Yamaha XV Virago Topic

Een XV Virago...

  • ..is on-ooglijk, laag, maar rijd erg lekker

    Stemmen: 8 6,5%
  • ...is onverwoestbaar

    Stemmen: 12 9,7%
  • ... is geen echte HD

    Stemmen: 9 7,3%
  • ...rijdt gewoon relaxed

    Stemmen: 24 19,4%
  • ...is de perfecte basis voor custom-bouwers

    Stemmen: 7 5,6%
  • ...is één van de vele leuke fietsen

    Stemmen: 60 48,4%
  • ...is een verslaving...

    Stemmen: 4 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    124
Status
Niet open voor verdere reacties.
Spammodus aan:

Heb een nieuwe en ongebruikte (wel afgevulde) Yuasa accu voor een XV 920 over omdat ik die van mij weg heb gedaan. Iemand interesse? Voor 50,= mag 'ie weg.

spammodus uit
 
Spammodus aan:

Heb een nieuwe en ongebruikte (wel afgevulde) Yuasa accu voor een XV 920 over omdat ik die van mij weg heb gedaan. Iemand interesse? Voor 50,= mag 'ie weg.

spammodus uit
kom ik hem morgen halen, heb er net 2 nodig
 
Hoi ik zoek een instructieboekje van de Yamaha XV 1100 uit 1987 ????
 
Spammodus aan:

Heb een nieuwe en ongebruikte (wel afgevulde) Yuasa accu voor een XV 920 over omdat ik die van mij weg heb gedaan. Iemand interesse? Voor 50,= mag 'ie weg.

spammodus uit


Eenmaal, Andermaal..........Verkocht aan die man met die bakkenbaarden...

Dat scheelt een hoop gesleutel iedere keer. Veel plezier ermee.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje aan de heren van de techniek:

Mijn xv750 (oud type) heb ik gestart na een grote beurt te hebben gegeven en liep prima.
Na ongeveer 4 minuten begon het te roken en liep de achterste cilinder niet meer mee en kwam er natigheid uit één uitlaat.
Conclusie: hij krijgt op de achterste cilinder (veel)te veel benzine, heeft wel goede vonk maar door het te veel aan benzine kan de bougie het niet meer aan.
Nu aan jullie waar moet ik beginnen of wat zal het zijn??
Carbs zijn al schoongemaakt en voor die tijd had hij er ook al last van maar dacht toen dat het aan de inlaatrubber lag omdat hij niet mee liep(was lek maar nu vervangen)
 
Vraagje aan de heren van de techniek:

Mijn xv750 (oud type) heb ik gestart na een grote beurt te hebben gegeven en liep prima.
Na ongeveer 4 minuten begon het te roken en liep de achterste cilinder niet meer mee en kwam er natigheid uit één uitlaat.
Conclusie: hij krijgt op de achterste cilinder (veel)te veel benzine, heeft wel goede vonk maar door het te veel aan benzine kan de bougie het niet meer aan.
Nu aan jullie waar moet ik beginnen of wat zal het zijn??
Carbs zijn al schoongemaakt en voor die tijd had hij er ook al last van maar dacht toen dat het aan de inlaatrubber lag omdat hij niet mee liep(was lek maar nu vervangen)
Wat voor nattigheid komt er uit dan?

hoe staan de sproeiers ingesteld?
blijft je choke eenbeetje openstaan?

dit zijn vragen die mij nu gelijk tebinnen schieten

Ik loop nu zelf te klooien met een 920 die niet stationair wil lopen omdat 1 cylinder niet mee komt :?
 
Laatst bewerkt:
Had ditzelfde maar dan met 2 cilinders. Vlotters bleven hangen omdat mn benzine rommel bevatte. Als je de boel hebt afgedopt omdat je die luchtregulator (of hie heetdat ding ook alweer) eraf gesloopt hebt, zitten deze dan nog wel dicht.
 
Had ditzelfde maar dan met 2 cilinders. Vlotters bleven hangen omdat mn benzine rommel bevatte. Als je de boel hebt afgedopt omdat je die luchtregulator (of hie heetdat ding ook alweer) eraf gesloopt hebt, zitten deze dan nog wel dicht.

Als je vlotters blijfen hangen dan moet de benzine toch ook doorlopen als de motor niet draaid?

Dat lucht ding heb ik er niet meer op zitten en heb alles goed afgedopt
 
Behalve als je tank zo goed als leeg is zoals bij mij het geval was. Zal bij jou wel niet zo zijn. Maar als je de carbs aftapt komt er dan geen rommel uit?
 
Behalve als je tank zo goed als leeg is zoals bij mij het geval was. Zal bij jou wel niet zo zijn. Maar als je de carbs aftapt komt er dan geen rommel uit?

Ik had de carbs helemaal schoongemaakt en heeft er nog niet op gelopen, op die 5 minuten na dan, maar dan kunnen ze nog niet smerig zijn dacht ik.

Een tank heb ik er nog niet op, mijn tank is nu een flesje benzine(Tank ligt nog bij de spuiter)
 
Nee als je een flesje gebruikt en schone benzine dan zou dat niet moeten kunnen. Dacht ook nog even aan de PRI stand van de kraan maar die zit er ook niet op je flesje Die 5 minuten had ik ook met mn XS400. Bleek toen met de tankontluchting te maken te hebben. Vacuumslangetje zat los. Na aftappen van de carbs liep die weer 4 minuten en hield er dan mee op. Weet zo ook even niets meer.
 
Vraagje aan de heren van de techniek:

Geronimo,

De carbs heb je schoongemaakt, dus ik neem aan dat je de conditie v/d vlotternaald/zitting toen ook gecontroleerd hebt of deze wel afdicht? staat het vlotterniveau niet te hoog? => (lipje waar de vlotter de vlotternaald bediend misschien iets verbogen, zodat deze later afsluit)
Van welk materiaal zijn deze vlotters gemaakt? kunsstof vlotter kan ook lek zijn omdat deze hol is.
Ik heb n.l. een keer bij een andere oudere motor een lekke vlotter gehad, deze was van koper gemaakt (dus ook hol) er bleek een klein gaatje in te zitten, doordat deze zich zelf vulde met benzine bleef deze onder in de vlotterkamer hangen zodat de benzine zowat vanzelf de cilinder in liep.
het hoeft bij jou niet zo te zijn, maar dit gewoon even ter info, zodat je dit uit kan sluiten

Je moet ergens beginnen. Je gaat namelijk al snel té moeilijk denken, hoewel het eigenlijk niet veel zijn, omdat je al schreef dat ie in het begin wél goed liep.

trouwens, hoe klonk dat met die pijpen :9~
 
heb je hem gewoon stationair laten draaien? dan staat hij volgens mij te rijk.
als het goed is kan je dat met de pilot-screw instellen. hoe staat die eigenlijk?

welk bouwjaar is die fiets eigenlijk?

Motor is van 81.
De pilot-screw is dat het zelfde als de stationaire mengselschroef?
Zoja hoe moet hij staan dan?
 
Geronimo,

De carbs heb je schoongemaakt, dus ik neem aan dat je de conditie v/d vlotternaald/zitting toen ook gecontroleerd hebt of deze wel afdicht? staat het vlotterniveau niet te hoog? => (lipje waar de vlotter de vlotternaald bediend misschien iets verbogen, zodat deze later afsluit)
Van welk materiaal zijn deze vlotters gemaakt? kunsstof vlotter kan ook lek zijn omdat deze hol is.
Ik heb n.l. een keer bij een andere oudere motor een lekke vlotter gehad, deze was van koper gemaakt (dus ook hol) er bleek een klein gaatje in te zitten, doordat deze zich zelf vulde met benzine bleef deze onder in de vlotterkamer hangen zodat de benzine zowat vanzelf de cilinder in liep.
het hoeft bij jou niet zo te zijn, maar dit gewoon even ter info, zodat je dit uit kan sluiten

Je moet ergens beginnen. Je gaat namelijk al snel té moeilijk denken, hoewel het eigenlijk niet veel zijn, omdat je al schreef dat ie in het begin wél goed liep.

trouwens, hoe klonk dat met die pijpen :9~~

Bij controle was de afdichting goed maar kan inderdaad te hoog staan
 
Hey jongens, bedankt voor het mee denken maar heb het al gevonden |( |(
De stationaire sproeier is me eruit gelopen, vast vergeten aan te draaien |( |(

En bikebouwer, de pijpen klinken goed hoor :Y
 
Laatst bewerkt:
Hey jongens, bedankt voor het mee denken maar heb het al gevonden |( |(
De stationaire sproeier is me eruit gelopen, vast vergeten aan te draaien |( |(

En bikebouwer, de pijpen klinken goed hoor :Y

wilde al net zeggen, helemaal indraaien en dan 2,5 tot 3 slagen uit (1 slag is een hele omwenteling) dat is de basis instelling :)

maar mooi dat je het al gevonden hebt :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan