand of het mogelijk is om de achtervelg van een xv920 te verbreden is. Heb nu een 18 inch achterwiel in mn xv920 maar wil een bredere band. Maar hiervoor zal de verlg toch ook breder moeten.
:Y :N
 
Weet iemand of het mogelijk is om de achtervelg van een xv920 te verbreden is. Heb nu een 18 inch achterwiel in mn xv920 maar wil een bredere band. Maar hiervoor zal de verlg toch ook breder moeten.
:Y :N
Meten is weten? Zolang die maar niet aanloopt lijkt mij. Maar hoe ga jij aan zo'n velg komen?
 
daar heb ik ook al naar gezocht , maar als je de standaard brug gebruikt heb je toch niet zo gek veel ruimte meer over?
een goeie 1.5 cm aan iedere kant toch maar ,en dan houd t ver op volgens mij
 
Er zijn inderdaad bedrijven die velgen verbreden. Ik heb als eens rondgevraagd en dat komt op zo een 1000 euro. Het lijkt mij beter als je eens rondkijkt bij de bekende chopperbouwers, of nog beter eens langs gaat of hun velgen kunnen bestellen die precies passen inkl band. Ik heb de ervaring dat ze graag willen helpen (uitgezonderd L&L)
Ik heb helaas geen idee waar er bij jouw één in de buurt zit
 
Laatst bewerkt:
Vragen kan geen kwaad. Misschien heeben ze nog een mooie velg liggen van een andere verbouwing.




de demontage van mijn XV920 is ondertussen begonnen en ik heb de volgende onderdelen in de aanbieding tegen ieder aannemelijk bod.

Tank met klein deukje (cirkeltje) en wat krasjes
tank.jpg

Zadel in goede staat
zadel.jpg

Cockpitje
cockpit.jpg

knipperlichten en koplamp
knipper.jpg

knipperachter.jpg


mail je aanbieding naar Ruud.Ravensbergen@Zuideramstel.Amsterdam.nl
Opsturen kan op kosten van de koper
 
Vragen kan geen kwaad. Misschien heeben ze nog een mooie velg liggen van een andere verbouwing.




de demontage van mijn XV920 is ondertussen begonnen en ik heb de volgende onderdelen in de aanbieding tegen ieder aannemelijk bod.

Tank met klein deukje (cirkeltje) en wat krasjes
[afbeelding]
Zadel in goede staat
[afbeelding]
Cockpitje
[afbeelding]
knipperlichten en koplamp
[afbeelding]
[afbeelding]

mail je aanbieding naar Ruud.Ravensbergen@Zuideramstel.Amsterdam.nl
Opsturen kan op kosten van de koper


hmmm, dat zadel..... eens even denken....
 
TB of/en .........

is er al iets bekend over die klemmetjes die in de startkoppeling moeten van de virago ??



(ik wil binnenkort wel beginnen met slopen, maar weet nog niet goed wat te doen.
in ieder geval moet die ratel eruit.)
 
TB of/en .........

is er al iets bekend over die klemmetjes die in de startkoppeling moeten van de virago ??



(ik wil binnenkort wel beginnen met slopen, maar weet nog niet goed wat te doen.
in ieder geval moet die ratel eruit.)
wacht nog maar even, ik heb hem erop zitten, maar hij blijft ratelen, maar slaat wel beter aan, ik ben nog zoekende naar de oplossing
 
ok..
ga wel krabben.........(aan mijn jeukende handen...)
en weer wat poetsen............

lees dat je bike (brik) bijna klaar is.
nou maar hopen op droog weer.

groets R
 
heb idd net weer de carbs open gehad, morgen weer inbouwen en kijken of tie nou wel wil lopen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan