YAMAHA XS850 "classic racer"

Heb je motor zondag in Roosendaal kunnen bewonderen. Tot in de details afgewerkt.
Super mooie motor geworden Maarten, mijn complimenten.

Gr Marcel
 
Nog nieuws hier?
Wat zijn de ontwikkelingen...doettie het nog?


Zekers ;) afgelopen weekend de uitlaatbocht nog over het asfalt laten schuren...

Aankomende zondag naar Wageningen voor de jaarlijkse Gentleman's ride (wederom super weer voorspelt *O* )
DGR Wageningen

En 11 oktober ga ik de baan op in Assen tijdens de Battle of the Nations :]
BotN Inschrijfformulier circuit rijden - TT Circuit Assen

En in het weekend van 6 november staat de brommert op de Bigtwinshow.
Bigtwin

Oja volgende week zaterdag 3 oktober naar de motorbeurs in Hardenberg, boodschappen doen :X misschien en ideeën op doen voor het nieuwe project.
Motormarkt Hardenberg - Grote markt onderdelen, motoren en bromfietsen

Kortom agenda wel aardig gevuld ;)
 
Laatst bewerkt:
Als ik tijdens jouw filmpjes op je toerenteller kijk...zie ik erg weinig gebeuren Maarten.
Wat voor toerenteller heb je en hoe heb je hem aangesloten?
De originele electronische toerenteller van een 850 heeft de pickup van één van de bobines, als je die van een XS1100 gebruikt moet je hem van de dynamo aftakken.

Zo te zien krijgt hij nou te weinig pulsen, waardoor je aflezing totaal niet klopt...
Stationair moet ongeveer 11-1200 toeren zijn.
 
Laatst bewerkt:
Als ik tijdens jouw filmpjes op je toerenteller kijk...zie ik erg weinig gebeuren Maarten.
Wat voor toerenteller heb je en hoe heb je hem aangesloten?
De originele electronische toerenteller van een 850 heeft de pickup van één van de bobines, als je die van een XS1100 gebruikt moet je hem van de dynamo aftakken.

Zo te zien krijgt hij nou te weinig pulsen, waardoor je aflezing totaal niet klopt...
Stationair moet ongeveer 11-1200 toeren zijn.

O bij mij weten functioneert ie wel ok. Ik kan hem volgas doortrekken naar de 9000 toeren en rijdend zit ik zo rond de 5 gemiddeld.
Hij is via een mechanische kabel verbonden tussen de nokkenas en teller. Daar zit nix elektronisch tussen. Tis ook de originele toeren teller...
 
Oh je hebt de mechanische nog?
Dan zal ik het op de filmpjes wel verkeerd zien, ga ervan uit dat het wel goed is...

;)
 
zag ik deze motor zondag nou op zijn kant naast een aanhanger liggen? Bij assen?

Zou kunnen O-)
full
 
oeiii op z'n kant gelegd Maarten?

ik ben zowaar niet gevallen op het circuit ;) Lekker gereden. Stuur geweldig alleen bij 180 houdt het snel op en fluiten de sportmotoren met +200 voorbij.

Zoals je kan zien rij ik zonder topkuip. Oorzaak: Spanband geknapt op de aanhanger. Gevolg: beschadigde topkuip, kontje en ruit. Inmiddels al een nieuw ruitje en het polyesterspul ligt bij de spuiter. Jammer en zonde geld maar o wat een mazzel. De schade had vele malen groter kunnen zijn.

Ik reed dan wel geen recordtijden maar o wat is de rijbeleving gaaf :9~ en dat pakken ze me niet meer af. Echt kicken om op een bijna 40 jaar oude motor zo te knallen. En gelukkig 0,0 mechanische mankementen *O*
 
Dat was zondag toch een rare gewaarwording....

Maar mooi dat je het ruitje al hebt kunnen achterhalen.

Terugweg is wel goed gegaan?
 
Dat was zondag toch een rare gewaarwording....

Maar mooi dat je het ruitje al hebt kunnen achterhalen.

Terugweg is wel goed gegaan?

Ja gelukkig wel.
Leuk jou gesproken te hebben. Weer een gezicht bij Ronaldt ;)
Het ruitje komt van FTR classic motorsports.
 
Ja dat is wel effe balen , maar de schade bleef beperkt gelukkig.
Was wel een mooie dag verder , beetje rijden ,beetje projecten en races kijken, beetje (veel) ouwehoeren :) voor herhaling vatbaar zo'n dag :Y

Succes met oplappen (gaat niet lang duren)
 
Terug
Bovenaan Onderaan