Yamaha XV Virago Topic

Een XV Virago...

  • ..is on-ooglijk, laag, maar rijd erg lekker

    Stemmen: 8 6,5%
  • ...is onverwoestbaar

    Stemmen: 12 9,7%
  • ... is geen echte HD

    Stemmen: 9 7,3%
  • ...rijdt gewoon relaxed

    Stemmen: 24 19,4%
  • ...is de perfecte basis voor custom-bouwers

    Stemmen: 7 5,6%
  • ...is één van de vele leuke fietsen

    Stemmen: 60 48,4%
  • ...is een verslaving...

    Stemmen: 4 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    124
Status
Niet open voor verdere reacties.
TNX Peter.

Met overstock krijg ik dus de hoogte(van bijv.de balhoofdplaat)op hetzelfde niveau als de vork schuiner wordt(verder weg staat).Zeg ik dat goed zo? En welke graad is aan te raden?Heb gelezen hoe schuiner de vork des te moeilijker wordt het sturen.En heb veel foto's bekeken maar die zijn meestal 14 en 18 gr.
groeten C.
 
Ik zit met hetzelfde idee in mijn hoofd.

Mijn XV is eindelijk rijklaar. Gereviseerde startmoter en verlichting eindelijk gemonteerd. Nieuwe banden, nieuw zadel en nieuwe accu. Startmotor blijft trouwens wel een rotherrie maken, maar ja dat lijkt erbij te horen heb ik inmiddels begrepen. Maar hij doet het weer wel.

Ik vind de XV heerlijk rijden, maar om eerlijk te zijn vind ik de motor foeilelijk. Dus ik wil hem een beetje customisen om hem wat stoerder te maken.

Langere/schuinere voorvork ander stuur en iets verzinnen op die enorm lelijke zijkastjes. En later misschien de achterkant verlagen en inkorten.

Als hij echt mooi wordt dan netjes spuiten, maar als het ondanks alle veranderingen nog steeds een hok blijft gewoon een pot matzwart erover heen gooien.

Als iemand goede ideen heeft om het uiterlijk simpel te verbeteren hoor ik het graag.
 
Laatst bewerkt:
Al je alleen een langere voorvork plaatst, zonder de hoek van je balhoofd te kantelen, lijkt het of je motor heel raar achterover hangt. (Net als bij b.v. de Dr. ;) )

Met een wat langere vork zou de rechtuit stabiliteit iets beter worden maar het bochtenwerk minder. Heb er zelf geen ervaring mee. Wel met een ingekorte vork, dat werd bij de 100km. heel eng B|
 
Ik wil ook een ander stuur op mijn XV. Heeft iemand van jullie toevallig raizers over? Of weten jullie welke type ik kopen moet?
 
Risers

Dat hoeft niet per se hoor.

Maar elke motorzaak kan je dat vertellen.
 
Hoe wil jij het dan zonder risers raizoir of wat dan ook voorelkaar krijgen?
 
Overigens vind ik jouw bike wel een stoere uitstraling hebben.
Wat heb jij er allemaal aan veranderd? Behalve een pot matzwarte verf?

full
 
Las je stuur direct op je balhoofdplaat :Y

Ik bedoel dat je voor een ander stuur niet speciaal je risers hoeft te vervangen. :W

En dank je. Was een bijzonder ding ja.....
 
Risers

Dat hoeft niet per se hoor.

Maar elke motorzaak kan je dat vertellen.
:^

Ik heb op mijn 1100 4-inch rizers en het originele stuur, maar op de 700 wil ik 1 of 1,5 inch rizer, gewoon om dat ik de originele frutsels niet mooi vind, maar niet omdat het nodig is.
Je kan ook de originele laten zitten, tenzij je een diller stuur neemt.
Bij het verbouwen van een fiets moet je vooral doen wat je zelf mooi vind.
Zo zit ik er over te denken om het luchtfilter in het frame weg te werken, en ik heb al nieuwe balhoofd platen met 6 graden extra.
 
:^

Ik heb op mijn 1100 4-inch rizers en het originele stuur, maar op de 700 wil ik 1 of 1,5 inch rizer, gewoon om dat ik de originele frutsels niet mooi vind, maar niet omdat het nodig is.
Je kan ook de originele laten zitten, tenzij je een diller stuur neemt.
Bij het verbouwen van een fiets moet je vooral doen wat je zelf mooi vind.
Zo zit ik er over te denken om het luchtfilter in het frame weg te werken, en ik heb al nieuwe balhoofd platen met 6 graden extra.
Waar heb je je balhoofdplaten vandaan BEEST?
vrgr C.
 
