Yamaha TRX850 topic deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor de geinteresseerden:

Te koop:

Yamaha TRX 850

Ik vind het een superding maar geef toch de voorkeur aan een minder sportieve zit.

Hee Chris, jammer om te horen, maar succes met de verkoop!
Hij staat in de startpost met een link toegevoegd :)

Ps. ik zou de reden zoals hierboven staat ook even vermelden in je advertentie ;)
 
Net stukkie touren kwam in een rijschool tegen, rijdt de instructeur op een TRX!!!
ff snel googlen en gevonden:
De Lesmotoren bij MotoJon - Yamaha TDR125, Kawasaki ER5, Yamaha XJ6 ABS
Ze hebben er twee!
trx850.jpg
 
en @TeDeum, de jouwe is anders ook niet mis
heb je nu een regen en een droge trx, en dus een spare bike, of staat er gewoon 1 op stal?


Rij droog en nat met dezelfde TRX.

De andere staat min of meer volledig (zonder kuip en tank) of in onderdelen te koop.
Had em gekocht omdat het een koopje was met de bedoeling om er winst op te maken en er nog reserve-racekuipen aan over te houden, maar het wordt aanlokkelijk om hem gewoon bij te houden als reserve, zeker omdat ik weet dat er op wat olieverbruik na nix mis mee is :) .
Nu gewoon nog mijn vriendin zo ver krijgen dat ze daar mee akkoord gaat O-) :$ .


BTW, over versnellingen gesproken. Gisteren heb ik de versnellingsbak van onze race-
Gixxer volledig in snot gereden '( . Geen enkel tandwiel heeft het overleefd, de assen zijn kapot en zelfs de oliepomp is stuk, een ravage volgens de mekanieker |( .
Pffffffff, na het opgeblazen blok in het begin van het jaar (training 14 dagen voor 1e race) terug zeer zware mechanische pech. Misschien zelfs in die mate dat de laatste race met de TRX zal gereden worden :Y .
 
Rij droog en nat met dezelfde TRX.

De andere staat min of meer volledig (zonder kuip en tank) of in onderdelen te koop.
Had em gekocht omdat het een koopje was met de bedoeling om er winst op te maken en er nog reserve-racekuipen aan over te houden, maar het wordt aanlokkelijk om hem gewoon bij te houden als reserve, zeker omdat ik weet dat er op wat olieverbruik na nix mis mee is :) .
Nu gewoon nog mijn vriendin zo ver krijgen dat ze daar mee akkoord gaat O-) :$ .


BTW, over versnellingen gesproken. Gisteren heb ik de versnellingsbak van onze race-
Gixxer volledig in snot gereden '( . Geen enkel tandwiel heeft het overleefd, de assen zijn kapot en zelfs de oliepomp is stuk, een ravage volgens de mekanieker |( .
Pffffffff, na het opgeblazen blok in het begin van het jaar (training 14 dagen voor 1e race) terug zeer zware mechanische pech. Misschien zelfs in die mate dat de laatste race met de TRX zal gereden worden :Y .

Misschien ligt het aan jou? :+

wel balen man. altijd dure grappen. -O-
 
Vandaag ff mijn achterlichtkap omgewisseld van 'clear' naar origineel rood :)
*was écht een cheap-look waar ik niet aan kon wennen, de VW Golf vergelijking deed ook iets met me ;)

Dacht ff het kapje te wisselen, zat het vastgelijmd B|
Maar met geduld en een kleine schroevendraaier was het na 5min geklaard *O*

Dus toch een upgrade naar LED's maar zonder clear light, so what 8-)

:W
 
Laatst bewerkt:
Rij droog en nat met dezelfde TRX.

@ Tedeum, balen van je bak.

Kan je mij nog tips geven voor ombouw van mijn eigen trx.
Ik heb 'm net gestript van alle overbodige onderdelen. Motorisch ga ik er eigenlijk niks aan doen, ben voornamelijk geinteresseerd in jouw bandenkeus en eventueel andere handige tips. Ik kan nu een goedkoop setje slicks kopen van iemand hier op MF, maar twijfel, omdat ik dan ook voor bandenwarmers moet gaan, maar ook vraagtekens heb of slicks niet listiger zijn dan profielbanden ala power race, supercorsa e.d.

Groet.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ff mijn achterlichtkap omgewisseld van 'clear' naar origineel rood :)
*was écht een cheap-look waar ik niet aan kon wennen, de VW Golf vergelijking deed ook iets met me ;)

Dacht ff het kapje te wisselen, zat het vastgelijmd B|
Maar met geduld en een kleine schroevendraaier was het na 5min geklaard *O*

Dus toch een upgrade naar LED's maar zonder clear light, so what 8-)

:W

Hehe, heel goed. Je moet je ook afvragen wat voor meerwaarde het heeft vind ik. Dingen zoals geïntegreerde knippers en mini-knippers zijn dan misschien wel mooi, maar je ziet ze echt slecht van een afstand vind ik. Ikzelf ben zinnens om mijn achterknippers te vervangen door nieuwe voorknippers en daarbij de reflector direct onder het nummerbord te zetten. Stukje stijlvoller maar wel zo veilig O-)
 
Hehe, heel goed. Je moet je ook afvragen wat voor meerwaarde het heeft vind ik. Dingen zoals geïntegreerde knippers en mini-knippers zijn dan misschien wel mooi, maar je ziet ze echt slecht van een afstand vind ik. Ikzelf ben zinnens om mijn achterknippers te vervangen door nieuwe voorknippers en daarbij de reflector direct onder het nummerbord te zetten. Stukje stijlvoller maar wel zo veilig O-)


Mijn mini-knipperlichtjes lijken wel 3 keer feller dan de originele knippers die er op zaten. Ze zijn donker, veel kleiner en zijn dichter bij/aan de motor bevestigd.. maar gek genoeg veel beter zichtbaar!! :)
 
Op verzoek:
Na genoeg Origineel:
decal.jpg


Met wat variatie:
decal1.jpg


EPS en AI bestanden via een PB aanvragen S.V.P! Ik wil niet hebben dat een of andere simpele, sticker vellen laat maken en die gaat proberen te verkopen op ebay o.i.d. Dus alleen voor de liefhebber!!!!!
 
Hehe, heel goed. Je moet je ook afvragen wat voor meerwaarde het heeft vind ik. Dingen zoals geïntegreerde knippers en mini-knippers zijn dan misschien wel mooi, maar je ziet ze echt slecht van een afstand vind ik. Ikzelf ben zinnens om mijn achterknippers te vervangen door nieuwe voorknippers en daarbij de reflector direct onder het nummerbord te zetten. Stukje stijlvoller maar wel zo veilig O-)

Ik ben iemand die graag veiligheid zo veel mogelijk toe wil passen en een wettelijk correcte motor wil hebben (zo ver het mogelijk is eejj ;) )

Daarbij wil ik het profiel en de looks van de TRX zo veel mogelijk origineel houden, maar waar het kan upgraden of verbeteren.

Dit zijn mijn knippers, wel halogeen, dus lekker fel, maar wel subtiel!

bikepics-798951-800.jpg


bikepics-798949-800.jpg
 
Op verzoek:
Na genoeg Origineel:
[afbeelding]

Met wat variatie:
[afbeelding]

EPS en AI bestanden via een PB aanvragen S.V.P! Ik wil niet hebben dat een of andere simpele, sticker vellen laat maken en die gaat proberen te verkopen op ebay o.i.d. Dus alleen voor de liefhebber!!!!!

Graag dan :) .
Moet mijn hele kuipenset nog beplakken, heb wel een vel uit engeland maar deze is veeeeeel mooier.
Kan naar mathijs at trx850.nl :} :} :} :}
 
Graag dan :) .
Moet mijn hele kuipenset nog beplakken, heb wel een vel uit engeland maar deze is veeeeeel mooier.
Kan naar mathijs at trx850.nl :} :} :} :}

Owja, @ M@thijs:
Zelfde vraag aan jou: wat voor banden gebruik je op circuit en heb je ervaring met slicks?
 
@ Tedeum, balen van je bak.

Kan je mij nog tips geven voor ombouw van mijn eigen trx.
Ik heb 'm net gestript van alle overbodige onderdelen. Motorisch ga ik er eigenlijk niks aan doen, ben voornamelijk geinteresseerd in jouw bandenkeus en eventueel andere handige tips. Ik kan nu een goedkoop setje slicks kopen van iemand hier op MF, maar twijfel, omdat ik dan ook voor bandenwarmers moet gaan, maar ook vraagtekens heb of slicks niet listiger zijn dan profielbanden ala power race, supercorsa e.d.

Groet.


Ik rij graag met slicks, heb goeie ervaring met Pirelli, is het zelfde compound als supercorsa (heb je ook sc1, 2 en 3). Ik vond de slijtage beter, op die supercorsa's trokken die profielen precies kapot, waarschijnlijk omdat ik een nog al brute piloot ben :$ .
Voor slicks heb je echt geen bandenwarmers nodig hoor ;) . 1 à 2 rondjes warmrijden (meeste circuits hebben meer rechterbochten dan linker, dus links iets langer warmrijden dan rechts ;) ).

Nu zal ik rijden met Dunlop, heb er nog geen ervaring mee op circuit. Hebben namelijk een sponsordeal met Dunlop via trackdays.be waar ik medewerker van ben.
Zal je volgende week hopelijk meer kunnen vertellen, ik ga 20 en 21/07 op Ecueyeres rijden :Y (en 28/07 op Croix).
 
Weet iemand waar ik goeie valblokken kan kopen om in het frame te draaien? Angus had ze geloof ik ook.

@ Angus: ombouwen? wat ga je met je TRX doen dan? :9
 
Bikedesign, zo'n staan er nu op mijn huidige TRX, ander TRX zijn selfmade blokken.

Bikedesign verkoopt enkel aan handelaars, is via bijna iedere motorzaak te verkrijgen ;) .
 
Voor de lui die het enthusiasts forum wel eens bezoeken al lang bekend denk ik, maar voor hen die het nog niet gezien hebben...dit hardtail-project kan ik jullie niet onthouden natuurlijk.. ;)

denk dat het een grapje is ..ben anders errrg benieuwd naar het eindresultaat.. :P

Funnymachine2.jpg
 
Op verzoek:
Na genoeg Origineel:
[afbeelding]

Met wat variatie:
[afbeelding]

EPS en AI bestanden via een PB aanvragen S.V.P! Ik wil niet hebben dat een of andere simpele, sticker vellen laat maken en die gaat proberen te verkopen op ebay o.i.d. Dus alleen voor de liefhebber!!!!!

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

:}

U bent een meester met beelden!
 
Owja, @ M@thijs:
Zelfde vraag aan jou: wat voor banden gebruik je op circuit en heb je ervaring met slicks?

Zelf gereden met Michelin PP maar die gaan smeren als je harder gaat rijden. Dus niet echt handig.
Rij nu met pirelli diablo ....versie weet ik niet, met deze versie rijden ze ook in de SV cup onder de 2 min op assen (sv650). Dus knappe jongen als je die kapot rijd.

Verder geen ervaring met slicks, vrienden van me rijden er wel mee, zij gebruiken wel banden warmers. ten eerste kan je direct knallen en ten 2e gaan slicks langer mee als je dit doet.

Zolang je met een trix op bv assen niet onder de 2:10 ofzo rijd dan voldoen ongeveer alles wel , kwa banden vering ed. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan