Begin vorig jaar een Yamaha Virago XV1100 ('93) gekocht. En omdat ik in de tussentijd er al flink wat aan aangepast heb, en in de toekomst er ook nog het nodige aan ga modificeren, leek het me wel leuk om daar een topic van te maken.
Deze was op dat moment nog helemaal origineel. Deze machine om een aantal redenen gekocht. Als eerste omdat ik een cruiser wilde met een beetje pit ( dus geen xv535, honda vt600 oid), ten tweede omdat ik een Virago mooier (en aparter) vond dan bijvoorbeeld een Intruder of een Shadow, en ten derde omdat ik regelmatig met een passagier rijd (kinderen en verstandelijk beperkte zus).
Uiteindelijk in de loop van de tijd wel de nodige modificaties gedaan aan de Virago, om hem meer 'mijn' motor te maken. Als eerste modificatie heb ik de rare eindstukken van de uitlaat afgeslepen, en een ander stuur geplaatst (was niet zo'n fan van het standaard bullhorn stuur)
Tezamen met deze modificatie ook andere spiegels geplaatst (moest ook wel, want de standaard spiegels konden niet meer)
Spiegels nog weer moeten aanpassen, omdat ze tegen mijn benen aan kwamen met het manoeuvreren
Ondertussen hadden we een Honda VT600 'geadopteerd', waar vooral de looks me erg aanspraken. Deze na een paar maanden weer verkocht (nadat we hem weer hadden opgeknapt), mede ook omdat het vermogen me wat tegen viel, en er niemand achterop mee kon
Omdat ik best veel onderweg was op de Virago, en een tanktas niet bepaald ideaal is op deze motor, een set tassen aangeschaft
Na nog wat andere kleine dingen zoals oa een toolrol, stond de Virago er op dit moment zo bij
Na een ongelukje met de zadeltassen (iets verkeerd afgesteld, waardoor de uitlaat het nodig vond om een gat onderin de tas te branden), een set harde koffers besteld
Koffers (en andere delen van de motor) voorzien van toffe 3D prints
Van de winter nog een leuke permanente bijrijder er bij gekregen
En een poging gedaan om het voorspatbord te wrappen
En andere spiegeltjes gemonteerd
De volgende stuurmodificatie, en tevens de eerste modificatie die ik niet meer ongedaan kan maken, is het vervangen van de handlebar risers door lagere die tevens verder naar voren staan (meer ruimte creëren). Maar om deze te kunnen plaatsen, heb ik de gaten in de kroonplaat ruimer moeten maken
Ook nog ergens een leuke tankpad op de kop weten te tikken (dat vakje er op is zo mega handig voor kleine spulletjes)
Het werk ook eens tijd voor nieuwe handvatten
Intussen is het een best complete motor geworden zo
De handvatten bevielen toch niet helemaal, dus heb ik ze bekleed met leer
En omdat ik graag mijn ritjes mag filmen, een camera in de toolrol ingebouwd
En omdat ik veel tijd besteed aan de motor (en het rijden, met oa mijn dochter), wilde ze graag haar spreekbeurt over de JamJamHa (ze weigert om gewoon Yamaha te zeggen) doen (pappa voelt zich best trots)
Sinds ik de Virago heb, heb ik me altijd een beetje geërgerd aan de bronskleurige wielen, die ik niet echt mooi vond staan bij de motor. Die moesten dus een andere kleur gaan krijgen. Als eerste maar een set reserve wielen gescoord...
...en deze voorzien van een mooi fris (zwart) kleurtje
restultaat (ben begonnen met alleen het voorwiel, achterwiel komt op een later moment)
En toen kwam het moment, dat de Virago het wat rustiger aan mocht gaan doen (10k km verder inmiddels na aanschaf, het hele jaar door), en hij een nieuw vriendinnetje kreeg
Ondertussen was de achterband ook hoognodig aan vernieuwing toe, en omdat het achterwiel er toch uit moest, gelijk de kans om het achterwiel ook zwart te maken
mooi resultaat (al zeg ik het zelf)
En weer een tussentijds totaalplaatje:
met een inmiddels leuke verzameling motoren
en omdat de liefde voor de Yamaha best diep zit, dit ook maar even laten vereeuwigen
Op dit moment is de Virago eigenlijk 'af'...
En van de belangrijkste doelen van de motor is nu ook overbodig geworden, het rijden met een passagier, en is overgenomen is door de VFR. Hierdoor kan ik nu een volgende fase (wens) laten ingaan aangaande de Virago... Over deze fase zal ik proberen regelmatig te posten in dit topic
Deze was op dat moment nog helemaal origineel. Deze machine om een aantal redenen gekocht. Als eerste omdat ik een cruiser wilde met een beetje pit ( dus geen xv535, honda vt600 oid), ten tweede omdat ik een Virago mooier (en aparter) vond dan bijvoorbeeld een Intruder of een Shadow, en ten derde omdat ik regelmatig met een passagier rijd (kinderen en verstandelijk beperkte zus).
Uiteindelijk in de loop van de tijd wel de nodige modificaties gedaan aan de Virago, om hem meer 'mijn' motor te maken. Als eerste modificatie heb ik de rare eindstukken van de uitlaat afgeslepen, en een ander stuur geplaatst (was niet zo'n fan van het standaard bullhorn stuur)
Tezamen met deze modificatie ook andere spiegels geplaatst (moest ook wel, want de standaard spiegels konden niet meer)
Spiegels nog weer moeten aanpassen, omdat ze tegen mijn benen aan kwamen met het manoeuvreren
Ondertussen hadden we een Honda VT600 'geadopteerd', waar vooral de looks me erg aanspraken. Deze na een paar maanden weer verkocht (nadat we hem weer hadden opgeknapt), mede ook omdat het vermogen me wat tegen viel, en er niemand achterop mee kon
Omdat ik best veel onderweg was op de Virago, en een tanktas niet bepaald ideaal is op deze motor, een set tassen aangeschaft
Na nog wat andere kleine dingen zoals oa een toolrol, stond de Virago er op dit moment zo bij
Na een ongelukje met de zadeltassen (iets verkeerd afgesteld, waardoor de uitlaat het nodig vond om een gat onderin de tas te branden), een set harde koffers besteld
Koffers (en andere delen van de motor) voorzien van toffe 3D prints
Van de winter nog een leuke permanente bijrijder er bij gekregen
En een poging gedaan om het voorspatbord te wrappen
En andere spiegeltjes gemonteerd
De volgende stuurmodificatie, en tevens de eerste modificatie die ik niet meer ongedaan kan maken, is het vervangen van de handlebar risers door lagere die tevens verder naar voren staan (meer ruimte creëren). Maar om deze te kunnen plaatsen, heb ik de gaten in de kroonplaat ruimer moeten maken
Ook nog ergens een leuke tankpad op de kop weten te tikken (dat vakje er op is zo mega handig voor kleine spulletjes)
Het werk ook eens tijd voor nieuwe handvatten
Intussen is het een best complete motor geworden zo
De handvatten bevielen toch niet helemaal, dus heb ik ze bekleed met leer
En omdat ik graag mijn ritjes mag filmen, een camera in de toolrol ingebouwd
En omdat ik veel tijd besteed aan de motor (en het rijden, met oa mijn dochter), wilde ze graag haar spreekbeurt over de JamJamHa (ze weigert om gewoon Yamaha te zeggen) doen (pappa voelt zich best trots)
Sinds ik de Virago heb, heb ik me altijd een beetje geërgerd aan de bronskleurige wielen, die ik niet echt mooi vond staan bij de motor. Die moesten dus een andere kleur gaan krijgen. Als eerste maar een set reserve wielen gescoord...
...en deze voorzien van een mooi fris (zwart) kleurtje
restultaat (ben begonnen met alleen het voorwiel, achterwiel komt op een later moment)
En toen kwam het moment, dat de Virago het wat rustiger aan mocht gaan doen (10k km verder inmiddels na aanschaf, het hele jaar door), en hij een nieuw vriendinnetje kreeg
Ondertussen was de achterband ook hoognodig aan vernieuwing toe, en omdat het achterwiel er toch uit moest, gelijk de kans om het achterwiel ook zwart te maken
mooi resultaat (al zeg ik het zelf)
En weer een tussentijds totaalplaatje:
met een inmiddels leuke verzameling motoren
en omdat de liefde voor de Yamaha best diep zit, dit ook maar even laten vereeuwigen
Op dit moment is de Virago eigenlijk 'af'...
En van de belangrijkste doelen van de motor is nu ook overbodig geworden, het rijden met een passagier, en is overgenomen is door de VFR. Hierdoor kan ik nu een volgende fase (wens) laten ingaan aangaande de Virago... Over deze fase zal ik proberen regelmatig te posten in dit topic