Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Yamaha TRX850 topic deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
je kunt ook gewoon de zaag erdoorheen halen
[afbeelding]

Ik ga een nieuwe trend zetten op circuit en dit als reclame ruimte verkopen. Wacht volgend motogp seizoen maar af! Dan rijdt Rossi met een enorme kentekenplaathouder type Yamaha Diversion (zal Yamaha wel nodig hebben om zijn tweejarige verlenging te kunnen betalen).
 
Laatst bewerkt:



Effe een technisch vraagje: ik zit nog steeds met het idee de TRX naked te maken. maar dat zal flink wat voeten in de aarde hebben vrees ik. bij het ombouwen moet namelijk het hele instrumentarium eruit (slik) en bovendien zijn alle kabels dan weer te kort om passend te krijgen aan een breder stuur. de topkuip gaat er sowiezo af als ie verbouwt wordt; stuur en kuip is en geen pan.

nu was er een trixxer hier die aan het ombouwen was. hoeveel werk en geld gaat er ongeveer inzitten? wil het van de winter namelijk wellicht gaan doen.

moet zoiets worden als deze:



ook van een bezoeker hier geloof ik
 

Ligt er aan of je ook een andere voorvork er in wil... omdat een sbk-kit incl. de verzendkosten etc. al gauw op 300 euro zit is dat wel iets om bij stil te staan..

Zo niet, dan
- SBK kit (met langere remleidingen dan)
- een andere koppelingskabel (ik heb een TDM850 93-95 kabel aangeschaft maar dat je zegt 'fits like a charm'..nee...maar t wil...soort van..maar eigenlijk niet)
- koplamp en klemmen(ik heb t in eerste instantie met een stuurkuipje geprobeerd, maar een koplamp ziet er beter uit als je t mij vraagt..)
- eventeel een andere teller. Ik twijfel nog, maar ga denk ik zo'n acewell tellertje aanschaffen. De originele tellerpartij kan ook gebruikt worden maar imo is die toch echt te lomp. In dit topic (of deze vraag) staan links naar hoe dat er uit ziet..
- spiegel(s) en klem(men)

tja, denk dat je voor minder dan 400 piek niet klaar bent als je de spullen nieuw koopt, zonder nieuwe teller.
 

Ik zat ook aan zo`n teller van Acewell te denken: Alles voor de motorrijders Ma_raboda Home page

staat wel zo gaaf zo`n enkel caferacer klokkie.

andere voorvorken hoeven er niet op. ik gooi er wp veren in en dan is het klaar. koplamp kan je makkelijk krijgen. en die hang je op met wat voorvorkklemmen wat jij al zei. speigels zijn ook geen probleem want die zet ik net als op m`n Hawkie gewoon als bar-ends er op. knipperlichies kan je door de lamporen heen bevestigen als je effe een gaatje boort.

mijn hoofdzorg is de montage van het stuur: hoe een stuur op de TRX kroonplaat te bevestigen en hoe aan goeie (langere) kabels te komen? heb jij een hele kit (inclusief kroonplaat) gekocht? of past de TDM kroonplaat op de poten van een TRX?
 
Mijn vraag is alleen ...hoe kun je nou een honda kuip op een TRX knopen...?
Omdat het niet simpel is om een polyester kuip te vinden voor een TRX aan een zacht prijsje.
Het moest een beetje low budget zijn voor op circuit.
Ik kon dus kiezen tussen een nieuwe (dure) poly kuip voor een TRX,of een gratis Honda kuip met een beetje opknapwerk.
Maar niemand die een idee heeft wat het probleem met mijn choke is?
 

Die foto die je gepost hebt, das dus mijn trix.
De voorvork is van een YZF750R uit 93 dus daar heb ik een SBK kit voor gekocht, (prachtige) kroonplaat met langere remkabels, stuur, stuureinden, een compleet onzinnige en dus niet te gebruiken ophanging voor het rempotje en nog wat klein spul wat ik niet nodig had. Ik weet niet of een TDM kroonplaat zonder meer past eerlijk gezegd. Ik geloof dat de meeste lui die hier een 'streetbar conversie' hebben gedaan ook een kitje hebben gekocht..

Los kan je de leidingen kopen bij deze lui bijvoorbeeld

@lookwell teller.. jes, my thoughts exactly..! Erg mooi, klassiek ogend, klein edoch digitaal compleet tellertje.. nou nog even rondvragen of t ook crap is

Ik zou m met behuizing (a 198 piek) willen trouwens, dat scheelt ook weer met bevestigen enzo..
 

Hoi Lucas(?falt)!

Beetje mosterd na de maaltijd, maar als je in dit topic zoekt op polyester of kuip ofzo dan kom je het een en ander tegen aan tips en links denk ik. Ik meen dat een kale racekuip niet meer dan 119 euro hoeft te kosten. Sowieso poly26.fr en een (nog goedkopere) Duitser waarvan ik nu het adres ff kwijt ben..meen dat M@thijs die een paar keer heeft gepost iig.

k weet t niet met je choke trouwens, sowwy..
 

Hahaha ik vergeef het je

Maar goedkoop www.wagner-kunststofftechnik.de.

Van de Choke...geen idee. dan haal je hem er toch.... met een beetje gas start een trix altijd
 
hallo mede trixers, tijd geleden dat ik hier wat schreef dus maar weer eens een berichtje van mij. zat even terug te lezen en las iets over herrie tijdens het rijden. ik rijd zelf ook altijd met van die otoplastieken en is een aanrader, ik heb ik ondekt dat het meeste lawaai van turbulentie onder de helm komt en en het scheelt echt als je iets om je nek doet zodat de onderkant van je helm wat afgedekt wordt, hoef je echt geen hele dure helm voor aan te schaffen.
ben net terug van een motortripje met mn broer en een maatje, ongeveer 1000 km gereden. donderdag weg, naar spa, toen trier, toen cochem en nog een nachtje maastricht en vooral de bergweggetjes in het gebied bij trier/cochem (duitsland) was echt vet, een aanrader, mooi asfalt ook, af en toe echt het idee dat je in een computerspelletje zat , super weer gehad ook, ook zelfs nog een beetje cultuur geproefd (wijnstreek) al met al erg gezellig, groeten
 
Deze heeft de onderkant al "dicht".
Echt een super fijne helm...misschien niet de mooiste maar dat boeit mij niet zo
 

Ik had al zo`n vermoeden dat het de jouwe was

maar die teller van €155 kan je toch ook zo bevestigen? of moet je dan zelf een plaatje maken waar ie op moet? ik dacht een montage gaatje te zien.

anyways, wordt een dure grap denk ik zo maar. eerst maar eens uit zien te vinden of de kroonplaat van een TDM past op een TRX. dat zou een hoop gezeik schelen.

trouwens, zijn de kabels niet zo te verleggen dat ze wel passen met een stuur? ik zat gisteren eens te kijken en het zag er naar uit dat je nog pittig wat kabel kunt vrijmaken als je de boel verlegd. maar dat zal wel wishfull thinking zijn.
 
Laatst bewerkt:
trouwens, zijn de kabels niet zo te verleggen dat ze wel passen met een stuur? ik zat gisteren eens te kijken en het zag er naar uit dat je nog pittig wat kabel kunt vrijmaken als je de boel verlegd. maar dat zal wel wishfull thinking zijn.

Volgens mij valt dat tegen jah. Heb breder stuur op mijn TRX geplaatst en is kantje boord voor koppeling. Had geen centimeter meer moeten zijn (je moet ook kunnen sturen immers ).
 
Volgens mij valt dat tegen jah. Heb breder stuur op mijn TRX geplaatst en is kantje boord voor koppeling. Had geen centimeter meer moeten zijn (je moet ook kunnen sturen immers ).

Heb jij ook een stuur op je TRX nu? plaatje?

maar red je het wel met je gaskabel?
 
Neuh, heb clipons die 3-5cm breder zijn dan origineel. Tis circuit racer geworden, niet hillclimb special.
 
Ik krege gister een mailtje van een vriend van me die een motor gaat kopen. Daarbij een linkje van een ZX6R... Ik heb hem maar een mail teruggestuurd met een flinke TRX-aanprijzing er in. Dan mag ik zelf dan wel zo slecht zijn geweest om een Honda aan te schaffen, een ander help ik natuurlijk graag aan een TRX Ben benieuwd of hij nu dan ook zoveel verstand heeft om af te zien van een 600 4cil en voor een 2-pitter te gaan
 
Hallo iedereen,als Belg kom ik niet vaak op dit forum,maar nu ik ontdekt heb dat er ook een TRX topic is zal ik wat meer komen kijken.
Ik gebruik mijn TRX alleen op circuit dus wordt er niet zo heel veel mee gereden.

Hallo Lucasfalt, welcome here

Helaas niet een directe oplossing voor je probleem, maar je bent wel toegevoegd in de startpost. Enige aanpassingen die het vermelden waard zijn voor in de startpost?

Greetz
Gerben

Eindelijk droog weer, dus klusdag voor de garageloze trx rijders onder ons.

De "duckt tape special" is klaar. Toch jammer dat er nu ff geen kenteken en knippers meer op zitten.

Nu het je échte circuit fiets is, weg met die Ductape en permanente kunststof delen op de gaten eejj *ik wil ook een TRX circuitfiets...


Was nog niet bekend, zal de postbode wel komen brengen

Ai, das minder, wel fijn dat je het 'papiertje of card' weer terug hebt





Zelf nog een ritje gedaan van ongeveer 350km samen met een Duc Hypermotard en 900ss, Yamaha FZ1 en een Honda vuurstorm 1000



Verder was ik enorm benieuwd naar het verbruik na alle aanpassingen... en dat viel niet tegen
Gecombineerde rit, met veel op het gas was 1 op 21.5 ....
Gecombineerde rit, met veel op het gas én 45km 150km/h cruisen was 1 op 19.5

Verder nog een paar filmpjes geschoten met de nieuwe (zuignap)tankcamhouder...
*geen filmpje van toprun, vergeten aan te zetten, bij 230 was het nog niet op, maar toen was er de afslag

Tankcam part 3

Tankcam part 4

Film van een rondje TRX met alle gadgets volgt later ....

En hier nog een paar plaoties van de TRX so far ...*only one mod to go...














Greetz
Gerben

*nog een paar posts en dan ga (mag ik pas van de modereters) TOPIC no.5 openen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.