Hier stond een verkoop aanbod. Maar dat gaat niet door.
Er zat een tik in de Virago maar er zat maat 1 l olie in.
Een wonder dat hij het nog doet.
Nieuwe olie er in en loopt weer als een trein.
 
Laatst bewerkt:

Hier de beloofde foto.
full
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Dit topic gaat ik volgen want ik ben ook een eigenaar geworden van een xv700

deze gaat ook een nieuw leven krijgen.

mijn eerste vraag is gelijk :

Ik zie bijna geen USD in de virago's zitten
is daar niets voor of vindt iedereen het lelijk ?

Pit
 
Hey,

Dit topic gaat ik volgen want ik ben ook een eigenaar geworden van een xv700

deze gaat ook een nieuw leven krijgen.

mijn eerste vraag is gelijk :

Ik zie bijna geen USD in de virago's zitten
is daar niets voor of vindt iedereen het lelijk ?

Pit
USD? :?
 
Hey,

Dit topic gaat ik volgen want ik ben ook een eigenaar geworden van een xv700

deze gaat ook een nieuw leven krijgen.

mijn eerste vraag is gelijk :

Ik zie bijna geen USD in de virago's zitten
is daar niets voor of vindt iedereen het lelijk ?

Pit

= up side down

Waarom moet de boel nou weer op z'n kop, het is toch goed zo? :+

Ik denk dat je dan de hele tering zooi moet ombouwen, andere triple tree's, de hele cockpit bevestiging, voorspatbord ophanging, enz, enz.
Komt best wel veel bij kijken.
Maar wat let je, het zou wel een mooi projectje kunnen worden, met veel plaatjes
Ik vraag me eigenlijk af zijn er zowiezo choppers met een usd?
persoonlijk vind ik het mooi zoals hij is.
 
= up side down

Waarom moet de boel nou weer op z'n kop, het is toch goed zo? :+

Ik denk dat je dan de hele tering zooi moet ombouwen, andere triple tree's, de hele cockpit bevestiging, voorspatbord ophanging, enz, enz.
Komt best wel veel bij kijken.
Maar wat let je, het zou wel een mooi projectje kunnen worden, met veel plaatjes
Ik vraag me eigenlijk af zijn er zowiezo choppers met een usd?
persoonlijk vind ik het mooi zoals hij is.

Misschien kun je het op "z'n kop" noemen.
Heb ik mijn talenknobbel niet nodig.
 
maar zo'n "op de kop voorvork" zal nog ff moeten wachten.

Het eerste en niet onbelangrijke is dat ie weer moet gaan starten.
Het is een knutsel object en de vorige eigenaar heeft het me niet makkelijk gemaakt met de bekabeling. Onder de koplamp had hij een bakje gemaakt waarin de kabels uitkwamen. Na zo hier en daar een kniptang in te hebben gezet en veel amp stekkertjes te hebben gebruikt is het nu net een spaggeti boxje.

Kan er of heeft er iemand er een foto van van hoe het er normaal uit moet zien.
hier een foto van mijn spaggeti kabels.
uuuh hoe zet ik die hier neer ?
staat nu als attachment.



Bijlage: motor xv.JPG
 
spagettie is het en zal het blijven :9
Van origine zit die hele zooi dus in de koplamp en kockpit verwerkt.
Ik heb ergens nog wel een foto ervan, zal vanavond als ik thuis ben eens zoekenplaatjes laten zien doe je door imgatt tussen [] in je post te zetten

full
 
theaterbeestje waar zijn die foto's

Ik wil wel wat sneller :Y dan jouw topic

zodat we mss deze zomer er nog ff op kunnen :]

Pitje
 
Hier heb ik alleen de koplamp verwijderd, en dan ziet het er zo uit:
full



die kabels van jou zijn idd behoorlijk toegetakeld zeg
heb je de schema's?
 
ja ik heb wel een schema, maar ik wordt er niet veel wijzer uit met alle aanpassingen die zijn gedaan in de bedrading.

er zijn een aantal stekkers die wel kloppen maar andere ook niet.

de kockpit heb ik ook niet meer en dus al die aansluitingen ook niet.

ze hadden alles uit de koplamp gehaald en in een zwart bakje gepropt.

als je nog meer foto's hebt zal dat wel mooi zijn.

Pit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan