Yamaha TRX850 topic deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik word kwaad aangekeken door voorbijgangers zonder dempers jongens, gelukkig herkennen ze me niet door mijn blauwe kleppie.. Benzine is trouwens weer ernstig goedkoop bij de Orly! 1,549 incl. korting!Kan het trouwens dat er meer olie verbruikt wordt met nieuwe knalpotten?
Erg handig zo'n online TRX-handleiding hier :D

Nice cans Vieze..! Maarre.. ernstig goedkoop.. :N (minder gruwelijk duur bedoel je neem ik aan.. ;) )

@Punica Ik ben zeker geinteresseerd in foto's van de uitlijning! Ik ben nog niet weer bezig geweest, maar het voorste tandwiel is dus gewoon om te draaien? Te gek, eenvoudig en goedkoop ;) Achtertandwiel van de TRX heb je ook aan het YZF wiel gehangen neem ik aan? Ziet er SUPER uit btw.. :9~

@Buell-style demper... I LOVE IT!! DAT wil ik ook!!! Te gek! Ik vind met kuip de 2 dikke pijpen ook beter, maar als je naakt rondrijdt is een compleet kale achterkant juist veel mooier vind ik..!!

(zo dus)

GroteFoto-GKALEZXT.jpg


ps Trixz - weet je toevallig of dit die demper is die toen op Ebay stond, en afkomstig was van dat gruwelijke carbon-raceapparaat..?

album_pic.php
 
Mijn bijdrage aan POTD:

trx67_2fe0.jpg


Vooral die radiale remklauwen vind ik yummie!
 
Naked TRX-ies zijn ook wel leuk zeg. ronde koplamp er op, streetbar en hoppa, mooi Monster achtig fietsie. als ik de t rex ooit dubbelvouw gaat er weer een SB stuur op. dat stuurt zoooo lekker. en een ronde koplamp. cafe racer stijl :}
 
Laatst bewerkt:
Naked TRX-ies zijn ook wel leuk zeg. ronde koplamp er op, streetbar en hoppa, mooi Monster achtig fietsie. als ik de t rex ooit dubbelvouw gaat er weer een SB stuur op. dat stuurt zoooo lekker. en een ronde koplamp. cafe racer stijl :}

helemaal mee eens, sterker nog..I'm working on it.. ;)
 
Zonder dB-killers you mean O-) *hou je dan ook ff in haha :+

Ik denk dat het 'tussen je oren zit' ;)

Ja DB-killers bedoel ik :o Maar het kan wel zijn dat de verbranding niet meer optimaal is, te wijten aan een andere tegendruk?
Hoe dan ook, hier een veel beter filmpje.
 
- 1000km inrijden niet boven 5000rpm, wel af en toe flink op gas (niet boven 5000rpm!!)


Een gereviseerd blok inrijden is toch zoals een nieuw blok inrijden ?

Mij lijkt dit een slechte raad. Heb nu al een paar TDM ingereden en telkens ging ik een paar honderd kilometer zacht op de gas en niet hoog in toeren en vanaf bv 500km ging ik regelmatig al eens hoger in toeren maar nog altijd zacht op de gas gaan (en met warme motor). Ook remmen op de motor deed ik niet.

Resultaat is een TDM die na 72.000km letterlijk geen druppel olie verbruikt heeft ondanks het harde labeur en een TDM die na 25.000km ook nog geen druppel verbruikt heeft, ondanks het nog hardere labeur :9 . BTW, die 2e TDM heb ik misschien hoop en al 500km ingereden.

Er stond een aantal jaren geleden ook een artikel in Motorwereld van de hand van Steven Caesar waar in hij het sterk afraadde om veel gas te geven. Het had iets te maken met de druk die dan ontstond op de zuiger ofzo en het kantelen.
Soit, hoe het just zat weet ik niet niet meer, maar de essentie heb ik onthouden :

- wisselende toerentallen
- toerental op zich niet zo belangrijk
- niet te bruut op de gas
- niet op de motor remmen
 
@Buell-style demper... I LOVE IT!! DAT wil ik ook!!! Te gek! Ik vind met kuip de 2 dikke pijpen ook beter, maar als je naakt rondrijdt is een compleet kale achterkant juist veel mooier vind ik..!!

(zo dus)

[afbeelding]

ps Trixz - weet je toevallig of dit die demper is die toen op Ebay stond, en afkomstig was van dat gruwelijke carbon-raceapparaat..?

Je foto is dé stunt TRX die ik wel zou willen bouwen hehe :9

over je ps. ik heb géén idee sorry :W
 
Ja DB-killers bedoel ik :o Maar het kan wel zijn dat de verbranding niet meer optimaal is, te wijten aan een andere tegendruk?
Hoe dan ook, hier een veel beter filmpje.
[~[url="http://i24.photobucket.com/albums/c26/Vieze/th_TRXzonderdempers.jpg"]afbeelding~][/URL]

De druk zal idd iets anders zijn, een dyno en/of syncronisatie van de carbs zijn best aan te raden. Maar dan nog zal het om het brandstofverbruik i.c.m. het vermogen gaan en niet écht over je verbruik van je olie....

:W
 
Hmm oke nou heb er weinig rijdproblemen mee dus ik denk dat ik dat maar laat doen op de kleppen-stelkilometerstand. Of geeft de dysbalans op de lange termijn problemen?
:W
 
Hmm oke nou heb er weinig rijdproblemen mee dus ik denk dat ik dat maar laat doen op de kleppen-stelkilometerstand. Of geeft de dysbalans op de lange termijn problemen?
:W

Niet echt, maar als je steeds meer een on/off gevoel krijgt, of gaat 'bokken' (nee niet onder de 2500tpm, dat doet tie al :+ ), of hij gaat 'dansen' bij een constante gasstand dan is het meestal opgelost door wat af te stellen of wat naalden/emulsiebuizen te vervangen :)
 
Een gereviseerd blok inrijden is toch zoals een nieuw blok inrijden ?

Mij lijkt dit een slechte raad. Heb nu al een paar TDM ingereden en telkens ging ik een paar honderd kilometer zacht op de gas en niet hoog in toeren en vanaf bv 500km ging ik regelmatig al eens hoger in toeren maar nog altijd zacht op de gas gaan (en met warme motor). Ook remmen op de motor deed ik niet.

Resultaat is een TDM die na 72.000km letterlijk geen druppel olie verbruikt heeft ondanks het harde labeur en een TDM die na 25.000km ook nog geen druppel verbruikt heeft, ondanks het nog hardere labeur :9 . BTW, die 2e TDM heb ik misschien hoop en al 500km ingereden.

Er stond een aantal jaren geleden ook een artikel in Motorwereld van de hand van Steven Caesar waar in hij het sterk afraadde om veel gas te geven. Het had iets te maken met de druk die dan ontstond op de zuiger ofzo en het kantelen.
Soit, hoe het just zat weet ik niet niet meer, maar de essentie heb ik onthouden :

- wisselende toerentallen
- toerental op zich niet zo belangrijk
- niet te bruut op de gas
- niet op de motor remmen


leuk om te lezen..een compleet tegenstrijdige link wb inrijden:
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

quote: "What's The Best Way To Break-In A New Engine ?? The Short Answer: Run it Hard !"
interessant om te lezen!

Niet om je tegen te spreken TeDeum, integendeel, ik denk dat na 72000 km de effectiviteit van de door jou beschreven wijze wel bewezen is
 
Yep, de 'run it hard' methode is me wel bekend ;) .

Dat is een methode die goed is voor circuitmoto's. Die moeten geen 50k op de teller zetten, die moeten het max. aan pk's er uithalen :9 .
 
wil ik net op de ss olieboot springen, begint het te hozen |(

dan maar aan de super nintendo *D

moet nog steed sU.N Squadron uitspelen. moeilijk shitspel :+
 
wil ik net op de ss olieboot springen, begint het te hozen |(

dan maar aan de super nintendo *D

moet nog steed sU.N Squadron uitspelen. moeilijk shitspel :+

Hier mooie bochtjes over Anna's Hoeve (Hilversum) genomen! Werd achterna gezeten door een R1 en een RSV mille, heb ze maar langsgelaten voordat er ongelukken gebeurden..

Met welke bandenspanning rijden jullie trouwens? Ik heb nu 2,4 voor en 2,8 achter.
 
Hier mooie bochtjes over Anna's Hoeve (Hilversum) genomen! Werd achterna gezeten door een R1 en een RSV mille, heb ze maar langsgelaten voordat er ongelukken gebeurden..

Met welke bandenspanning rijden jullie trouwens? Ik heb nu 2,4 voor en 2,8 achter.

2.5 om 2.5. dat is mij altijd vertelt...
 
Boekje erop nageslagen:

Tot 90 kg: 2,25 - 2,5
90 - maximale (211kg aan personen en bagage): 2,5 - 2,8
Bij rijden met hoge snelheid: 2,5 - 2,8
Toch goed geraden:)
 
Vandaag nog eens sinds lange tijd een fatsoenlijke rit gereden met Trixie. Ik ga de voorkant terug 2 cm omhoog zetten want momenteel staat ze toch iets diep naar voren. Voor het circuit zal dit wss wel lekker rijden maar voor de openbare weg mag het toch iets relaxer.

Voor de rest ben ik zeer tevreden over de ombouw; het rijdt zalig :]

@TracTRIX: op het engelse forum heb ik gezien dat jij die tekeningen van dat trellis frame hebt gemaakt. Enig bezwaar als ik die gebruik als achtergrond in mijn outlook-mails?
 
Laatst bewerkt:
Boekje erop nageslagen:

Tot 90 kg: 2,25 - 2,5
90 - maximale (211kg aan personen en bagage): 2,5 - 2,8
Bij rijden met hoge snelheid: 2,5 - 2,8
Toch goed geraden:)


Het boekje gaat uit van Michelin Macadams. Ik gok dat die er al lang niet meer onder zitten. Gewoon op de site van de leverancier kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan