Yamaha XV Virago Topic

Een XV Virago...

  • ..is on-ooglijk, laag, maar rijd erg lekker

    Stemmen: 8 6,5%
  • ...is onverwoestbaar

    Stemmen: 12 9,7%
  • ... is geen echte HD

    Stemmen: 9 7,3%
  • ...rijdt gewoon relaxed

    Stemmen: 24 19,4%
  • ...is de perfecte basis voor custom-bouwers

    Stemmen: 7 5,6%
  • ...is één van de vele leuke fietsen

    Stemmen: 60 48,4%
  • ...is een verslaving...

    Stemmen: 4 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    124
Status
Niet open voor verdere reacties.
nee meer foto's heb ik er niet van helaas.
anders kom ik een keer langs, trekken we die van mij los, kan je vergelijken.
 
hallo,
ik ben nieuw hier en ook in de Motorwereld..
al een tijdje ben ik van plan om mij iets aant te schaffen

nu is mijn oog gevallen op een
Yamaha XV 750 van 1981, tis een okkazie, waarvan de prijs goed te doen is...

enkele mensen raadden mij deze motor af door zijn relatief hoge leeftijd, het 'blijkbaar' bekende probleem met de carb's, en ook omdat ie een cardan-aandrijving heeft.

14800340-yamaga-xv-750-cc.jpg

14800340_2-yamaga-xv-750-cc.jpg

iemand info
 
Nee hoor als jij je zinnen hebt gezet op op die motor moet je het doen.Weet niet wat de carbs doen en of dat wel een 'kwaaltje' is wel moet je rekening houden met een eventueel startprobleem(startmotor in die geest).Ik heb dat bij die van mij ook maar zou er geen andere motor voor willen aanschaffen.Met wat mazzel is dit probleem binnenkort opgelost(plaats ik dan weer).Verder veel plezier het het forum je zal er zeker wat aan hebben! ps ik dezelfde motor
 
probleem met de carbs ???
startmotor...ja.
verder ....?
ziet er goed uit. mis alleen zo te zien het 750 plaatje net onder contactslot in rubber.
controleer de voorrem/maak die goed schoon.
 
Nee hoor als jij je zinnen hebt gezet op op die motor moet je het doen.Weet niet wat de carbs doen en of dat wel een 'kwaaltje' is wel moet je rekening houden met een eventueel startprobleem(startmotor in die geest).Ik heb dat bij die van mij ook maar zou er geen andere motor voor willen aanschaffen.Met wat mazzel is dit probleem binnenkort opgelost(plaats ik dan weer).Verder veel plezier het het forum je zal er zeker wat aan hebben! ps ik dezelfde motor
:^

Je hebt idd de mogenlijkheid dat de startmotor/koppeling problemen gaan geven (als dit al niet verholpen is).
het zijn betrouwbare blokken, en best degelijke fietsen.
Ik snap eigenlijk niet waarom een fiets met cardan afgeraden wordt, die is juist degelijk en nagenoeg onderhouds vrij.
Wat de carbs betreft, gaat hetzelfde op voor alle fietsen van die leeftijd, slijtage en vuil, maar dat is ook simpel op te lossen
 
Ha die fresh

Mooie bike hoor! heb een dezelfde versie bj.82 met cardan en rijdt nog prima
en is volgend jaar belasting vrij.
Problemen met de carb`s kan vuil zijn of slechte afstelling maar dat is altijd
te verhelpen en leuk om te doen zo leer je de bike kennen he!
Kortom er rijden nog zat XVtjes rond die op leeftijd zijn en het rijdt heerlijk.
DOEN...

Gr.
 
Inmiddels druk bezig om mijn XV aan ta passen.

Hier vast twee foto's van de vorderingen.
Motor voorlopig matzwart gespoten.
Zelf een stuur gemaakt. Verwarmingsbuis gekocht bij de Gamma. Op maat gezaagd beetje gebogen en orginele stuurhelften verwijderd.
Daarna met een frees het gat past gemaakt.

full
 
Andere tank gemonteerd. Tank moet nog uitgedeukt worden en dan schuren, plamuren en spuiten. Verder moet het midden gedeelte van de tank opgevuld worden. Orgineel zit daar een soort tellerbak.
Nog op zoek naar een passende tankdop.

full
 
Ik heb al een andere koplamp, of eigelijk twee. Twee kleine rondjes naast elkaar. Maar ik moet eerst wat verzinnen op alle draden die in de huidige koplamp zitten. Die passen niet in de nieuwe. Ik denk dat ik daar een klein kastje voor gaat maken, maar daar moet nog eerst hard over nagedacht worden.

Verder ben ik op zoek naar een ander zadel. Ik zoek een eenzitter. Bij deze dus mijn zo goed als nieuw zadel te koop hier. Of liever te ruil voor een goed eenzitter exemplaar.

Zodra ik een zadel heb gaat de achterpartij eraf. Ander spatbord maken en alle electronica die nu op het achterspatbord zit ergens anders onderbrengen.

En als laatste nog een ander uitlaat systeem erop. Waarschijnlijk wordt dat eigen bouw. Gewoon een paar buizen buigen en matzwart spuiten. Mag lekker knallen. })
 
hallo,
ik ben nieuw hier en ook in de Motorwereld..
al een tijdje ben ik van plan om mij iets aant te schaffen

nu is mijn oog gevallen op een
Yamaha XV 750 van 1981, tis een okkazie, waarvan de prijs goed te doen is...

enkele mensen raadden mij deze motor af door zijn relatief hoge leeftijd, het 'blijkbaar' bekende probleem met de carb's, en ook omdat ie een cardan-aandrijving heeft.

(Afbeelding)
(Afbeelding)
iemand info

Doen fijne motor ik heb dezelfde uit 1981 (mits de prijs oke is)

Ze hebben alleen een startprobleem wat makkelijk en goedkoop is op te lossen, ring draaien en er tussen plaatsen.

Voor de rest perfecte motoren.

Wil je hem ook verbouwen , en hoe?

Succes Fred.
:]
 
Laatst bewerkt:
Motor voorlopig matzwart gespoten.
Zelf een stuur gemaakt. Verwarmingsbuis gekocht bij de Gamma.

Een verwarmingsbuis voor een stuur? Je bedoelt toch geen CV buis hè?
Lijkt me nogal zwak, zeker voor een stuur.
 
Een verwarmingsbuis voor een stuur? Je bedoelt toch geen CV buis hè?
Lijkt me nogal zwak, zeker voor een stuur.
Ja ik bedoel een cv buis. En nee is niet zwak. Wel als je hem zoals normaal ergens in het midden vast maakt. Maar zoals je op de foto kan zien zit hij vast op twee punten die nogal ver uit elkaar staan. Zodoende is het moment wat op je stuur komt te staan niet zo groot.
 
Ik zou het risico niet durven nemen met een dunwandig CV buisje, zeker niet voor een stuur. Wat dacht je van vermoeiing door het trillen en/of een noodstop? Brrr..
En dikwandige buis kost ook geen drol.
 
Ik zou het risico niet durven nemen met een dunwandig CV buisje, zeker niet voor een stuur. Wat dacht je van vermoeiing door het trillen en/of een noodstop? Brrr..
En dikwandige buis kost ook geen drol.
Maak je maar geen zorgen, voelt zeer stevig en is het ook. :Y

Vandaag begonnen met het plamuren van de tank. Morgen het laatste beetje dan schuren en schuren en schuren en dan spuiten.
 
hallo,
ik ben nieuw hier en ook in de Motorwereld..
al een tijdje ben ik van plan om mij iets aant te schaffen

nu is mijn oog gevallen op een
Yamaha XV 750 van 1981, tis een okkazie, waarvan de prijs goed te doen is...

enkele mensen raadden mij deze motor af door zijn relatief hoge leeftijd, het 'blijkbaar' bekende probleem met de carb's, en ook omdat ie een cardan-aandrijving heeft.

(Afbeelding)
(Afbeelding)
iemand info
Afraden omdat hij cardanaandrijving heeft?? Lijkt mij juist een heel groot voordeel. XVtjes zijn meestal niet zo geliefd bij het grote publiek. Komt waarschijnlijk door zijn wat lompe uitstraling. Maar veel mensen die er ooit heen gehad hebben zijn er niets dan vol lof over. Simpele techniek en oerbetrouwbaar. (ok behalve de startmotor O-) )

Als je met het uiterlijk kan leven lijkt het mij een echte aanrader.
 
Zijn echt super motoren. Blok is oersterk en rijdt als een buffel. Ben zelf op het moment met deze xv920 bezig. Oorspronkelijk het toermodel.
full
 
en nu (is ook niet helemaal waar:tank , achterspatbord en accubak zijn al matzwart.moet er alleen nog een nieuwe accu inzetten en van de voorvork is 1 poot lek:ff fixxen)
full
 
da's gewoon de orginele , alleen ik heb ipv de inlaat aan de bovenkant een nieuwe inlaat aan de zij/achterkant van die broodtrommel gemaakt met de zelfde inlaat diameter als het orgineel.En uiteraard het orginele inlaatgat dichtgemaakt.Dit is echter een "tijdelijke" oplossing totdat ik weet wat voor filters ik direct op de carburateurs wil plaatsen.
 
even ter info,
ik heb die XV750 gekocht...

nu nog even theorie halen en lessen volgen en dan de baan op... :Y

ik weet dat dit geen nieuwe bike meer is,
maar heb ik enkele puntjes:

- hij durft naar het starten soms wel een paar seconden ratelen,
het is alsof hij zoekt naar grip op een tandwiel of zo...

- ook hoor ik een raar 'tss' geluid, bij lagere toeren
precies lucht die ontsnapt... bij dat geluid zie je ook de carb een sprongetje maken. (de verkoper zei dat ie hem al 2 maal heeft laten bekijken ivm met 'tss' geluid, en hij gaf me ook de originele carb mee, en inderdaad als je hem wat openduwd -dus het gaskabeltje simuleert ;) - zie je dat de ene klep al een beetje opengaat terwijl de andere nog niet kantelt; volgens hem is dat de oorzaak van de 'tss'... nu bij de 2de carb, is het hetzelfde probleem)

- bij het draaien aan het stuur verhoogt of verlaagt het toerental wat (maar dat is blijbaar het gaskabeltje die wat te strak zit)

- soms blijft het toerental hangen rond de 3000

- en hij heeft in rolantie wat zin om stil te vallen

maar voor de rest valt het zeer goed mee, voelt solide/betrouwbaar en degelijk aan, zit ook comfortabel, en de looks zijn na 25 jaar heel wat beter dan sommige minder oude/duurdere fietsen...(persoonlijke mening)

iemand info ivm mijn puntjes? iemand zei me al dat ik misschien best even de carb zou (laten) uitkuisen, en dat er dan al veel symptomen zouden verdwijnen...
 
Het lijkt mij dat hij valse lucht trekt. Kijk je rubbers aan je carbs even goed na.

Een trukje dat ik altijd gebruik om mijn rubbers te controleren is met remmenreiniger op je rubbers spuiten. Als hij dan ineens harder gaat draaien weet je dat hij valse lucht trekt.
 
De carbs laten synchroniseren wil ook wel helpen gelijk met het afstellen.
Have fun met je lessen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan