Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Yamaha XV Virago Topic

Een XV Virago...

  • ..is on-ooglijk, laag, maar rijd erg lekker

    Stemmen: 8 6,5%
  • ...is onverwoestbaar

    Stemmen: 12 9,7%
  • ... is geen echte HD

    Stemmen: 9 7,3%
  • ...rijdt gewoon relaxed

    Stemmen: 24 19,4%
  • ...is de perfecte basis voor custom-bouwers

    Stemmen: 7 5,6%
  • ...is één van de vele leuke fietsen

    Stemmen: 60 48,4%
  • ...is een verslaving...

    Stemmen: 4 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    124
Status
Niet open voor verdere reacties.
even ter info,

- hij durft naar het starten soms wel een paar seconden ratelen,
het is alsof hij zoekt naar grip op een tandwiel of zo...
Kijk eens of je start knop na het indrukken ook weer goed los komt, door roest en te dik vet blijf hij bij mij ook hangen waardoor de startmotor bekrachtigd bleef.
Je zal goed moeten controleren of alle rubbers nog goed zijn, dit lijkt mij op valse lucht, of een niet goed sluitende klep.
Kleppen stellen, compressie testen en synchroonstellen lijkt mij hier op zijn plaats.
- bij het draaien aan het stuur verhoogt of verlaagt het toerental wat (maar dat is blijbaar het gaskabeltje die wat te strak zit)
Dat is idd hier van toepassing, ff goed afstellen
- soms blijft het toerental hangen rond de 3000
kan met het voorgaande te maken hebben
- en hij heeft in rolantie wat zin om stil te vallen
wat bedoel je daar precies mee? stil vallen tijdens rijden?
lijkt mij een niet goed afgestelde of vuile carb, of slechte bougies.
Ik zou hem denk ik wel helemaal (laten) afstellen
kijk eventueel ook op www.viragoclub.be

Suc6 ermee
 
Dat ratelen gaat dalijk veel erger worden. Totdat hij helemaal vrij draaid en dus niet meer start,
De start motor mankeerd niets.

Het duidt op een versleten startkoppeling.
Heb er net een nieuwe op laten zetten bij mijn zoon z'n Virago750.
Kostte bij Van Veen Motors in Wateringen €500.=

Is wel zelf te doen. Wel technische knobbel vereist.

Aanduwen is ook weer zo wat.
 
500 euries voor een startkoppeling ???????????
dasdikverdiend!heelergdik.


fresh:
sneller gaan lopen bij draaien van stuur enz...
controleer de choke(kabel)
kijk op de linkercarb of de chokekabel niet te strak staat
(scheelde bij mij van 1:10 naar 1:15 !) en kijk de loop van de chokekabel na. Die wil onder invloed van de koppelingskabel nog wel eens aangetrokken worden
(bij draaien stuur of gebruik van koppeling)

suc6
 
ik vrees dat mijn eerste rit toch naar de moto-zaak wordt om een nieuwe achterband en om hem eens te laten onderzoeken,
maar dit heb ik vandaag opgemerkt
- starte vloeiend en zonder ratelen daarjuist
- de gasklep beweegt wat bij het draaien van stuur
- de rechtse aansluiting van de carb op de cilinder (voorste) zit zo'n 2-4 millimeter minder diep op de rubber, ook wat schuin : ik kan die wat dieper duwen
de aansluiting op de linkse cilinder (achterste) zit vast
vermoedelijk komt hiervan de vermoedelijke valse lucht...

dus morgen check ik de eventueele beweging van de choke kabel en die aansluiting... (op hoop van zegen)
 
Bendix kostte 10 jaar geleje voor de shovel iets van 35 e.20 minuten werk kostte me dat toen.Technische knobbel ook niet vereist.
Is wat met die jappe.
 

Kijk ook of je gaskabel niet te strak staat, als je het stuur naar links draaid.

Is het alleen met naar rechts draaien dan is het de choke.

Bij de startmotor kan een ring tussen dan is het probleem meestal opgelost.

Je kan het meeste zelf nakijken.

Groetjes

Fred

 
Weer een beetje verder met de XV.
Tank is glad en de hele motor matzwart.
Andere koplampen en uitlaat.

 
Echter een probleem waar ik geen rekening mee gehouden heb......

In een bocht naar rechts schuurt de uitlaat nu over de grond.
Nu moet ik daar nog iets op verzinnen....

 
De XV heeft nu wel een heerlijk geluid.

Verder moet ik nog op zoek naar een ander achterspatbord, zadel, knippers en spiegels en een kleiner voorspatboord.
 
hallo ,
heb vorige week een xv nu 25j oud gekregen met start problemen tandwiel op de worm stuk , vlug 1 bestelt se morgen mag ik er al om dan rap samen steken en hopelijk de baan op he , see yaa mannen
 
Met een beetje mazzel heb ik voor het weekend mijn xv weer terug. gerepareerd van zijn startprobleem schoongemaakt en synchroniseerd.
PAUL BEDANKT
 
hallo ,
heb vorige week een xv nu 25j oud gekregen met start problemen tandwiel op de worm stuk , vlug 1 bestelt se morgen mag ik er al om dan rap samen steken en hopelijk de baan op he , see yaa mannen

Welkom bij de club.
 
thx mannen zou er een foto op zetten maar y is groter dan 100 ,,,, anders fredjes21@hotmail.com see yaaaaaaaaaaaaa drive safe
 
hallo , heb nieuw tandwiel maar de dichting kan ik niet meer krijgen help , ik heb afdichting in vloeibare vorm , zou ik dat kunnen gebruiken in plaats van dichting ?? weet er daar iemand raad mee ,
karton kan ook weet ik maar die draden hangen eraan en kan dat stuk zo niet afnemen he

greets fre
 
Tuurlijk wel...

Als je het gedeelte wat afdicht met een beetje vet insmeert op de nieuwe pakkingplaat leggen en je krijgt een pracht van een voorgevormde pakking
die je dan kan uitsnijden.
Het stukje waar de kabel loopt (driehoekje) ook invetten want dat laat je
zitten als afdichting.

Werkt echt zelf zo ook gedaan.

Gr..
 
als je even rond kijkt op ebay en marktplaats, kan je zo elke pakking vinden die je nodig hebt. (ook oudere modellen)
Zelf zou ik voor dat soort dingen origineel en passende pakkingen gebruiken
 

http/www.motozoom.nl/

Hier hebben ze de pakkingsets

Succes Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.