Theaterbeest
MF veteraan
Kijk eens of je start knop na het indrukken ook weer goed los komt, door roest en te dik vet blijf hij bij mij ook hangen waardoor de startmotor bekrachtigd bleef.even ter info,
- hij durft naar het starten soms wel een paar seconden ratelen,
het is alsof hij zoekt naar grip op een tandwiel of zo...
Je zal goed moeten controleren of alle rubbers nog goed zijn, dit lijkt mij op valse lucht, of een niet goed sluitende klep.- ook hoor ik een raar 'tss' geluid, bij lagere toeren
precies lucht die ontsnapt... bij dat geluid zie je ook de carb een sprongetje maken. (de verkoper zei dat ie hem al 2 maal heeft laten bekijken ivm met 'tss' geluid, en hij gaf me ook de originele carb mee, en inderdaad als je hem wat openduwd -dus het gaskabeltje simuleert - zie je dat de ene klep al een beetje opengaat terwijl de andere nog niet kantelt; volgens hem is dat de oorzaak van de 'tss'... nu bij de 2de carb, is het hetzelfde probleem)
Kleppen stellen, compressie testen en synchroonstellen lijkt mij hier op zijn plaats.
Dat is idd hier van toepassing, ff goed afstellen- bij het draaien aan het stuur verhoogt of verlaagt het toerental wat (maar dat is blijbaar het gaskabeltje die wat te strak zit)
kan met het voorgaande te maken hebben- soms blijft het toerental hangen rond de 3000
wat bedoel je daar precies mee? stil vallen tijdens rijden?- en hij heeft in rolantie wat zin om stil te vallen
lijkt mij een niet goed afgestelde of vuile carb, of slechte bougies.
Ik zou hem denk ik wel helemaal (laten) afstellen
kijk eventueel ook op www.viragoclub.be
maar voor de rest valt het zeer goed mee, voelt solide/betrouwbaar en degelijk aan, zit ook comfortabel, en de looks zijn na 25 jaar heel wat beter dan sommige minder oude/duurdere fietsen...(persoonlijke mening)
iemand info ivm mijn puntjes? iemand zei me al dat ik misschien best even de carb zou (laten) uitkuisen, en dat er dan al veel symptomen zouden verdwijnen...
Suc6 ermee