YAMAHA XS850 "classic racer"

yellowrider

MF veteraan
26 nov 2010
2.876
2.059
Hallo daar is ie weer *O* (tis al oktober waar bleeft ie)

Een nieuw topic voor een nieuw project. Uiteraard weer een Yamaha. En na een streetfighter, racer, caferacer en concept racer ;) is het nu de beurt aan een classic racer.

Voor degene die mijn vorige projecten nog niet kenden:
www.yellowrider.webs.com

Tja ik weet "classic" valt eigenlijk onder de rubriek brikken maar ik heb de meeste volgers/fans ;) onder de streetfighters dus vandaar maar weer hier de topic plaatsen.
Uiteraard komen er weer leuke veertjes en dergelijke op wat het dan toch geen brik meer maakt _O- Geheel in mijn style de af-fabrieklook.

Zoals gezegd weer een Yamaha maar nu een 3 cilinder. 850cc dus met groter carter en oliekoeler tov de 750 welke het meeste geleverd zijn. En de 850 heeft normaal geen kickstarter maar bij die van mijn wel. Startmotor ed gaat er allemaal af. Gewicht he O-) _O-

Enkele voorbeelden:
full

full

full

full

full

En deze spreekt mij het meeste aan:
full


In de kleurstelling zoals mijn caferacer en wil deze 2 motoren veel op elkaar laten lijken. Dus ook weer enkele veer achter, R6 2004 voorpoten, R6 clipons en GP uitlaat om maar enkele voorbeelden te noemen.
full


Veel plezier met volgen en uiteraard zijn jullie adviezen/opmerkingen enz welkom :W
 
Laatst bewerkt:
Mooi project,
Waar let jij nou op als je zo,n donormotor aankoopt.

dat het motorblok het doet. Meer niet, de rest gaat er allemaal af! Er komen R6 spullen voor in de plek.
Oja enne het liefst koop ik een zo origineel mogelijk ding want dan brengen de onderdelen ook wat op ;) en je ziet een beetje de geschiedenis van de motor. Bloknr en framenr zijn bij deze gelijk.
 
Hoi Maarten of dit, het is een 1100 maar vind 'm wel apart.
Trouwens leuk detail van die blauwe is de naam op de tank synchroon met de andere kant.

full

:Y
 
Laatst bewerkt:
Optie 1 met de vering en velgen van optie 5 :-D ik kijk er erg naar uit! Zal vast weer wonderschoon worden.
 
Daar gaat die weer!Deze keer met een 3Pitter,jammie. *O*
Succes met het project. :Y
 
Gaaf project. Ga ik zeker volgen... :Y

Mogelijk kan ik nog wat inspiratie opdoen voor mijn XS-en ;)

't zijn trouwens 750-ers.
 
zo dan, weer fans genoeg ;)

full

frame ontdaan van overtollige beugeltjes en lipjes.

Zoals gezegd, dezelfde soort R6 pootjes als bij de Caferacer..

full


Appeltje eitje..weet de maten inmiddels uit m'n hoofd. Stuurpen aanpassen en persen maar:

full
 
Laatst bewerkt:
full


Zo die zit..

Vork gescoord met klauwen ed...

full


En inmiddels ook zwarte onderpoten:

full


En nu meten voor de as met vul bussen om het originele wiel er in te krijgen.

Jip ik vind dit sterwiel wel wat hebben. En ze krijgen een chrome-look 8-) lekker opzichtig.
Uiteraard weer een setje Bridgestone's er op straks ook idem als de caferacer. Zelfs de bandenmaat is hetzelfde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan