Kijk eens of je start knop na het indrukken ook weer goed los komt, door roest en te dik vet blijf hij bij mij ook hangen waardoor de startmotor bekrachtigd bleef.even ter info,
- hij durft naar het starten soms wel een paar seconden ratelen,
het is alsof hij zoekt naar grip op een tandwiel of zo...
Je zal goed moeten controleren of alle rubbers nog goed zijn, dit lijkt mij op valse lucht, of een niet goed sluitende klep.- ook hoor ik een raar 'tss' geluid, bij lagere toeren
precies lucht die ontsnapt... bij dat geluid zie je ook de carb een sprongetje maken. (de verkoper zei dat ie hem al 2 maal heeft laten bekijken ivm met 'tss' geluid, en hij gaf me ook de originele carb mee, en inderdaad als je hem wat openduwd -dus het gaskabeltje simuleert- zie je dat de ene klep al een beetje opengaat terwijl de andere nog niet kantelt; volgens hem is dat de oorzaak van de 'tss'... nu bij de 2de carb, is het hetzelfde probleem)
Dat is idd hier van toepassing, ff goed afstellen- bij het draaien aan het stuur verhoogt of verlaagt het toerental wat (maar dat is blijbaar het gaskabeltje die wat te strak zit)
kan met het voorgaande te maken hebben- soms blijft het toerental hangen rond de 3000
wat bedoel je daar precies mee? stil vallen tijdens rijden?- en hij heeft in rolantie wat zin om stil te vallen
maar voor de rest valt het zeer goed mee, voelt solide/betrouwbaar en degelijk aan, zit ook comfortabel, en de looks zijn na 25 jaar heel wat beter dan sommige minder oude/duurdere fietsen...(persoonlijke mening)
iemand info ivm mijn puntjes? iemand zei me al dat ik misschien best even de carb zou (laten) uitkuisen, en dat er dan al veel symptomen zouden verdwijnen...
ik vrees dat mijn eerste rit toch naar de moto-zaak wordt om een nieuwe achterband en om hem eens te laten onderzoeken,
maar dit heb ik vandaag opgemerkt
- starte vloeiend en zonder ratelen daarjuist
- de gasklep beweegt wat bij het draaien van stuur
- de rechtse aansluiting van de carb op de cilinder (voorste) zit zo'n 2-4 millimeter minder diep op de rubber, ook wat schuin : ik kan die wat dieper duwen
de aansluiting op de linkse cilinder (achterste) zit vast
vermoedelijk komt hiervan de vermoedelijke valse lucht...
dus morgen check ik de eventueele beweging van de choke kabel en die aansluiting... (op hoop van zegen)
Ik heb nog geen idee. Pas een keer getankt en er ging 16 liter in. Maar hij was nog niet leeg.Ziet er al leuk uit.
Hoeveel liter kan er in de tank?
C.
hallo ,
heb vorige week een xv nu 25j oud gekregen met start problemen tandwiel op de worm stuk , vlug 1 bestelt se morgen mag ik er al om dan rap samen steken en hopelijk de baan op he , see yaa mannen
Met een beetje mazzel heb ik voor het weekend mijn xv weer terug. gerepareerd van zijn startprobleem schoongemaakt en synchroniseerd.
PAUL BEDANKT
(Afbeelding)
als je even rond kijkt op ebay en marktplaats, kan je zo elke pakking vinden die je nodig hebt. (ook oudere modellen)hallo , heb nieuw tandwiel maar de dichting kan ik niet meer krijgen help , ik heb afdichting in vloeibare vorm , zou ik dat kunnen gebruiken in plaats van dichting ?? weet er daar iemand raad mee ,
karton kan ook weet ik maar die draden hangen eraan en kan dat stuk zo niet afnemen he
greets fre
hallo , heb nieuw tandwiel maar de dichting kan ik niet meer krijgen help , ik heb afdichting in vloeibare vorm , zou ik dat kunnen gebruiken in plaats van dichting ?? weet er daar iemand raad mee ,
karton kan ook weet ik maar die draden hangen eraan en kan dat stuk zo niet afnemen he
greets fre